Om de blir turbo så länkade du rätt malpassi tryckregulator. Förgasarna blir inte förstörda av turbo konvertering de blir på sin höjd bara ett avluftningshål som plastas igen och lite större hål upp genom trottel. Returbränslet till tanken kan du borra in i tanklocket om du inte vill förstöra tanken med ett insvetsat rör i.
Jag har golfturbo som ger 80-90hk som skulle funka men jag tror en turbo som är ännu mindreskulle geb tidigare ladd från 40-70hk bil. Dieselagg eller bensin spelar ingen roll på denna nivå.
Men nu håller vi tummarna för att kompressorn ska anlända
Ok, då har jag i alla fal ett rätt då det kommer till tryckregulatorn
Men borde det inte bli nåt knas med förgsasarna om man borrar hål i trotten? Borde inte detta påverka hur trottlarna lyfts om man borrar ett hål genomdom?
Jag funderade på om det skulle funka att bygga en liten extra tank som matas från den stora originaltanken och sen ta ut tryck och returledning från den lilla tanken, detta visade det sig n u att sylta nr1 gjort på sitt CX500 turbobygge då man kollar i den byggtråden.
Blir det turbo tror jag att jag köper en ny turbo, den där från Opel korsa kostar ju 2000 kr ny och nytt är ju nytt.
Nu får jag väl hoppas att det går vägen men det känns väl lite mer hoppfullt nu fick mail från Aliexpress att kompressorn skickats och fick även ett tracking nr hos UPS.
Det jag nu funderar på är förgasaren jag har, Australiensaren med radfyran hävdar ju att den är way to big och han testat en 42HSR kanske är det den som synns i youtubeklippet han rekommenderar 34-36 mm förgasare. Gjorde även en tråd på maskinistenforumet där det är ganska lugnt på mc sidan men har blivit en hel del skrivande i den tråden och där hävdas samma att 42 mm är för stort. Frågan är om jag redan nu ska försöka hitta en mindre gasare