bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Det ser värre ut på bilden då kameran luras lite då jag inte kan hålla den där den kommer att hamna för att förgasarna måste lossas då. Hade helst haft den centralt placerad och sen förlängt drivaxeln till kompressorn men det är helt enkelt för ont om plats mellan cylindrarna och och ramen, jag kan säkert få in kompressorn men jag ska ju få till ett insug mellan kompressorn och toppen och dessutom få dit säkerhetsventilen, sen ska förgasaren också dit och den kommer då mitt i ramröret.
Andra alternativet är ju att bygga om ramen men frågan är om man kan göra det på nåt smart och säkert sätt? Man måste nog då ta bort hela ramröret för att ge plats åt förgasaren men det innebär ju att man måste bygga om väldigt mycket och frågan är ju om man kan göra det i huvudramen som är av pressad plåt.
Andra alternativet är ju att bygga om ramen men frågan är om man kan göra det på nåt smart och säkert sätt? Man måste nog då ta bort hela ramröret för att ge plats åt förgasaren men det innebär ju att man måste bygga om väldigt mycket och frågan är ju om man kan göra det i huvudramen som är av pressad plåt.