Toppfart på MC polisens hoj?

Comi

Var god skølj
Gick med
3 May 2003
Ort
Oslo
Hoj
2008 HarleyDavidson Rocker C
Voiceless skrev:
Jo, visst :7peta
Vet om ett antal Saabar här i sthlm som inte är speciellt original... :mattias
Det är sant.
Polaren hade en trafikbil efter sig i 250 härom veckan. Så sägs det att dom slutar att jaga när det är farligt och går för fort, just det. Verkligen.

Några av bilarna går riktigt bra. Men dom är breda :yoparty
 

furiousrage

Min urBlaDe är min
Gick med
13 Jun 2005
Ort
Motala
Hoj
fireblade
IronMike skrev:
Vare sig det är moraliskt eller ej,. Så tycks det inte vara spec svårt att komma undan 1 mcpolis (inte fler samtidigt heller för den delen..), fick ju bevittna flera gånger ons 1/6 när en motard lekte ifrån snuten vid nynäsv, och sedan lekte av sig typ 4 mcpoliser samtidigt mitt i tyresö-korsningen =)

http://www.potatoesmc.com/forum/showthread.php?s=&threadid=11709 :hihi


Jag garanterar att det finns typ en av tio som lyckas klara av det. Har en polare som jobbar som MC polis och de tränar MYCKET på just kurvteknik. Sen har de helikopter för dem som de skulle råka missa..

PS:Låt Ghostrider vara ett spöke!
 

PastaRacing

Socio #3123
Gick med
12 Aug 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Rätt båge
Comi skrev:
Dom snabbaste går cirka 220 plus minus vindens riktining.

Men återigen flickor och pojkar. Ta det lugnt. Det är inte farten som spelar roll, det är vad hojen är gjord för.
En offroadhoj toppar 150, men den kan köra upp och nedför trappor.
Alltså: kör i trappor.
sporthoj toppar sällan under 250.
Alltså: kör raktfram cirka en minut om du är safe.

Vad kan din hoj som inte en bumse kan?
Fundera på det och allt är fint, så länge du är lite isig och inte stressar omkull.

Åker du 300km/h kommer du 5km på en minut, inte många hojar går 300 ärlig fart och det är svårt att hålla fullt någon längre tid men ett antagande.

Åker polisen i 200km/h kommer han 3.3km på samma minut, han har lättare att åka samma hastighet hela tiden. Hojen går säkert fortare och han hinner inte upp övrig trafik lika fort så 200 borde kunna blí en snittfart.

Åker du fullt i en mil är polisen följdakligen 60 sekunder efter men om du bromsar för att svänga då är du nog ifattåkt ganska direkt.

Detta var teorin, i verkligheten skulle jag stanna.
 

Comi

Var god skølj
Gick med
3 May 2003
Ort
Oslo
Hoj
2008 HarleyDavidson Rocker C
Resonemanget är lite snett.
Gör din hoj 300 och den som jagar dig gör 200.
Behöver vi ens diskutera?
När jag är ute och kör med polarna ser jag ofta killar som kör ruggigt fort. Om en mcpolis skulle försöka hänga på skulle han bli så rökt, han skulle inte ha skuggan av en chans.
Men när någon kör 60% av den farten och samtidigt kör ifrån en polis så skriker alla att dom kommer att köra över: Barn, bussar, vänstersvängande bilar, fotgängare, LeifLoket (D-man höll på att köra över Bildt i söndags) osv.

Jag fattar det inte.
Tror ni verkligen att dom tränar kurvteknink?
När då?
En timma i månaden?
Två timmar i veckan?

Hur ofta tränar du "kurvteknik?"
Det gör man i körskolan.
När du kör din hoj tränar du hela tiden.
 

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
No1 skrev:
Du glömde en sk viktig detalj- polismannen/kvinnan måste också bromsa varför han hamnar efter igen...;)

Patrik,
SWT Racing...

Ps! Efter att ha sett många gatåkare på mc under åren så måste jag säga att dom FLESTA inte ligger i närheten av trafik polisers körkunskap/säkerhet vilket också måste räknas in i en situation med efterföljande då gatåkare är benägna att ta MYCKET större risker än en trafik polis vilket kan vara en fördel så länge man håller sig på hjulen... Ds!
Lite OT. Hur går det med filmerna?
 

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Sthlm-Sollentuna
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
ehm..Kan man inte bara sammamfatta det med att kör inte över din egenförmåga och tänk på att du inte e ensam på vägen, Ditt liv är mer eller mindre förstört om du torpedar en bil och skadar dig själv och tar me dig ett spädbarn i bilen oxå. Polisen är tillför att hålla oss säkra, dom går inte runt hela dagarna och undrar "hur ska jag kunna förstöra mc killarnas/tjejernas dag i da då" även fast en del verkar tro det :rolleyes:
 

W@ll

Blonds are good twins are better
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Hemma
Hoj
Rsv Mille
x-per skrev:
Tjenare!

Tänkte bara höra om det är någon som vet vad toppfarten är på en MC polis hoj, har för mig att det är någon BMW av något slag, den skulle jag gärna vilja ha reda på toppfarten.

Konstapeln som vinkade in mig svarade på frågan.
- Om man försöker sticka så hänger ni väll bara på?

-Du kör en 1000cc va? tror du den här sura bmw har en chans att häng på.
Han körde nog en som var några år.
 

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
No1 skrev:
För en gångs skull helt perfekt!!! :tummenupp

Komedi & ironi står på menyn... :hihi

Den som inte skrattar åt vad som komma skall har ingen humor... :pannkyss

Patrik,
SWT Racing...
När är det release då?
 

