Eh, jag har bett om att få svar på varför sådant tagits in. Jag hoppas på att det bara är ett misstag!Jag kan leva med reklamen, dock blockar jag den på laptopen eftersom den slöar ner så förbannat.
MEN...
Att "släppa in" reklam för vuxenblöjor gör att jag överväger att blocka på alla burkar. Mc-relaterat kan jag leva med...
Ja, utan annonser som ger intäkter för att driva sidan skulle den inte finnas heller. Det är ett ge och ta och så enkelt som du vill måla upp det är det inte. En sak vore om det vore en hobbysida utan behov eller önskan att tjäna pengar på den. Så var det i början, men så är det inte idag när sidan vuxit så stor att det kostar rätt mycket pengar att bara driva servrarna och betala bandbredden.
Check your facts. Kolla på annonspriserna, räkna antalet annonser och du kan uppskatta intäkter. Räkna sedan på serverkostnader, drift och underhåll / support och en säljare och en projektmänniskor som är involverade "bakom". Det går plus såklart, men du har totalt fel i att det bara är att ta bort annonserna. Då är det inte länge innan någon drar pluggen, då Egmont knappast vill BETALA för att hålla igång Sporthoj.com.Jo. Det är faktiskt precis så enkelt.
Nu handlar det bara om att fylla ägarnas plånböcker och bara en försvinnande liten del av det går åt till drift.
Inget fel med det men det skulle fortfarande vara mycket lönsamt för er även om ni taggade ner på reklamen.
Check your facts. Kolla på annonspriserna, räkna antalet annonser och du kan uppskatta intäkter. Räkna sedan på serverkostnader, drift och underhåll / support och en säljare och en projektmänniskor som är involverade "bakom". Det går plus såklart, men du har totalt fel i att det bara är att ta bort annonserna. Då är det inte länge innan någon drar pluggen, då Egmont knappast vill BETALA för att hålla igång Sporthoj.com.
Och inte heller om jag hade ansvar för inkomst, utgifter och en ekonomi att jag i slutändan skulle betala ur egen ficka för att alla ska ha skoj. Inte du heller.
Ge och ta, lär dig det. Ett vågspel. Men du har väl säkert redan adblockat och tagit ditt beslut i om du ska bidra till att SH ska fortsätta finnas till eller inte...
De jobbar inte bara med Sporthoj.com, utan jobbar för Egmont.Kasta inte sten i kuvös..
Jag förstår att det är fruktlöst att diskutera detta med dig då jag inte vet vad det kostar för ar att driva sidan eller vad ni tar för era annonser och att du aldrig skulle erkänna något för att inte se dum ut.
Det jag däremot kan säga dig är att jag sedan många år lever på att driva websidor. Så om det du säger stämmer är ni antingen är helt odugliga, lurade av era leverantörer eller så tjänar ni bra på reklamen som flera av medlemmarna, som är den enda anledningen till att siten finns, irriterar sig på.
Bara för skojs skull.. Alla de där projektarbetarna som jobbar bakom.. Vad gör de?
Störs man av den lilla reklamen som finns här så måste man lida av någon slags koncentrationsstörning...
Men alla är ju olika.
De jobbar inte bara med Sporthoj.com, utan jobbar för Egmont.
Ja det är tydligt på dig oxå att du är störst bäst och vackrast. Det till och med står i din signatur, så det är inget du förnekar.
Släpp "pappasnacket". Du vågar knappast berätta vilka dina hemsidor är som du lever på. Men du är gärna bitter och klagar på SH, det går inte missa. Du vet inte vad du pratar om när det gäller Sporthoj.com. Det finns inga enorma pengar som rullar in, jag vet att det kostar att driva Sporthoj.com och jag vet att det finns vinst. Men jag vet oxå att din lösning suger och är inte realistisk över huvud taget. Och jag tror KNAPPAST det vore ett beslut du själv skulle ta om det gällde en av dina sajter som du nu lever på och alltså tjänar pengar på.
Du har hakat upp dig på att säga att Sporthoj.com (eller ingen annan sajt för den delen) är något utan medlemmarna / besökarna. Det krävs inget geni för att fatta det. Men tänk lite längre istället och inse att det inte bara är så enkelt som att stänga av annonserna. Men du vill att jag ska erkänna din sanning. Så var det ja! suck...
