bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Ja de var första repan avklarad och vad ska man säga, ettan känndes onödig och jag saknade en växel till uppåt, jämför med original så kändes den ut rappare och kan säkert vara en kul hoj att fräsa runt på nån gång då och då.Yngsta grabben och flickan filmade och jag fick fick bra betyg av grabben "att det lät som på Isle Of Man" förmodligen jämnförde han med tv-spelet Ride on the edge 2.
AFR låg på runt 14 hela repan, var lägre vid starten 10-12, hyggligt gassvar men den motade lite vid en växling, drog inte ut på växlarna utan växlade vid runt 7000 rpm. Får kolla lite mer runt kompressorn men jag såg inget läck just nu. Lite spännande att ha remmen snurrande öppet men det känns som att det är läge att börja fixa detaljerna på hojen nu. Ska efterdra toppen en andra gång då den kallnat.
Så här såg repan ut men framför allt så lät den, lite efterklok så skulle jag kört förbi infarten och vänt åt andra hållet.
https://youtu.be/WCTyjB_05_I
AFR låg på runt 14 hela repan, var lägre vid starten 10-12, hyggligt gassvar men den motade lite vid en växling, drog inte ut på växlarna utan växlade vid runt 7000 rpm. Får kolla lite mer runt kompressorn men jag såg inget läck just nu. Lite spännande att ha remmen snurrande öppet men det känns som att det är läge att börja fixa detaljerna på hojen nu. Ska efterdra toppen en andra gång då den kallnat.
Så här såg repan ut men framför allt så lät den, lite efterklok så skulle jag kört förbi infarten och vänt åt andra hållet.
https://youtu.be/WCTyjB_05_I