Toppfart på MC polisens hoj?

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Hänger ju mycket på föraren av polishojen också! Jag och en polare "råkade" köra ifrån en polismc genom förortstrafiken, nyare BMW. Vid ett rödlyse som var rött väldigt länge kom han ifatt och var inte så glad fick jag veta när jag vart invinkad.
Han var schysst och hade inte fått nån mätning på hastighet så klarade mig undan med nån skitböter.
Men han var en äldre herre som nog inte tar så stora risker, en yngre adrenalinpundare (liksom en själv) till polisman hade förmodligen hängt på.
På motorväg bör man nog tänka sig för innan man sticker, med en R1 är polisen ikapp efter en inbromsning.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
-PLM- skrev:
På motorväg bör man nog tänka sig för innan man sticker, med en R1 är polisen ikapp efter en inbromsning.

Och framförallt antar jag att dom kan tillkalla sina kollegor via radio. Fast hur bra kan en radio funka i över 180?
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
danne_boy69 skrev:
Vem har en så slö hoj som bara gör 270??
R1or innan 04 iaf är nog knapert om dom gör mer än 270 på riktigt. (dvs inte fantasimätare)

Firefly skrev:
Fast de är nog grymma på att hantera hojen på landsvägarna så det är nog lurigt att komma undan dem om man inte kan hålla bra bit över 200...
Ska du åka ifrån en polis ska du nog göra det under 150km/h å antingen vara en duktig schaufför (tävlingsförare tex) eller vara halvdan (edit, då har jag hög standard på halvdan också ;D) å ha en hoj som e byggd för det (tex motard, där du kan vika av på mindre vägar/stigar). Det är alltid mycket enklare å vara den som jagar än den som blir jagad.
 

Gabor

Guest
Victor skrev:
Och framförallt antar jag att dom kan tillkalla sina kollegor via radio. Fast hur bra kan en radio funka i över 180?

Precis, hur kör du ifrån ett Motorola system, eller deras mobiltelefoner med röstuppringning..

Fan va en del är blåögda o patetiskt löjliga..dra snuten.. :kocko ..å så undrar ni varför polisen tycker att SH är intressanta att "trakasera".....det är ju fan mångas attityd inne på det här forumet som är problemet... :7peta
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
gissar också vilt på ca 240 med utr dom nya...men blev invinkad för ett par veckor sen för min skylt (klarade mig utan böter )

då påstod här Blå att han hade haft upp sin i ca 290 en BMW 1200 k något jag inte sa imot men flinade ganska bra inombords :rofl men visst dom kanske trimmar sina friskt :3freak
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Gottis skrev:
gissar också vilt på ca 240 med utr dom nya...men blev invinkad för ett par veckor sen för min skylt (klarade mig utan böter )

då påstod här Blå att han hade haft upp sin i ca 290 en BMW 1200 k något jag inte sa imot men flinade ganska bra inombords :rofl men visst dom kanske trimmar sina friskt :3freak


det hade vart kul å se en sån hoj i den farten :banana
 

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Växjö
Hoj
XT 600
Förra året såg jag en konstapel på en blå Yamaha XT660 R. Den toppar nog max 150 km/h med lite tur och omdrevning.
 

trollkarlen

Med lem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Här
Hoj
GSX-R 750, CBR 600RR banhippie
tassen skrev:
Precis, hur kör du ifrån ett Motorola system, eller deras mobiltelefoner med röstuppringning..

Måste ju ha stup microfon eller nått om man ska kunna göra sig hörd höra nått i 180 :rolleyes:

/R
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
trollkarlen skrev:
Måste ju ha stup microfon eller nått om man ska kunna göra sig hörd höra nått i 180 :rolleyes:

/R
Polismotorcyklar går skitfort, och förarna är inte av denna jord..man ska ha riktigt mycket respekt för dom av nån konstig anledning :va
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
trollkarlen skrev:
Måste ju ha stup microfon eller nått om man ska kunna göra sig hörd höra nått i 180 :rolleyes:

/R

Nej, det sitter samma typ av aktiv kondensatormic i polisens hjälmar som det sitter i bl.a. sportkommentatorernas headset, headseten som används ute på startplattan på flygplatser, i hjälmen på Skomakarn och i stridspilothjälmarna.

De kostar inte gratis men är otroligt bra på att ta upp ljudet från EXAKT framför munnen. Om de är lite off center så hörs det bara skit i mickarna.
 

Gabor

Guest
trollkarlen skrev:
Måste ju ha stup microfon eller nått om man ska kunna göra sig hörd höra nått i 180 :rolleyes:

/R
Stup mic :va ...jo dum funkar i fritt fall ......

Du borde uppdatera dig lite i kunskap...

Kåpglas, bom mic, lovar det fungerar alldeles utmärkt.
 

Den Preben

ödmjuk vinner
Gick med
8 Mar 2003
Ort
vollsjö
Hoj
säta eks tållv ärr
det kvittar väll hur fort dom går,,finns väll gps i bågarna nu också,dom får inte följa efter när det börjar gå riktigt fort :)
 

Comi

Var god skølj
Gick med
3 May 2003
Ort
Oslo
Hoj
2008 HarleyDavidson Rocker C
Dom snabbaste går cirka 220 plus minus vindens riktining.

Men återigen flickor och pojkar. Ta det lugnt. Det är inte farten som spelar roll, det är vad hojen är gjord för.
En offroadhoj toppar 150, men den kan köra upp och nedför trappor.
Alltså: kör i trappor.
sporthoj toppar sällan under 250.
Alltså: kör raktfram cirka en minut om du är safe.

Vad kan din hoj som inte en bumse kan?
Fundera på det och allt är fint, så länge du är lite isig och inte stressar omkull.
 

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Hemlös
Hoj
-
Lime: Din avatar-bild är så jävla snygg! Har du tagit den själv? Finns den i större format?
 

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Har övningskört med en MC- polis o han berättade att han varit uppe i 278 km/h med den nya polishojen.
 

Comi

Var god skølj
Gick med
3 May 2003
Ort
Oslo
Hoj
2008 HarleyDavidson Rocker C
Araikaj skrev:
Har övningskört med en MC- polis o han berättade att han varit uppe i 278 km/h med den nya polishojen.

Det där är trams.
Inte det du skriver men av honom som påstår det.
Finns inte en mössa att dom går så fort.
 
Last edited:

Sonichayabusa

Men snälla konstapeln............... ....
Gick med
4 Jun 2005
Ort
Landvetter
Hoj
Suzuki 1300 Hayabusa
Polisen testar nu ST1300. Dom gör 150MPH vilket är ca 245km/h med full packning enligt nån flane som ville veta detta på en tysk sida. :fyllisar

Polisen trimmar INTE sina motorcycklar, endast ett fåtal av deras V70 får utstå denna process.

Ja...polisens mc förare är duktiga, bättre än de flesta ghostrider wannabees men dom har något som vissa saknar nämligen sunt förnuft :kocko
Börjar en jakt urarta backar dom helre undan, inte för att du är bättre utan för att du inte skall köra ihjäl dig. Sen beror det mycket på brottet om dom anser det värt att jaga efter i högre hastigheter.
Kör på en unge utanför en skola så skall vi se hur länge ni kan hålla er undan :död
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top