Toppfart på MC polisens hoj?

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
En blandning av saker gör att det ibland går att dra en MC polis, mest vansinne... Men en sak är säker, man ska nog veta vad man gör på en cykel och vara synnerligen välmotiverad! :banana

Fredrik :tomten
 

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
Jag fråga 2 snutar på Hjulafton( i lidköping ) förra året hur snabbt dom gick... Dom sa att dom visa ca 240mätarfart (Stora vräkiga BMW)


//Mar
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
mamartin skrev:
Hmm låter juh inte sannolikt, om någons hoj gör 30 km/h mer än min så åker han ifrån mig. Varför skulle han inte komma undan då :confused:

Har en bekant som sitter på en sån här maskin dagarna i ända
och dom resonerar enligt följande: Så länge dom ser bromsljuset på
den dom följer efter och det är någorlunda fritt så "är dom med" för
i 8 fall av 10 så bromsar vederbörande antingen av sig vid ngn avfart
eller så går det väldigt "yxigt" pga av adrenalinet, är dom på en större väg
så är det ointressant om det är en busa eller en blade som håller stumt !
Då kallar dom på helikopter (om det finns tillgängligt) som med lätthet kan följa vederbörande förutsatt att man inte "bara" ligger och kör grymt fort utan har betett sig riktigt illa med omkörningar i vägren etc.. !

Angående deras körskicklighet så känns det som att det finns mkt myter som
cirkulerar om hur fantastiskt duktiga dom är på att köra, dom är duktiga på att hantera en så pass stor och tung hoj, ja dom åker på gelleråsen mm för att träna osv..... Dom flesta har egen sporthoj privat där dom åker på bandagar som alla vi andra ! Men omänskliga !!! NOPE !!!!!

Till sist svaret på tråden.... ca 245 med utrustningen på (Mätarfart) !!

Kör "snyggt" därute .... :tungan


i
 
Last edited:

pittbull

***MEAN MACHINE***
Gick med
22 Jun 2004
Ort
bor???
Hoj
full preppad gsx-r 1000-k6a
OlleR skrev:
R1or innan 04 iaf är nog knapert om dom gör mer än 270 på riktigt. (dvs inte fantasimätare)


Ska du åka ifrån en polis ska du nog göra det under 150km/h å antingen vara en duktig schaufför (tävlingsförare tex) eller vara halvdan (edit, då har jag hög standard på halvdan också ;D) å ha en hoj som e byggd för det (tex motard, där du kan vika av på mindre vägar/stigar). Det är alltid mycket enklare å vara den som jagar än den som blir jagad.
så sant så.... men hopas ingen behöver försöka i år...
 

mamartin

Mamartin
Gick med
28 Mar 2004
Ort
WestCoast
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -02
Nogger skrev:
Har en bekant som sitter på en sån här maskin dagarna i ända
och dom resonerar enligt följande: Så länge dom ser bromsljuset på
den dom följer efter och det är någorlunda fritt så "är dom med" för
i 8 fall av 10 så bromsar vederbörande antingen av sig vid ngn avfart
eller så går det väldigt "yxigt" pga av adrenalinet, är dom på en större väg
så är det ointressant om det är en busa eller en blade som håller stumt !
Då kallar dom på helikopter (om det finns tillgängligt) som med lätthet kan följa vederbörande förutsatt att man inte "bara" ligger och kör grymt fort utan har betett sig riktigt illa med omkörningar i vägren etc.. !

Angående deras körskicklighet så känns det som att det finns mkt myter som
cirkulerar om hur fantastiskt duktiga dom är på att köra, dom är duktiga på att hantera en så pass stor och tung hoj, ja dom åker på gelleråsen mm för att träna osv..... Dom flesta har egen sporthoj privat där dom åker på bandagar som alla vi andra ! Men omänskliga !!! NOPE !!!!!

Till sist svaret på tråden.... ca 245 med utrustningen på (Mätarfart) !!

Kör "snyggt" därute .... :tungan


i

Jo visst kanske dom har mer skicklighet men min kommentar var till att om någon kör i 240 och en annan i 270 så är det en konstant avståndsökning, därmed kommer den snabbaste köra ifrån den andra. Men om man sedan säger att det finns trafik och inte han kan köra i 270 är det en annan femma.

