Nu har snön nästan regnat bort, så vi får väl se men jag är väl inte så optimistisk på att det blir nån mer test körning innan våren.
Hojen står isär plockad men jag har i alla fall punktat ihop de nya avgassystemen efter ett jäkla tjorvande för att få dom lika vid krökarna och dämparna, på vänstersida var stödet i vägen och då det blev bra där blev ramen och fästplattan för fotpinnarna i vägen på högersidan då kröken var lika som vänstersidan för att den skulle klara stödet. Vet inte hur många rörbitar som jag kapat och testat innan jag äntligen fick ihop detta, har i princip fått göra om avgassystemen två gånger på varje sida innan jag fått till det någorlunda. Kommer att svetsa ihop det och sen dra över mässinglod bara för att vara på säkra sidan att få det tätt för lambdan, är väl egentligen bara innan lambdan som det behöver vara hundra tätt men jag drar nog över samtliga skarvar då det verkar vara nåt med rören då man ska svetsa dom.
Fattar inte varför man inte kan svetsa rören med gassvetsen och få hållbara svetsar, ser ut helt okej men om man knackar så är det bara som "slagg" i svetsen, funderar om det är aluminiumbeläggningen som ställer till det men jag har ju svetsat avgasrör med gas med bra resultat tidigare.
Nåt sånt här blir det i alla fall, kommer att bli betydligt bättre med utrymme för att nå pedalerna och bromspedalen kan nu justeras så den blir betydligt bättre i placering.