Jag vet inte varför du har ett behov att måla upp dig själv som jag-vet-bäst-människa. Jag förklarar som det är. Du väljer att inte tro på det, då det inte passar dig. Du tror att jag sitter och blåljuger och målar upp ett scenario för att försvara animerade annonser?
Rätt tröttsamt även att du vid varje diskussion som rör SH måste komma in och berätta hur dåligt det styrs, och speciellt hur dålig jag är och hur ovillig jag är att erkänna något du fantiserat ihop som du VILL ska vara sanningen. Din sanning är alltid rätt oavsett, eller hur? Kan tänka mig du är till åren fått bestämma mycket i ditt liv och nu är så vis och full av erfarenhet så alla ska göra som du säger och alla andra gör fel.
Så vänd på steken lite och inse att jag inte ska behöva erkänna något du hittat på baserat på helt andra scenarion än sporthoj.com härstammar från.
Svårt att även ta dig seriöst egentligen, i med att du säger att du driver egna hemsidor och lever på det. Men vad för sidor? Det hade varit intressant att se. För mig är du snarare en mytoman som bräker på och bara vill slå sig på bröstet och berätta hur bra du är. Eller så är du rädd för att plötsligt få kritik på hemmaplan. Nåja tills det händer att du länkar till dina sidor, känns det onödigt att diskutera mer med dig.
Jag har inga som helst problem att erkänna att jag har fel, men i det här fallet så kan jag inte erkänna ditt sätt att lösa detta på då det är en DUM lösning som skrattretande nog du själv inte ens skulle använda om det gällde dina egna sajter där du är beroende på inkomsten.
Långt svar, på ett dumt och snarare mer provokativt inlägg av dig. Vet inte varför jag ens tog mig tiden att besvara det.
Swedie, hur mycket hade en medlemsavgift kostat om medlemmarna betalade driftkostnaderna för sidan?
2x Intel Xeon Quad Core E5504
8 GB PC3-10600 minne
2x 160 GB SATA disk
Pris: 1,800 SEK/månad
2st såna här = 3600:-
Sen skall det till lite trafik också.
Vi tar värsta paketet:
Trafikpaket 5 - 100 Mbps unmetered:
- Full 100 Mbps port
- Ingen överföringsgräns
Pris: 12,000 SEK/månad
Är nu uppe i 15600:-/månad
Kör man 10 Mbps istället så hamnar man på 2000:-/månad
Väljer man istället att köpa servrarna själv så hamnar vi på:
Paket 12 - 4U, 100 Mbps unmetered:
- 4U rack utrymme
- Full 100 Mbps port
- Ingen överföringsgräns
Pris: 13,200 SEK/månad
Hittar inget pris om backuper tyvärr, support ( 7 x 24 )
kostar iaf: 400:-/månad + 800:-/timme vid utnyttjande
~16.000:-/månad med 100Mbps obegränsat
~6000:-/månad med 10Mbps obegränsat
Haha och du är ändå här. Du motsäger dig själv i allt du säger och gör. Jag tror inte du kan något mer än att vara arrogant och otrevlig. Det är allt du åstadkommit. Sedan sitter du troligen innerst inne och önskar att du själv skapat sporthoj, men bitchar istället som en flicka på allt du kan och bara vill ha uppmärksamhet. Troll i mina ögon.Jag har varit med en stund, ja. Även på SH och sett utvecklingen här. Eller snarare bristen på den.
Det är ingen hemlighet att jag tycker att siten suger och att du inte tillför något men det är inte det tråden handlar om.
Det hela tråden däremot handlar om är att folk, likaså jag, är trötta på all "flipperspelsreklam" på sidan och önskar att den tas bort.
Det är faktiskt, som jag sade tidigare, bara att göra.
Jag har ingenstans skrivit att all reklam skall tas bort.
Skulle tippa på att det stämmer ungerfär.Nu är det ju inte SH iofs, men ett litet hum om vad HW kostar:
Sen skall ju någon administrera siten också, vilket antagligen INTE är en heltidstjänst.
Skulle tippa på att man drar runt en site som SH för knappt 400.000:-/år iaf.
Som jag förklarat så har jag sagt mitt i ämnet och tyvärr finns det beslutstagare som är högre än mig. Jag vill absolut inte ha animerade annonser. Det har jag sagt till egmont från dag 1. Men det är svårare tider nu rent annonsmässigt och de har behövt ta in fler annonser från mediabolag som inte låter sig styras av olika sajters önskemål utan skickar ut annonser enligt vissa standarder.Jag håller med, de animerade bannersen är fanimig av ondo. De fyller ju sitt syfte, de stjäl fokus när man surfar in, men istället för att jag blir nyfiken på vad de kränger, så blir jag tvär och funderar på att aktivera adblock igen.