Ha det gott!!!
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag har aldrig haft äran att varit jagad av en snuthoj, bara snutbilar, men jag har alltid tänkt att ifall man sitter på en R1(eller hoj med liknande toppfart) och får snuthojar efter sig så drar man ju bara ut på motorväg och blåser ifrån dom. detta måste väl funka hur bra som helst. en äldre R1 toppar nog minst 40km/h högre samt att man får ju inte glömma att accelerationen är ju fruktansvärt mycket bättre på R1'an. du drar ifrån när ni håller hög fart och i varje acceleration drar du också ifrån. över 200 på mätaren lär bmw'n bara krypa upp i fart medans R1'an drar ju i alla fall på rejält upp till 260 mätarfart.
om det inte är så mycket trafik så kan det nog nästan va värre att ha en T5 eller en aero efter sig ifall man kör på 90- och 110-vägar.
 

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Tidaholm
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
bmwjohan skrev:
jag har aldrig haft äran att varit jagad av en snuthoj,

hur kan man tycka att det är en ära?! :fatta! att riskar körkortet och livet? nej tack, varje gång jag är ute utan att se dom är min dag mycket bättre. En kompis skortade sin hoj igår på vanlig köring, hur fan hade det gått om han hade haft adrenalin upp till örorna och en snut eftersig iställt för att vara tillräckligt koncentrerad att göra det rätta valet? vill jag inte vet!
 

rapidgeek

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
Crescent
Häromdagen råkade jag köra lite för fort när jag var ute på en liten nöjestur och en mc-polis hängde på utan att jag såg det. Det kostade mig 1200 kronor.
Polisen sa nånting i stil med "...det var tur för mig att du inte försökte köra ifrån mig för jag skulle inte kunnat hänga på...". Jag svarade att jag värderar mitt liv till ett betydligt högre belopp än 1200 kronor. Vad är ditt liv värt?

/geek
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Comi skrev:
Du skriver det du spekulerar och gissar.
Det är väl ok.
Jag skriver vad jag vet.

Dina resonemang har många brister.
Spelar det någon roll hur många bumsar du får efter dig?
Det är bara den som liggar närmst du behöver gasa av dig.
Vad hjälper det om dom ropar i radio?
Om du räknar lite (det gör du ju redan) på en snittfart på 130km/h och sen tänker dig att varje korsning du passerar sen blir ytterligare en korsning och dom blir fler osv.
Hur tänker du dig att det skulle gå till?
SKa han sänka farten vid varje korsning, ett nytt anrop?
Ponera att han skulle göra det, vilket tar slut först? snutar eller vägar?

Klart att dom kör mycket, men man blir bra på det man gör. Dom kör sakta och sitter i kö.
Kul sak att vara bra på.

Det finns ett gäng killar och tjejer i stan som jobbar med att köra saker mellan olika adresser på hoj.
Allt går panik. Ibland har dom 10 jobb på sig (ca 20 adresser i huvudet) och allt ska köras så snabbt som möjligt.
Genvägar och smitvägar körs uteslutande.
Ofta kommer dom i kapp tjänstebilar som kör på utryck.
Hur ofta kör bumsarna på larm?

Jag fick aldrig böter under mina år som mcbud, inte en krona.
Jag vet vad jag pratar om.

Annars är dom flesta poliser trevliga.
Däremot har jag träffat några beväpnade lapplisor (SveaDonalds) som varit lite griniga.

Det är intressant att allt som alla andra säger är "spekulation" och allt du säger är "sanning".

Jag tänker inte gå in i svarsmål om det du säger, snarare tvärt om. Dock om sättet du gör det på. OM frågan var "skulle ett mc-bud köra ifrån en mc-polis" så skulle även jag sätta en slant på mc-budet, det måste erkännas. Dock om vi förutsätter att det är i stadstrafik.

Men att använda mc-buden som hävstång för att "bevisa" att alla kan köra ifrån mc-poliserna är som att säga att alla svenskar kan klara av att springa stockholmsmaran eftersom ett antal 10.000-tal gör det...

Att säga att mc-poliser bara sitter i kö är nog att ta i lite... de gör lite annat också.

Och "lapplisorna" som häckar vid mc-klubben på sveavägen har jag inte mycket till övers för jag heller... Ett jävla tjaft för att jag inte hade klistrat på mitt skattemärke igår...
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Comi skrev:
Du skriver det du spekulerar och gissar.
Det är väl ok.
Jag skriver vad jag vet.