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Uppsala
Hoj
zxr 750
240 låter rimligt, men topfart är inte allt, som sagt. Man måste komma undan deras kollegor också. Och de har nog rätt bra koll på vilka vägar en smitare troligtvis tar. Småkrångligt med andra ord, men med lite försprång och rätt vägval..
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Comi skrev:
Om en mcpolis skulle försöka hänga på skulle han bli så rökt, han skulle inte ha skuggan av en chans.

Grejen här är att det aldrig är EN mc-polis...


Comi skrev:
Jag fattar det inte.
Tror ni verkligen att dom tränar kurvteknink?
När då?
En timma i månaden?
Två timmar i veckan?

Hur ofta tränar du "kurvteknik?"
Det gör man i körskolan.
När du kör din hoj tränar du hela tiden.

Ja, de tränar... och tränar och tränar..

Titta på den sista raden... Hur många timmar hoj kör du OM DAGEN? Hur många timmar hoj kör en mc-polis? Vem kör mest? Vem "tränar" mest? Flera av de mc-poliser jag känner via klubben kör också en hel del privat för "då får man köra lite mer aktivt och behöver inte tänka på att det måste se bra ut för medtrafikanterna".

Tro mig, mc-poliser är MINST lika gasglada som vi... kanske mer...
 
Last edited:

MrEd

Trying is the first step towards failure
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Speed triple 1050 (Trajjumf spiidtrippel)
Sedan har ju polisen helikoptrar också från vilka de kan följa din framfart säkert och bekvämt.
Man har ju alltid en chans att skaka av sig mcpolisen INNAN helikoptrar och bilar och andra motorcyklar har fått upp vittringen på dig. Men såvida du inte precis har mördat någon, varför chansa? Bättre att ta ett par tusen i böter.
Jag höll på att dra igång hela apparaten en gång bara för att jag inte märkte att jag hade en mc snut bakom mig i 1 mil ungefär. Precis när han skulle kalla på förstärkning (berättade han) så såg jag honom i backspegeln och stannade. Vi snackade lite, jag förklarade varför jag inte stannat (Hade väl för fan inte tid att kolla i backspeglarna när det gick så fort på kurvig väg :rolleyes: ) så släppte han mig utan böter.
Skitbra helt enkelt.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Victor skrev:
Och framförallt antar jag att dom kan tillkalla sina kollegor via radio. Fast hur bra kan en radio funka i över 180?
urdåligt, skulle tro att de isf saktar ner och gör anropet.
I övrigt tror jag inte nån speciell toppfart finns, tänk på att de tynger ner hojarna med diverse skit, jag skulle då inte bli förvånad om de har svårt att knäcka 220 ärliga med standardbumsarna.
Å andra sidan vad kvittar det?

Med vanlig gathoj har jag ingen lust att försöka sticka i från dem iaf, men på en offroad så är det ju en annan femma, beroende på omständigheterna förstås.
 
Last edited:

Twin

Ska leverera metervara
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
Såld
OlleR skrev:
R1or innan 04 iaf är nog knapert om dom gör mer än 270 på riktigt. (dvs inte fantasimätare)


Stämmer bra d.

En Retta -02 original ska göra strax över 270 (272) tror jag det står på regpappret. Så glöm det där med 299 på mätaren, då får du preppa den.

/T
 

Comi

Var god skølj
Gick med
3 May 2003
Ort
Oslo
Hoj
2008 HarleyDavidson Rocker C
Lime skrev:
Grejen här är att det aldrig är EN mc-polis...
Ja, de tränar... och tränar och tränar..
Titta på den sista raden... Hur många timmar hoj kör du OM DAGEN? Hur många timmar hoj kör en mc-polis? Vem kör mest? Vem "tränar" mest?
Tro mig, mc-poliser är MINST lika gasglada som vi... kanske mer...

Du skriver det du spekulerar och gissar.
Det är väl ok.
Jag skriver vad jag vet.

Dina resonemang har många brister.
Spelar det någon roll hur många bumsar du får efter dig?
Det är bara den som liggar närmst du behöver gasa av dig.
Vad hjälper det om dom ropar i radio?
Om du räknar lite (det gör du ju redan) på en snittfart på 130km/h och sen tänker dig att varje korsning du passerar sen blir ytterligare en korsning och dom blir fler osv.
Hur tänker du dig att det skulle gå till?
SKa han sänka farten vid varje korsning, ett nytt anrop?
Ponera att han skulle göra det, vilket tar slut först? snutar eller vägar?

Klart att dom kör mycket, men man blir bra på det man gör. Dom kör sakta och sitter i kö.
Kul sak att vara bra på.

Det finns ett gäng killar och tjejer i stan som jobbar med att köra saker mellan olika adresser på hoj.
Allt går panik. Ibland har dom 10 jobb på sig (ca 20 adresser i huvudet) och allt ska köras så snabbt som möjligt.
Genvägar och smitvägar körs uteslutande.
Ofta kommer dom i kapp tjänstebilar som kör på utryck.
Hur ofta kör bumsarna på larm?

Jag fick aldrig böter under mina år som mcbud, inte en krona.
Jag vet vad jag pratar om.

Annars är dom flesta poliser trevliga.
Däremot har jag träffat några beväpnade lapplisor (SveaDonalds) som varit lite griniga.
 
Last edited:

mamartin

Mamartin
Gick med
28 Mar 2004
Ort
WestCoast
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -02
OlleR skrev:
Nånstans mellan 220 å 240 har jag hört siffror...

...men ivartfall så åker han 240 bakom dig efter E4an så kommer du inte undan trots att din hoj gör 270.

Hmm låter juh inte sannolikt, om någons hoj gör 30 km/h mer än min så åker han ifrån mig. Varför skulle han inte komma undan då :confused:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top