Kul!! De låter som den ska ha mer bränsle i mellanreg och full gas höj trottelnålen max och gå upp 15% i högfart. De va hög tomg och om de beror på snål lågfart så gå upp 15% där också och jobba med bränsleskruven.De är nu du skulle behöva bredbandslambda då slipper man gissa bestyckning.
Bredbandslambda sitter på hojen den visade runt 13-14 så det är ju snålt, dock så rök hojen ganska rejält då jag höll på.
Denna start var ju mest ett intressant test att se om den alls skulle gå. Ska ta och byta packningarna mellan krökarna och toppen så jag vet att att det är tätt där så inte bredbandslambdan blir lurad. Har inte läst på HSR42 manualen utan baea tittat igenom den men hur påverkar accpumpen det hela då man gasar som jag gör i Videoklippet? Kan den accpumpen pumpa in soppa så hojen ryker till trots att den går snålt via övriga kretsar?
Ska även ta ocn dra ut dB-killerna ut dämparna som sitter kvar sen sista besiktningen dom lär ju strypa utblåset rejält, Hojen lär ju låta riktigt jäkligt men det får man väl leva med i detta fall det är ju ingen hoj som komner att köras dagligen även om jag kanske tycker att den är lite väl högljudd utan dB-killers.
Tips på var man köper munstycken, tänkte köpa ställbart huvudmunstycke men tror inte jag får plats med det? Bra i gasen har ju munstycken men finns det nåt mer ställe att köpa ifrån? På det stora hela så är det väl inte hela värden att köpa munstycken för nån tusing med tanke på vad detta kostat hittills men det gör ju inget om man hittar nåt billigare me då ärcdrt väl kinakopior.
Nu har ju funderingar om en bromsbänk börjat snurra i huvudet, vore ju väldigt praktiskt med en egen bromsbänk för att kunna köra och bestycka i vinter då jag har årstiden mot mig nu. Har hittat två elmotorer på jobbet men tror dom är för små men tänker om man skulle ta två rullar, ska kolla upp dessa motorer till veckan. Tänker mig väl främst att ha en bänk att bromsa och bestycka i men det hade ju varit kul om också kunnat mäta effekten, man borde ju kunna ta ett bromsok och bromsskivor och på så sätt öka motståndet på mindre rullar men är det då möjligt att mäta ut effekten? Hur ska man då veta hur mycket man bromsar respektive rullarnas vikt?