Fler och fler reagerar nog samma-lika.
Swedie - ställ krav på annonsörerna, GE FAN i animeringar, statiska bilder. Problem solved.
Det är inte då lätt som ni önskar det ska vara. Visst kan jag jag det, men det sjuke skada sajten på längre sikt.
Som jag förklarat, det går inte bara ta bort annonserna. Då förlorar sajten inkomst som i slutändan kan "skada" sajten. Adblock är av ondo och inte bra alls för sajter som på sätt o vis existerar pga annonser. Som jag även sagt, så är det ett vågspel att se till att annonserna inte blir för irriterande. Jag inser att det ligger på gränsen nu, och den åsikten har framförts. Själv tycker jag det inte är direkt irriterande ännu, men alla tycker olika om det.Skada sajten, kontra att fler och fler kör adblock pga oerhört dryga annonser?
Haha och du är ändå här. Du motsäger dig själv i allt du säger och gör. Jag tror inte du kan något mer än att vara arrogant och otrevlig. Det är allt du åstadkommit. Sedan sitter du troligen innerst inne och önskar att du själv skapat sporthoj, men bitchar istället som en flicka på allt du kan och bara vill ha uppmärksamhet. Troll i mina ögon.
Yada yada, släpp det nu. Du är troligen bland dom sista att fortfarande försöka använd det som en hållhake. Men det var 6-7 år sedan jag tog emot donationer. Det var inget jag gillade. Jag hade inga pengar att driva sodan, och det fanns inga annonser då. Rätt småsint av dig att dra upp sådant. Och kan lätt klassas som påhopp då du alltid passar på att klaga när du kan. Men du kanske inte tycker det är personangrepp för att det kommer från dig...Hur många tror du är här på grund av dig eller sporthoj.com?
Hur många tror du är här på grund av de andra användarna?
Till skillnad från dig framför jag saklig kritik mot dig, sidan och annonserna istället för personangrepp.
Sen vet jag inte hur stolt du ska vara då denna sida inte skulle finnas om det inte vore för Potatoes idé, användarna som använder den och de pengar som donerades till dig för att uppgradera servern i början.
Vad har användarna fått tillbaka förutom en massa blinkande reklam som stör när man gör det enda siten erbjuder - Dvs diskuterar med andra likasinnade.
Jag önskar självklart att jag ägde siten. Då skulle den absolut se annorlunda ut och vara mer anpassad för användarna än för ägarna.
Yada yada, släpp det nu. Du är troligen bland dom sista att fortfarande försöka använd det som en hållhake. Men det var 6-7 år sedan jag tog emot donationer. Det var inget jag gillade. Jag hade inga pengar att driva sodan, och det fanns inga annonser då. Rätt småsint av dig att dra upp sådant. Och kan lätt klassas som påhopp då du alltid passar på att klaga när du kan. Men du kanske inte tycker det är personangrepp för att det kommer från dig...
Svar på frågor, alla är här pga att sajten skapades av någon. Den skapades inte av sig själv. Men den utvecklas i samband med att fler kommer till sidan som önskar saker. Men någon måste ha en översikt och guida vilken riktning sajten ska ta. Du borde veta sådant.
Dina frågor är bara ditt gamla och nu tjatiga agg du hyser mot mig.
Med dig bakom styret tror jag inte sh hade varit vad det är idag. Du skulle troligen ta fram diverse kommersiella verktyg som på något sätt måste finnansieras.
Du skulle inte gjort bättre.
Förresten så jag hjälpte potatoes mc med mycket. Jag har tex skapat deras layout och vissa funktioner som används än idag, senast jag kolla. Företal videos skapade jag oxå. Bergman o jag är iaf vänner idag. Vem du var på den tiden vet jag inte och bryr mig inte om. Men att påstå potatoes "ide" är orsaken till sporthoj.com är fel. Sh skulle uppstått utan pmc. Jag drev även andra sidor på den tiden.
Ditt agg är löjligt. Släpp det och gå vidare i livet och bidra genom att faktiskt ge goda tips än dumma ogrundade förslag.
Dina sajter har ju du inte skapat eller lagt tid på, i början otal timmar gratis.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|