Street Bandit
Sporthojsnörd
- Gick med
- 30 May 2013
- Hoj
- HD Street Bob,Yamaha xtz660,Yamaha SR500,Zundapp KS 125
Du kan inte ha gas så det räcker till, måste vara så, tror jag.
Har provat en mängd olika gasflödesinställningar, från pyttelite till jättemycket och allt däremellan, och det blir fortfarande inte bra. Och jag går inte bara på siffrorna på mätaren utan på kännbart flöde ut genom facklan och har därmed inte låtit mig luras av felindikering, så jag tror inte att det är det som felar...Du kan inte ha gas så det räcker till, måste vara så, tror jag.
Få se en bättre bild på din svetsbrännare du använder nu så jag ser gaskåpan och hur långt utstick du har på elektroden.Har provat en mängd olika gasflödesinställningar, från pyttelite till jättemycket och allt däremellan, och det blir fortfarande inte bra. Och jag går inte bara på siffrorna på mätaren utan på kännbart flöde ut genom facklan och har därmed inte låtit mig luras av felindikering, så jag tror inte att det är det som felar...
Just gaskåpan har jag faktiskt bytt till en större, den jag använder är helt rak och smalnar inte av mot änden. Kan ta bild nästa gång jag går ut i garaget.Få se en bättre bild på din svetsbrännare du använder nu så jag ser gaskåpan och hur långt utstick du har på elektroden.
Gissar att din väldigt smala gaskåpa kan vara ett problem.
På mätaren mellan typ 1 och 20 i små intervaller, från knappt kännbart till full storm och allt däremellan.Hur många liter/min har du provat?
Med den där smala gaskåpan jag skymtade på bilden skulle jag säga runt 8- 10 liter borde funka. Men helst skulle jag använt större gaskåpa med gaslins och 10-12 liter.På mätaren mellan typ 1 och 20 i små intervaller, från knappt kännbart till full storm och allt däremellan.
Kåpan jag använder just nu skulle jag säga motsvarar 6 eller 7 på bilden, osäker på om det står något på den men kan kolla.Med den där smala gaskåpan jag skymtade på bilden skulle jag säga runt 8- 10 liter borde funka. Men helst skulle jag använt större gaskåpa med gaslins och 10-12 liter.
Jag fick mina problem när jag körde neråt 6 liter och snålade, då kunde jag köra ner till 4-5 liter utan problem på svart stål med samma kåpa. Men då har jag ganska kort utstick och ligger nära också. Nu kör jag runt 8-10 liter med gaslins och storlek 8 på gaskåpan.
Gaslins är det där fina nätet i brännaren som gasen passerar igenom för att atomisera bättre och det gör att man kan klara sig med lite lägre gasflöde.
View attachment 513290
Har du någon liten plåtbit över du kan provsvetsa på? Bara en enkel sträng mitt på en slät plåt utan fog eller andra konstigheter.Kåpan jag använder just nu skulle jag säga motsvarar 6 eller 7 på bilden, osäker på om det står något på den men kan kolla.
Jag tror inte att mina problem består av att jag medvetet försökt snåla med gasen, jag har provat att ställa upp och ned flödet mest för att testa om det ena eller andra funkar bättre men jag låter mig inte styras av gasekonomi utan det flöde som levererar bäst resultat är det jag kör på.
Gaslins har jag dock ingen, det kanske man borde skaffa... Inte för att jag tror att det magiskt avhjälper alla mina problem... Vetefan vad det är som bråkar, tyckte ju att det gick helt ok med själva stommen men nu efter att ha börjat på golvet så blir ingenting bra... Kan det vara något jävla skitmaterial i plåtarna som ställer till det?De är köpta på samma ställe som rören...
Ska testa det nästa gång jag är ute, tjejen är dock iväg på minisemester med sina kids så jag är ensam hemma med en liten valp som inte kan vara ensam så det blir svårt att gå ut och göra något förrän hon är hemma. Men när hon är tillbaka absolut, ska testa detHar du någon liten plåtbit över du kan provsvetsa på? Bara en enkel sträng mitt på en slät plåt utan fog eller andra konstigheter.
Ska testa det nästa gång jag är ute, tjejen är dock iväg på minisemester med sina kids så jag är ensam hemma med en liten valp som inte kan vara ensam så det blir svårt att gå ut och göra något förrän hon är hemma. Men när hon är tillbaka absolut, ska testa det![]()
En garagehund måste tränas tidigt så att den lär sig att INTE slicka/bita/äta/dricka saker i garaget. Se bara upp med vinkelslipsljud, mutterknack och liknande, kan skrämma ordentligt, låt den kolla på avstånd först när du håller på med sådant.Du kan väl bygga en hundbur?
Är väl i ärlighetens namn inte jättebra att låta hunden vara i närheten av vinkelslipande och andra bullriga arbeten överhuvudtaget, de har ju superkänslig hörsel.En garagehund måste tränas tidigt så att den lär sig att INTE slicka/bita/äta/dricka saker i garaget. Se bara upp med vinkelslipsljud, mutterknack och liknande, kan skrämma ordentligt, låt den kolla på avstånd först när du håller på med sådant.
Sinister.Du kan väl bygga en hundbur?
De lär sig att hålla sig undan och inte skrämma sig iväg om man låter dem kolla på ljud på avstånd. Tänk jakthund och skjutträning.Är väl i ärlighetens namn inte jättebra att låta hunden vara i närheten av vinkelslipande och andra bullriga arbeten överhuvudtaget, de har ju superkänslig hörsel.
Är väl i ärlighetens namn inte jättebra att låta hunden vara i närheten av vinkelslipande och andra bullriga arbeten överhuvudtaget, de har ju superkänslig hörsel.
Inte med denna svetsen iallafall...Du kan väl bygga en hundbur?
![]() |
BMW R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Sveriges vägar i allt bättre skick
Foto: Liza Simonsson Utv... |
![]() |
H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj
Nu börjar det närma sig för... |
![]() |
Norrtälje Custom Bike Show
Förra året firade Twin Club... |