Tokreklam

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Jag kör IE på jobbdatorn och Opera hemma.
Har inte stängt av reklamen i någon av dessa läsare och jag känner inte heller att jag behöver göra det.
Tycker inte att reklamerna är så jätteirriterande faktiskt.
Sålänge dem inte ploppar upp mitt på skärmen som på vissa sidor, men det gör dem ju inte här som tur är, inte för mig i alla fall. Men den dagen dem gör det så stänger jag av reklamerna direkt, hatar när dem ploppar upp mitt på rutan.
Men sålänge dem håller sig i kanten på sidan på ett å samma ställe så kan dem allt gott få vara kvar ett tag till.

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Vi kan köra medlemsavgifter istället om du inte vill se annonser? Men då skulle sporthoj plötsligt krympa till 1% av nuvarande storlek, då ingen vill betala för sig.

På något sätt måste Sporthoj.com driva in pengar. Ju fler som blockar annonserna, ju större och mer irriterande annonser som betalar för sig tyvärr. Taskig marknad och ovillighet att annonsera verkar det som.

Jag kämpar dock såklart emot alla typer av animeringar och störande annonser så gott det går.

Jag har inga problem med vanlig reklam som inte blippar och rör sig. Det är därför jag har varit lojal och accepterat att köra med IE utan blockning.

Men nu rann bägaren över. Det räcker nu för mig med den desperata och aggressiva "se mig, rör mig, klicka på mig!" -reklamen. Jag är mättat på sån dynga till reklam. Med ett klick på firefox så fick jag en uppdatering och slipper skiten.

Jag kan inte ta ansvar för att annonsörerna inte förstår vad kunden vill ha och kan acceptera, respektive inte vill ha.

Det är bra att du kämpar emot sådan reklam, men vi vill se resultat också. Det var det som var syftet med tråden.

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Reklamen behövs och måste givetvis vara där.
MEN
beroende på hur reklamen görs så kan den vara respektlös och påträngande eller respektabel.

reklam jag tycker är helt ok är www.mcklader.eu, hojdäck.se kawasaki, grevens, stcc och till viss del lelles och honda city.
De som jag tycker är rent ut sagt vidrig och som gör att jag kan tänka mig att blockera all reklam är Hondas Red hot summer deal reklamen totalt vidirg på alla sätt.
snacka om nödig reklam, snarare antireklam man blir fan skamsen att köra honda efter att ha sett den.
mcdelen likaså, men den har jag ingen personligt koppling till så den blir bara irriterande.

Jag kan bara jämföra det med en liten unge som ställer sig o skriker i en butik, inte fan vill man gå i närheten av det. man blir bara irriterad.

Den reklam jag reagerar negativt mot är plötslig, den är intensiv och saknar totalt klass, kort sagt skrikande. en som sätter in 5 olika bilder i rad och växlar bild, det är dålig reklam.

Den reklam jag tycker är positiv är långsam, har ungefär samma bakgrund och skriker inte, typ lugn tyst och stillsam.
en reklam som har samma bakgrund och samma färgsättning men tonar in och ut saker är intressant.

mina 2 cent

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Animeringar är okej till viss del tycker jag.
Mckläders & trustbuddys är lagom och ingenting man stör sig på.
Men Mcdelen, polidom, tsmotor och bikersneed gör en enormt sugen på att blocka allt och undvika deras butiker i största mån. Alldeles för flippriga, stora konstraster mellan de olika bilderna och allmänt "adhd-beteende"!

EDIT: skulle visst uppdaterat istället för att kollat på vilka som var störiga. Sirväs sammanfattar det kanonbra.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vi uppskattar kämpandet, men på något sätt så har det blivit värre senaste halvåret tycker jag.

Sen har det tillkommit någon sorts undersökning som kom upp en gång, en sådan där det lade sig över hela fönstret som man måste klicka bort... den typen liknar jag med dörrförsäljare, vilket betyder att jag aldrig i helskotta skulle klicka på det utan snarare funderar om det är en sida jag verkligen behöver surfa på.

Som här på SH är reklamen styrd till sin egen "area", då tycker jag det är ok för det är reklamen som finansierar sidan, skall jag till t.ex. Grevens för att kolla efter något så gör jag det via bannern på sidan istället för att skriva in adressen... jag skall ju ändå dit.

Men nu börjar det bli lite väl mycket animeringar i reklamen och då blir man som frekvent besökare bara irriterad på det och gör som TS, installerar ad-blocker istället...
Jag kommer vidarebefodra klagomålen, men allt vad du sagt har jag redan sagt. Menar inte därmed att det är ett dött race i med att du inte ser minskning av annonser. Tyvärr i taskiga tider, behövs fler annonser för att driva sporthoj.com på det sättet ägarna önskar.

