För att du har trafik tex...mamartin skrev:Hmm låter juh inte sannolikt, om någons hoj gör 30 km/h mer än min så åker han ifrån mig. Varför skulle han inte komma undan då![]()
OlleR skrev:För att du har trafik tex...
mamartin skrev:Hmm låter juh inte sannolikt, om någons hoj gör 30 km/h mer än min så åker han ifrån mig. Varför skulle han inte komma undan då![]()
Du tycker inte det är bra mycke enklare att köra bakom?P@trik skrev:Vilket även efterföljande har..
så sant så.... men hopas ingen behöver försöka i år...OlleR skrev:R1or innan 04 iaf är nog knapert om dom gör mer än 270 på riktigt. (dvs inte fantasimätare)
Ska du åka ifrån en polis ska du nog göra det under 150km/h å antingen vara en duktig schaufför (tävlingsförare tex) eller vara halvdan (edit, då har jag hög standard på halvdan också ;D) å ha en hoj som e byggd för det (tex motard, där du kan vika av på mindre vägar/stigar). Det är alltid mycket enklare å vara den som jagar än den som blir jagad.
Nogger skrev:Har en bekant som sitter på en sån här maskin dagarna i ända
och dom resonerar enligt följande: Så länge dom ser bromsljuset på
den dom följer efter och det är någorlunda fritt så "är dom med" för
i 8 fall av 10 så bromsar vederbörande antingen av sig vid ngn avfart
eller så går det väldigt "yxigt" pga av adrenalinet, är dom på en större väg
så är det ointressant om det är en busa eller en blade som håller stumt !
Då kallar dom på helikopter (om det finns tillgängligt) som med lätthet kan följa vederbörande förutsatt att man inte "bara" ligger och kör grymt fort utan har betett sig riktigt illa med omkörningar i vägren etc.. !
Angående deras körskicklighet så känns det som att det finns mkt myter som
cirkulerar om hur fantastiskt duktiga dom är på att köra, dom är duktiga på att hantera en så pass stor och tung hoj, ja dom åker på gelleråsen mm för att träna osv..... Dom flesta har egen sporthoj privat där dom åker på bandagar som alla vi andra ! Men omänskliga !!! NOPE !!!!!
Till sist svaret på tråden.... ca 245 med utrustningen på (Mätarfart) !!
Kör "snyggt" därute ....![]()
i
Comi skrev:Däremot har jag träffat några beväpnade lapplisor (SveaDonalds) som varit lite griniga.
bmwjohan skrev:jag har aldrig haft äran att varit jagad av en snuthoj,
Comi skrev:Du skriver det du spekulerar och gissar.
Det är väl ok.
Jag skriver vad jag vet.
Dina resonemang har många brister.
Spelar det någon roll hur många bumsar du får efter dig?
Det är bara den som liggar närmst du behöver gasa av dig.
Vad hjälper det om dom ropar i radio?
Om du räknar lite (det gör du ju redan) på en snittfart på 130km/h och sen tänker dig att varje korsning du passerar sen blir ytterligare en korsning och dom blir fler osv.
Hur tänker du dig att det skulle gå till?
SKa han sänka farten vid varje korsning, ett nytt anrop?
Ponera att han skulle göra det, vilket tar slut först? snutar eller vägar?
Klart att dom kör mycket, men man blir bra på det man gör. Dom kör sakta och sitter i kö.
Kul sak att vara bra på.
Det finns ett gäng killar och tjejer i stan som jobbar med att köra saker mellan olika adresser på hoj.
Allt går panik. Ibland har dom 10 jobb på sig (ca 20 adresser i huvudet) och allt ska köras så snabbt som möjligt.
Genvägar och smitvägar körs uteslutande.
Ofta kommer dom i kapp tjänstebilar som kör på utryck.
Hur ofta kör bumsarna på larm?
Jag fick aldrig böter under mina år som mcbud, inte en krona.
Jag vet vad jag pratar om.
Annars är dom flesta poliser trevliga.
Däremot har jag träffat några beväpnade lapplisor (SveaDonalds) som varit lite griniga.
Voiceless skrev:Jo, visst![]()
Vet om ett antal Saabar här i sthlm som inte är speciellt original...![]()
Comi skrev:Du skriver det du spekulerar och gissar.
Det är väl ok.
Jag skriver vad jag vet.
Dina resonemang har många brister.
Spelar det någon roll hur många bumsar du får efter dig?
Det är bara den som liggar närmst du behöver gasa av dig.
Vad hjälper det om dom ropar i radio?
Om du räknar lite (det gör du ju redan) på en snittfart på 130km/h och sen tänker dig att varje korsning du passerar sen blir ytterligare en korsning och dom blir fler osv.
Hur tänker du dig att det skulle gå till?
SKa han sänka farten vid varje korsning, ett nytt anrop?
Ponera att han skulle göra det, vilket tar slut först? snutar eller vägar?
Klart att dom kör mycket, men man blir bra på det man gör. Dom kör sakta och sitter i kö.
Kul sak att vara bra på.
Det finns ett gäng killar och tjejer i stan som jobbar med att köra saker mellan olika adresser på hoj.
Allt går panik. Ibland har dom 10 jobb på sig (ca 20 adresser i huvudet) och allt ska köras så snabbt som möjligt.
Genvägar och smitvägar körs uteslutande.
Ofta kommer dom i kapp tjänstebilar som kör på utryck.
Hur ofta kör bumsarna på larm?
Jag fick aldrig böter under mina år som mcbud, inte en krona.
Jag vet vad jag pratar om.
Annars är dom flesta poliser trevliga.
Däremot har jag träffat några beväpnade lapplisor (SveaDonalds) som varit lite griniga.
mamartin skrev:Jo visst kanske dom har mer skicklighet men min kommentar var till att om någon kör i 240 och en annan i 270 så är det en konstant avståndsökning, därmed kommer den snabbaste köra ifrån den andra. Men om man sedan säger att det finns trafik och inte han kan köra i 270 är det en annan femma.
Ha det gott!!!
Jidetoft skrev:Preppade från fabriken här i Trollhättan. Klockades i 280+ innan leverans.![]()
x-per skrev:Tjenare!
Tänkte bara höra om det är någon som vet vad toppfarten är på en MC polis hoj, har för mig att det är någon BMW av något slag, den skulle jag gärna vilja ha reda på toppfarten.
No1 skrev:Ps! Efter att ha sett många gatåkare på mc under åren så måste jag säga att dom FLESTA inte ligger i närheten av trafik polisers körkunskap/säkerhet vilket också måste räknas in i en situation med efterföljande då gatåkare är benägna att ta MYCKET större risker än en trafik polis vilket kan vara en fördel så länge man håller sig på hjulen... Ds!
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |