torsdagsåka i anja-tempo, 11/9, någon?

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Hightuned skrev:
Inte för att jag har någonting till övers för dårar som beter sig på det viset med att ta till lipen över en politiket tycker jag nästan är osmakligt då politiker är en lägre livsform äm kackerlackor. Dom kräken bryr sig inte det minsta om vad som är bra för landet eller om att hålla sina vallöften bara dom kommer till makten så dom kan skapa en massa idiotiska lagar som folk kan reta sig på. Nä spar tårarna till våldtagna småflickor eller svältande barn i tredje världen, dom förtjänar dom bättre!. :confused:

Nu är det så att jag inte gör någon skillnad på folk och folk, vilket jag hoppades var en allmän inställning, särskilt som det står inskrivet i svensk lag att alla människor har lika värde. Jag gråter över alla som dör, det må vara barn i Pakistan eller svensk politiker.

Förresten måste jag komma med ett annat sorgebesked. Jag hinner inte komma. Har högvis med rättning och planering som av en alldeles bestämd anledning blivit liggande tidigare i dag. Jag är ledsen, Anja! Det hade varit svinkul att åka ut och köra med dig. Jag vill JÄTTEgärna åka någon annan dag.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
soppatorsken skrev:
Se mitt inlägg ovan; det kommer inte bli nån mer åkning i år.

Det är vinter.

Vinter:

Vinter är i klimatologisk mening den del av året då medeltemperaturen är under 0°C.

Alternativt kan vinter, ur hojåkningssynpunkt, även infalla/börja när man helt enkelt inte har lust köra något mer innevarande säsong, eller inte kan pga utslitna förbrukningsdetaljer på sin hoj, samt att "vinter" är en period då man inte behöver betala hojförsäkring, vilket således är postitivt ur en ekonomisk synpunkt, men å andra sidan så vill man ju köra några mil till i år... så GE MIG SOL OCH TORRA VÄGAR, NU! :fakta :D

/B

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
soppatorsken skrev:

Det är vinter.

Klart som tusan det blir! Jag skall iaf köra på isen! Säsongen fortsätter, dock inte lika mycket posörhängande vid Donken.
Desto mer is innanför brallorna och stora sockor!

Cale

aka Robospine & Domiseven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV Mille -99
soppatorsken skrev:

Det är vinter.

skärp dig pojk :whip , vinter är det bara när hojen står avställd..
eftersom den aldrig är det så har vi sommar året runt här i eskilstuna iaf..

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Cale skrev:
skärp dig pojk :whip , vinter är det bara när hojen står avställd..
eftersom den aldrig är det så har vi sommar året runt här i eskilstuna iaf..

Jag vet nog hur en SV ser ut på vintern... vilket förklarar varför du kör året runt, men ska inte trötta ut omgivningen med den bilden igen.... :rolleyes:

Hojvinter är det när det tar mer än 15 minuter få upp en acceptabel däckstemperatur... :eek: eller när vägen från kant till kant är täckt av sliskigt hala löv, men det finns kanske inga träd i Eskilstuna... :D ;)

/B

Micke N

SDK #2173
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducati 998
Vi blev faktiskt några stycken.
Anja, Pi, Teddy, Mattias och jag.
Och Anja-tempo var inte så som jag hade föreställt mig.
Vädret blev också över förväntan, vägarna hyffsat torra.
Däremot kommer mörkret snabbt nu. Efter 20 är det inge kul att köra Tungelstavägen.

Sen vill jag även be om ursäkt till Teddy. Jag hade ju sagt att jag skulle åka med dig eftersom vill skulle åt samma håll.
Men i all hets med Mattias och Pi på Huddingevägen så kom vi ifrån varandra.

Tack för ikväll.
Hör gärna av er om ni kör i helgen eller så.

/Micke

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
det var roligt!

tack till...

...roller för att mattias fick låna motorcykel
...pi som följde med och lämnade tillbaka motorcykeln till roller (roller är ju farlig)
...teddy som är trevlig. :hej
...pvcmaneten som lagade kanongod middag mitt i natten
...anneli som hade med sig sin söta hund till pvcmaneten
...micke som hade finfin motorcykel som man kan titta på och
...mattias för att han har lärt mig köra i anja-tempo.

dethär gör vi om!

