Topgear The Stig.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
osannolikt?
Det är väl det mest sannolika av allt att det är flera som är stig...

Tror det alltid är olika stig när dem hittar på konstigheter, men runt banan skulle tiderna vara helt oanvändbara om det va olika förare.

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Låter smått osannolikt. Lust att utveckla?

Detta var en provkörning på F10 i Ängelholm när dem var på besök.
Han har kvar dräkten och hjälm. Dock har han slutat på koenigsegg nu och har en verkstad i Halmstad.

Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
osannolikt?
Det är väl det mest sannolika av allt att det är flera som är stig...

Självfallet är det så; det är väl knappast någon välbevarad hemlighet.

Det förefaller emellertid smått osannolikt att TG skulle låna ut hjälm och dräkt till K efter att en av deras bilar kraschats i Ängelholm. Dels för att det inte fyller någon funktion, dels för att det mig veterligen inte finns en enda filmruta där någon ur TG kör K i Sverige. TG har kört K på TG:s bana, och att någon annan än The Stig skulle låna saker i Sverige för att sedan köra på TG:s bana med officiella tider (se hur de löste Schumacher i FXX:n, för att ta ett exempel) håller jag ytterst osannolikt.

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Hoj
Er6n -13
Självfallet är det så; det är väl knappast någon välbevarad hemlighet.

Det förefaller emellertid smått osannolikt att TG skulle låna ut hjälm och dräkt till K efter att en av deras bilar kraschats i Ängelholm. Dels för att det inte fyller någon funktion, dels för att det mig veterligen inte finns en enda filmruta där någon ur TG kör K i Sverige. TG har kört K på TG:s bana, och att någon annan än The Stig skulle låna saker i Sverige för att sedan köra på TG:s bana med officiella tider (se hur de löste Schumacher i FXX:n, för att ta ett exempel) håller jag ytterst osannolikt.

Både produktionschefen och service chefen har berättat historien när dem var på besök.. Sen om du vill tro på den eller inte är ju upp till dig. :)
Edit: Bara för att där var ett filmcrew betyder det inte att det som filmats kommer att användas i programmet.

Last edited:

Ancalagon

Snart i ett räcke nära dig.
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
N/A
Tror det alltid är olika stig när dem hittar på konstigheter, men runt banan skulle tiderna vara helt oanvändbara om det va olika förare.

Inte oanvändbara för tv-produktionen. Top Gear gör tv, de skiter i exakta mätresultat bara de får nån siffra att visa. Många av deras tester är ju inte direkt vetenskapliga....

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
.
Datan i bilen som registrerar b la högsta och lägsta hastighet visade att dem hade kört över 300 km/h :)

Lägsta hastighet är väl runt 0,01. Varför skulle det vara intressant data för teknikerna, att bilen har stått stilla alltså:va:va

:rolleyes:

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Some Total Incognit Guy

= Möjligheten att olika "STIG" väljs för specifikt uppdrag de är bäst på.

:D

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
å maj gadd, bara inse att TopGear kommer rida på detta så länge folk är nyfikna, de kommer alltid att göra fulingar som MS tex osv.

Knäpucko

Upp & iväg
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Lånar
Det är väl som vår svenske spökryttare. Tveksam till att han hoppade med crossen när det filmades.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Inte oanvändbara för tv-produktionen. Top Gear gör tv, de skiter i exakta mätresultat bara de får nån siffra att visa. Många av deras tester är ju inte direkt vetenskapliga....

Tror du inte det sitter hundratals fanatiker och analyserar varje varv han gör på banan då? Stämde inte körningen skulle det nog bli ett j-a liv tror jag..

Men det är ju garanterat inte samma the stig när dem hittar på utmaningar osv då kan dem ju ta vem som helst..

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Då skulle alla race rulla under samma förutsättningar, inte varm torr asfalt mot några grader och regn.

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Damon Hill har också kört har jag hört/läst nånstans :va
Oavsett vem det är så vill jag ha hans/hennes jobb!

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka