Ber återigen om ursäkt för bristen på uppdateringar, det har varit lite mycket annat som jag varit tvungen att prioritera på sistone... Tjejen fick helt plötsligt för sig att vi behöver renovera/bygga om både kök, badrum och gästrum samtidigt som hon tyckte att vi båda skulle ta jägarexamen parallellt med att hon vill återuppta sin övningskörning för hojkort... Ork/tid till hobbyprojekt har helt enkelt inte funnits

Nu börjar jag dock komma ikapp någorlunda och kan eventuellt lägga lite tid på mer valfria projekt, men just KV75an har fortsatt låg prio tyvärr då det finns annat som brådskar mer. Ett av dessa lite mer brådskande projekt (brådskande är det väl kanske inte men det hade varit nice att få gjort innan sommarens hojsemestrar åtminstone) är dock faktiskt hojrelaterat, så jag tänkte att i brist på annat kan jag ju alltid dela med mig av vad jag pysslar med för stunden. Någon som kan gissa vad det ska bli av ett sånt här plockepinn?

Om inte annat så kanske de små släpvagnshjulen kan ge en ledtråd...

Ska förhoppningsvis bli ett slags hojsläp så att tjejen kan släpa med sig alla sina 18 par skor, 13kg smink och annat mög som kvintimmer tydligen behöver när man ska hojsemestra en vecka...
Nåja, Happy wife = happy life brukar man ju säga så förhoppningsvis lönar det sig i slutändan. Om jag inte blir knäpp på fanskapet (Obs, menar släpet och inte frugan...

) först vill säga, hatar att svetsa alu...

Känns som att jag spenderar mer tid på att slipa den förbannade wolframelektroden än att faktiskt svetsa. Men tja, inte mycket att be för. Hojsläp är ju begränsade till max 150kg så det gäller att bygga så lätt som möjligt.

Här insåg jag dock att jag begått ett misstag, hade kapat upp både diagonala förstärkningsrör och vertikala sidorör och givetvis blandade jag ihop dem och satte dem på fel plats så att de vertikala rören blev för långa vilket skulle leda till att släpets färdiga bredd överstiger högsta tillåtna bredden på 125cm...

Bara att kapa loss och göra om.

Så, nu stämmer måtten iallafall. Tog längre än jag vill medge att åtgärda...
Forts följer.