Gixxerbabe

LUNKENS spätta
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZ750
EBS skrev:
Häng på mig och per (och tom kanske?) imorrn då. Vi ska filma och lite sånt. :)

Slå en pling, så får vi se om jag kanske får med mej "tönten med kawwan", på en liten åktur.
Du vet var jag finns.... :cool:

Edit: JAG GÖR DET IGEN!! JAG BLIR SÅ IRRITERAD!!! Emil, nu får du fan se till å fixa min uppkopling så jag slipper surfa från svägerskan!! :rodnar

/FrökenW

Last edited:

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Micke N skrev:
...Sen vill jag även be om ursäkt till Teddy...

Ingen fara på taket. Jag tog rygg på Anja och hammnade..ehh, ja var var det vi körde någonstans? Någonstans söder om söder var vi och sedan fick jag syn på Nynäsvägen och innan jag visste ordet av det så var jag på hometurf i trygga Solna.

Det var en riktigt trevlig tur i precis lagom tempo. När ska jag lära mig att inte lägga cigaretterna i ytterfickorna? Som vanligt var båda ytterfickorna tomma när jag skulle fiska upp en cig på Rosenhill.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Man vafan, här sket man i åkning igår för jag inte hade nån att köra med (och räknade med regn), så hittar man den här tråden idag. Bjäfs, jag åkte från Globen igår vid 17.50, skit! :6surkart

Är det nått på gång i helgen/ikväll?

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
anja skrev:
tack till...
...mattias för att han har lärt mig köra i anja-tempo.

anja-tempo... var det vad jag och Mattias försökte hålla förut innan du hade lärt dig det själv? Eller är det ännu snabbare? :skrämd

...innebär anja-tempo även att man gasar i nedförsbackar?

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
tks skrev:
anja-tempo... var det vad jag och Mattias försökte hålla förut innan du hade lärt dig det själv? Eller är det ännu snabbare? :skrämd

...innebär anja-tempo även att man gasar i nedförsbackar?

... jag har sett det själv(när jag blev skjutsad av mattias på min hoj, eftersom ja e för feg för att gasa och svänga.. :rodnar ) Anja är otroligt duktig :bow , tror inte det finns många pojkar här inne som skulle köra ifrån den tjejen.. :D

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
hej anneli! vad gör du framför datorn? gör nåt kul istället. ät popcorn!

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
Anneli.a skrev:
... jag har sett det själv(när jag blev skjutsad av mattias på min hoj, eftersom ja e för feg för att gasa och svänga.. :rodnar ) Anja är otroligt duktig :bow , tror inte det finns många pojkar här inne som skulle köra ifrån den tjejen.. :D

Får bli att komma "hem" till Stockholm någon gång och undersöka det där. Senast jag körde med Anja innebar anja-tempo att ligga bakom en bil som låg under hastighetsbegränsningen. Då var hon iofs kanske inte så van vid sin då relativt nya hoj. Nej, det ska bli en undersökningsvända. Får se om jag lyckas hänga med i det nya tempot. Synd bara att det börjar bli vinter nu. Får kanske bli till våren.

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
anja skrev:
hej anneli! vad gör du framför datorn? gör nåt kul istället. ät popcorn!

.. jag försöker hålla mig vaken eftersom jag har tvätttid & rusar upp till tvättstugen hela tiden...skittråkigt..

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
tks skrev:
Får bli att komma "hem" till Stockholm någon gång och undersöka det där. Senast jag körde med Anja innebar anja-tempo att ligga bakom en bil som låg under hastighetsbegränsningen. Då var hon iofs kanske inte så van vid sin då relativt nya hoj. Nej, det ska bli en undersökningsvända. Får se om jag lyckas hänga med i det nya tempot. Synd bara att det börjar bli vinter nu. Får kanske bli till våren.

Det du precis nämde kallas numer Anneli.a-tempo, oftast ingår en spaningspatrull också.. :eek:

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning