Torsk i poliskontroll

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
I och med att du begär "Rådrum" och INTE skriver på något papper på plats, eller lämnar ifrån dig körkortet är det upp till länsstyrelsen och Tingsrätten att återkomma till dig med besked om fortsättningen.
Antingen avskrivs ärendet eller så blir du kallad till Tingsrätten.
Oavsett blir inte ditt "straff" värre av att du utnyttjar din rätt till "Rådrum" för att ta hjälp av tex. en advokat för att driva ditt ärende.

Du begär "Rådrum" och myndigheterna har "bollen".
Här har du lite intressant kvällsläsning:

http://www.nogs.se/forum/archive/index.php/t-156907.html

/KentW

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Vad det tjatas om att det är kvinnliga poliser.. :rolleyes:är det den manliga fåfängan som har fått sig en törn lr ?:D

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Alltid alltid neka. Pungt !

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Har för mig att detta med att BÅDE kortet dras in och att man får böter inte är OK enl EU.
Dubbel bestraffning eller nått sånt.
Läste nått om att det "spillde" även över till "fort"köringar från orginal domen från EU domstolen om skattetilllägg o fängelse för extremt?? fuskande med deklaration...
Nån som vet mer???

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Hoj
En STOR plastraket.
Har för mig att detta med att BÅDE kortet dras in och att man får böter inte är OK enl EU.
Läste nått om att det "spillde" även över till "fort"köringar från orginal domen från EU domstolen om skattetilllägg o fängelse för extremt?? fuskande med deklaration...
Nån som vet mer???

Jo det är riktigt att EU reagerat på att både körkort dras samt att böter delas ut vid dessa trafikbrott när det enligt detta EU anses vara en form av dubbelbestraffning som tydligen inte är tillåtet.Men som vanligt så ska ju lilla Sverige bara dra nytta av detta EU medlemsskap så länge de kan tjäna på det.Kanske därför som staten fortfarande envisas med t ex systembolagets monopol bortsett från alla de miljarder som det nu kostar att få vara med i denna ryggdunkarklubb.Världen och Europa fungerade bra innan detta EU och lär så göra lång efter att detta EU blivit upplöst i en kommande historia.

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Hoj
Honda VFR800-98
Hej på Er
Jag har också blivit utsatt för en "trafiksäkerhetsåtgärd" och blev minst sagt sur på mig själv. Hade gärna
pröjsat ett par tussar till och i gengäld fått tillbaka kk lite tidigare istället. /R

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Nån som vet mer???

Problemet är inte "påföljderna" i sig utan att de utdelas separat av två olika instanser för samma "brott".
Våra rättvårdande myndigheter funderar just nu med pannan i djupa veck på hur man skall kunna dra in körkortet redan i tingsrätten, d.v.s flytta beslutet från nuvarande myndighet till tingsrätt och därigenom runda problemet med dubbelbestraffning.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år