Det possitiva är ju att den laddar och funkar och såna här "missöden" lär man väl få räkna med. Detta är ju nåt jag aldrigt sysslat med så det har varit mycket nytt men än lär ju sig på vägen.
Tanken är inte att ladda så våldsamt hade väl målet runt 0.5 bar och jag laddar runt 0,4 nu. Är ju mer en frän grej att göra nåt av en hoj som annars bara står för jag kommer ju ändå inte att gå ut nån effekt att tala om ur hojen. Målet är väl runt 40 hk och där nånstans borde man väl hamna med runt 0,4-0,5 bars laddtryck.
Tidigare i tråden talades det om kompsänkning tror det är ganska tidigt i tråden under själva "projekteringen" men det var om man skulle ladda med högre laddtryck, upp till 0,5 bar ansågs som att vara lugnt med originalkomp på 9,4. Om jag nu minns rätt så talades det då om en 1.5 mm tjock aluminiumdistans under cylinderfoten och sen får man fila om hålen i drevet till kammen för att få kammtiderna rätt. Jag åker ju ändå på att riva så det är väl lika bra att höja cylindern, vad tror ni är 1,5 mm lagom höjning av cylindern? Vet inte om man kan räkna ut vilken kompsänkning man får "baklänges" men original kompförhållande ska vara 9,4, borrningen är 62 mm och slaget är 41,4 mm.
Skulle en toppackning i koppar vara bättre än original utan att börja med o-ringa i blocket eller kräver en koppar packning o-ringar för att få tryck vid cylinderloppet för att täta? Om jag håller mig till måttligt laddtryck säg runt 0,5 bar kan enbart kopparpackning vara ett alternativ?
Jag har nog en vinter till räddad med detta projekt