Du kan även testa emaila Egmont direkt med åsikter.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag kommer vidarebefodra klagomålen, men allt vad du sagt har jag redan sagt. Menar inte därmed att det är ett dött race i med att du inte ser minskning av annonser. Tyvärr i taskiga tider, behövs fler annonser för att driva sporthoj.com på det sättet ägarna önskar.

Det är väl ganska enkelt. Dom vill suga ut mest pengar på kortast tid med bantarpiller och annat skoj. Det är så företagande fungerar, för Egmont är väl säkerligen börsnoterat?

Men oj va bra ad-blocker va till Chrome. Har aldrig testat innan.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har inga problem med vanlig reklam som inte blippar och rör sig. Det är därför jag har varit lojal och accepterat att köra med IE utan blockning.

Men nu rann bägaren över. Det räcker nu för mig med den desperata och aggressiva "se mig, rör mig, klicka på mig!" -reklamen. Jag är mättat på sån dynga till reklam. Med ett klick på firefox så fick jag en uppdatering och slipper skiten.

Jag kan inte ta ansvar för att annonsörerna inte förstår vad kunden vill ha och kan acceptera, respektive inte vill ha.

Det är bra att du kämpar emot sådan reklam, men vi vill se resultat också. Det var det som var syftet med tråden.
Du säger att det är bra att jag kämpar emot, men du vill se resultat. Grejen är den att jag kan bara bromsa, inte förhindra. Jag har bromsat rätt länge och NU efter 2 år efter att jag avsa mig ägandeskapet så börjar denna typ av reklam komma upp.

Tyvärr så måste jag repetera att om för många blockar, kanske något drastiskt tas till som kommer påverka din läsning. Jag menar inte att skrämma eller något, men tyvärr så om inte annonserna visas / klickas på så har sporthoj.com svårare att överleva utan att ytterligare förstärka synbarheten för annonser.

Sporthoj.com har varit unikt rätt länge på så sätt att annonser varit just stillastående icke animerade annonser sedan starten så gott som. Men det har inte hållit. Till slut vägrar annonserna, och speciellt stora annonseringsföretag kan inte följa små "lokala" regler på någon viss hemsida. Utan de skickar ut stora kampanjer med en viss typ av annonser.

Det är väl ganska enkelt. Dom vill suga ut mest pengar på kortast tid med bantarpiller och annat skoj. Det är så företagande fungerar, för Egmont är väl säkerligen börsnoterat?

Men oj va bra ad-blocker va till Chrome. Har aldrig testat innan.
Nej, det finns som för alla sajter Egmont köpt en affärsplan. Och att köra över sajten med för mycket annonser vet dom inte är bra för kvaliten eller för sajten i sig och den kommer självdå. Jag har förklarat detta TYDLIGT till dom, iaf så gott jag kunnat. Det är mitt sätt att bromsa.

Undrar om Chromes adblocker även blockar Googles egna annonser?

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Du säger att det är bra att jag kämpar emot, men du vill se resultat. Grejen är den att jag kan bara bromsa, inte förhindra. Jag har bromsat rätt länge och NU efter 2 år efter att jag avsa mig ägandeskapet så börjar denna typ av reklam komma upp.

Tyvärr så måste jag repetera att om för många blockar, kanske något drastiskt tas till som kommer påverka din läsning. Jag menar inte att skrämma eller något, men tyvärr så om inte annonserna visas / klickas på så har sporthoj.com svårare att överleva utan att ytterligare förstärka synbarheten för annonser.

Sporthoj.com har varit unikt rätt länge på så sätt att annonser varit just stillastående icke animerade annonser sedan starten så gott som. Men det har inte hållit. Till slut vägrar annonserna, och speciellt stora annonseringsföretag kan inte följa små "lokala" regler på någon viss hemsida. Utan de skickar ut stora kampanjer med en viss typ av annonser.

Nej, det finns som för alla sajter Egmont köpt en affärsplan. Och att köra över sajten med för mycket annonser vet dom inte är bra för kvaliten eller för sajten i sig och den kommer självdå. Jag har förklarat detta TYDLIGT till dom, iaf så gott jag kunnat. Det är mitt sätt att bromsa.

Undrar om Chromes adblocker även blockar Googles egna annonser?

Man väljer om man vill se googles egna annonser. Jag valde att inte göra det.

/ Jens

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Jag störs inte heller av reklamen. Nu när jag vet att den finns kanske jag börjar göra det... :)

Får Egmont pengar för varje klick eller bara för att annonserna syns?
Om det är per klick är det ju bara att öppna upp ett gäng nån gång då och då.