Dina resonemang har många brister.
Spelar det någon roll hur många bumsar du får efter dig?
Det är bara den som liggar närmst du behöver gasa av dig.
Vad hjälper det om dom ropar i radio?
Om du räknar lite (det gör du ju redan) på en snittfart på 130km/h och sen tänker dig att varje korsning du passerar sen blir ytterligare en korsning och dom blir fler osv.
Hur tänker du dig att det skulle gå till?
SKa han sänka farten vid varje korsning, ett nytt anrop?
Ponera att han skulle göra det, vilket tar slut först? snutar eller vägar?

Klart att dom kör mycket, men man blir bra på det man gör. Dom kör sakta och sitter i kö.
Kul sak att vara bra på.

Det finns ett gäng killar och tjejer i stan som jobbar med att köra saker mellan olika adresser på hoj.
Allt går panik. Ibland har dom 10 jobb på sig (ca 20 adresser i huvudet) och allt ska köras så snabbt som möjligt.
Genvägar och smitvägar körs uteslutande.
Ofta kommer dom i kapp tjänstebilar som kör på utryck.
Hur ofta kör bumsarna på larm?

Jag fick aldrig böter under mina år som mcbud, inte en krona.
Jag vet vad jag pratar om.

Annars är dom flesta poliser trevliga.
Däremot har jag träffat några beväpnade lapplisor (SveaDonalds) som varit lite griniga.

Bara en liten fundering om all panik....
Hur många olyckor ställde paniken till med? Jag har tagit hand om ett par av dem.

Budets jobb är att leverera paket o.dyl. Mc polisens bl.a. att köra säkert.

Hur många av genvägarna var lagliga? :va

Om det nu var så att du inte fick böter under dina år som bud, vad berodde det på? Var det kanske så att du körde lagligt, eller var det något annat?

Jag sitter inte i kö.
Jag vet vad jag pratar om.
Även du gissar och spekulerar. :hihi
 

Heol

En 750 som går som en 1000
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Norrut
Hoj
GSXR 750
mamartin skrev:
Jo visst kanske dom har mer skicklighet men min kommentar var till att om någon kör i 240 och en annan i 270 så är det en konstant avståndsökning, därmed kommer den snabbaste köra ifrån den andra. Men om man sedan säger att det finns trafik och inte han kan köra i 270 är det en annan femma.

Ha det gott!!!


Det är lättare att jaga än att jagas...

30 km/h i toppfart är inte mycket skillnad i praktiken, kanske i teorin.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Så himmla rädda för toppvässade polisbilar behöver man nog inte vara.
Det tycks inte vara så himmla vanligt även om det säkert finns några stycken.
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
x-per skrev:
Tjenare!

Tänkte bara höra om det är någon som vet vad toppfarten är på en MC polis hoj, har för mig att det är någon BMW av något slag, den skulle jag gärna vilja ha reda på toppfarten.

Pappa sa att polis mc´n gör 500 minst så det är ingen idé att försöka köra ifrån! :3freak
 

DenGalne

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2005
Ort
Solkusten
Hoj
VFR800 -02
No1 skrev:
Ps! Efter att ha sett många gatåkare på mc under åren så måste jag säga att dom FLESTA inte ligger i närheten av trafik polisers körkunskap/säkerhet vilket också måste räknas in i en situation med efterföljande då gatåkare är benägna att ta MYCKET större risker än en trafik polis vilket kan vara en fördel så länge man håller sig på hjulen... Ds!

Triggades av "benägna att ta MYCKET större risker". Visst är det sant, den som kopplar bort hjärnan och självbevarelsedriften kan nog åka ifrån en polis, i bil eller på MC. Gasa till det rasar, motor, livet eller något annat...

Men, ni som såg programmet "Sveriges sämsta bilförare" eller nåt sånt på 4:an för en tid sedan... tänk att ni umgås med den typen av personer i trafiken!! Det programmet gav mig respekt för att susa om en kurva, chansa i en korsning eller något annat. Det kommer att komma en galen plåtlåda som varken ser, hör, eller tänker!! Då sitter man som en kylarprydnad, och skiter i böterna bara man överlever och får beålla någon rörlighet i kroppen! :död

Jag skulle aldrig chansa på att mina kompisar i trafiken gör rätt och ge fullt där det är trafikerat, vilket det är överallt där polisen finns...

Tråden är intressant, speglar hur många ser på riskerna med att åka MC... vad är värt att chansa för...

/K
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top