bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Har fortsatt lite mer på insuget och börjat passa ihop röret som kommer från kompressorn med röret mellan cylindrarna. På höger sida av det undre röret kommer säkerhetsventilen att monteras och från vänster kommer matningen från kompressorn. Kommer att kapa det undre röret så det blir ungefär lika långt på bägge sidor av det uppåtgånde röret, på kompressorsidan kommer jag att dela av med en slangbit för att kunna ha möjlighet att justera kompressormontaget i sidled om det skulle behövas vid byte av remskivor för att få det hela att linjera.
Nästa steg blir att börja kolla på hur man ska göra säkerhetsventilen, får nog bara bli en fläns med tre hål som det monteras ett fjäderbelastat lock på. Funkar inte det får det bli en "bättre" säkerhetsventil som skruvas fast i flänsen.
Så här ser det hela ut nu, vet att man borde runda anslutningarna mellan rören men jag har testat det detta med det är nog omöjligt att få till bra snäva radier somblir lika då röret bara är 21 mm på lägsta stället utan att göra ett pressverktyg och pressa till dessa. Var lite svårt att håll det hela och fota samtidigt.
Nästa steg blir att börja kolla på hur man ska göra säkerhetsventilen, får nog bara bli en fläns med tre hål som det monteras ett fjäderbelastat lock på. Funkar inte det får det bli en "bättre" säkerhetsventil som skruvas fast i flänsen.
Så här ser det hela ut nu, vet att man borde runda anslutningarna mellan rören men jag har testat det detta med det är nog omöjligt att få till bra snäva radier somblir lika då röret bara är 21 mm på lägsta stället utan att göra ett pressverktyg och pressa till dessa. Var lite svårt att håll det hela och fota samtidigt.