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha

Och där har du svaret. Vad vi som konsumenter kan göra för att få en förbättring är just att adbocka och inte klicka på de annonser som är störande. Ser de i statistiken att de annonserna inte fungerar så kommer de att försvinna på rent affärsmässiga grunder.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Och där har du svaret. Vad vi som konsumenter kan göra för att få en förbättring är just att adbocka och inte klicka på de annonser som är störande. Ser de i statistiken att de annonserna inte fungerar så kommer de att försvinna på rent affärsmässiga grunder.
Du adblockar allt eller inget. Du ser inte efter adblock om något ändrats. Din syn på det hela vore ju bra om det var så det faktiskt går till. Tyvärr kan du komma upptäcka det motsatta eller än värre att sh stängs ner pga för dålig ekonomi. Och det vill ju jag inte se vara för att besökare väljer att pga ett par få animeringar.

Nåja du och andra kommer inte ändra er pga mina ord. Ni får själva upptäcka om ni gått för långt med att adblocka.

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Du adblockar allt eller inget. Du ser inte efter adblock om något ändrats. Din syn på det hela vore ju bra om det var så det faktiskt går till. Tyvärr kan du komma upptäcka det motsatta eller än värre att sh stängs ner pga för dålig ekonomi. Och det vill ju jag inte se vara för att besökare väljer att pga ett par få animeringar.

Nåja du och andra kommer inte ändra er pga mina ord. Ni får själva upptäcka om ni gått för långt med att adblocka.

Hade jag kunnat adblocka just bara flipperblipperreklamen så hade jag gjort det.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Jag förstår vad du säger och det är tyvärr så det funkar i det Svenska företagsklimatet... blir man av med "kunder" så ökar man priset för att få in samma intäkt fast från färre "kunder".
I USA t.ex. tittar man på varför man får färre kunder och sänker priset och säljer mer istället.

Lite som reklamen här, den funkade inte med vanlig statisk reklam, så man slänger på animationer... färre ser reklamen genom att adblockers används så man slänger på ännu aggressivare reklam för de få som fortfarande tittar på reklamen.

Tyvärr tror jag resultatet bara blir att fler o fler väljer adblockers i och med att reklamen blir mer o mer påträngande.
För mig personligen så finns det sidor som börjat med reklam som lägger sig över det jag finner intressant, jag har nu slutat besöka de sidorna istället för att reklamen har förstört innehållet. Kanske värt att tänka på för ägarna. (vet att det inte är du Swedie) :)

Jag är nog av typen som reklamen verkligen riktar sig till då jag faktiskt besöker sidorna som gör reklam här och det har även hänt att jag handlat av dem vilket jag inte hade gjort om de inte synts här... på ett eller annat sätt. Men blir det mer o mer aggressiv reklam så kommer nog även jag bli en av adblocksanvändarna, för reklam skall inte förstöra min SH-upplevelse.

Och just det, nej, jag tänker inte skicka till Egmont, det skall ligga lite i deras egna intresse att kolla "tempen" på deras sajter... med andra ord läsa just sådana här trådar.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Hade jag kunnat adblocka just bara flipperblipperreklamen så hade jag gjort det.

Du kan köra flashblock (inte säker på namnet), då väljer du att själv starta flashfilerna om du vill.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Vi kan köra medlemsavgifter istället om du inte vill se annonser? Men då skulle sporthoj plötsligt krympa till 1% av nuvarande storlek, då ingen vill betala för sig.

På något sätt måste Sporthoj.com driva in pengar. Ju fler som blockar annonserna, ju större och mer irriterande annonser som betalar för sig tyvärr. Taskig marknad och ovillighet att annonsera verkar det som.

Jag kämpar dock såklart emot alla typer av animeringar och störande annonser så gott det går.

Om det inte vore för medlemmarna så vore den här sidan ingenting. Så varför ska vi stå ut med flipprande annonser?

Det är ju bara för er att stänga av dem.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Om det inte vore för medlemmarna så vore den här sidan ingenting. Så varför ska vi stå ut med flipprande annonser?

Det är ju bara för er att stänga av dem.
Ja, utan annonser som ger intäkter för att driva sidan skulle den inte finnas heller. Det är ett ge och ta och så enkelt som du vill måla upp det är det inte. En sak vore om det vore en hobbysida utan behov eller önskan att tjäna pengar på den. Så var det i början, men så är det inte idag när sidan vuxit så stor att det kostar rätt mycket pengar att bara driva servrarna och betala bandbredden.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ja, av två onda ting så är flipperspel ute till höger klart att föredra framför den typen som är på många amerikanska forum där reklamen kommer mitt i trådarna :6surkart:tummenner

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Störs man av den lilla reklamen som finns här så måste man lida av någon slags koncentrationsstörning...

Men alla är ju olika.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...