bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Det är möjligt att det kan gå att köra 1:1 men det känns lite säkrare att börja på halvfart och se vilket laddtryck man får. 50 mm remskiva är det på kompressorn nu så den måste bytas ut i vilket fall som helst, 50 mm på svänghjulet och 100 mm på kompressorn är nog bra att starta med ska ta och lossa remskivan på kompressorn och kolla vilken axeldiameter den har.
Hoppas på 17 mm då det verkar finnas en del remskivor till generatorer och det är nån sån 6PK remskiva som jag funderar på att använda. Tycker att en multiribrem ser bättre ut än en kilrem men får man allt att lira och vet utväxlingen blir det nog tandrem för det är ju häftigast
Hoppas på 17 mm då det verkar finnas en del remskivor till generatorer och det är nån sån 6PK remskiva som jag funderar på att använda. Tycker att en multiribrem ser bättre ut än en kilrem men får man allt att lira och vet utväxlingen blir det nog tandrem för det är ju häftigast