bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag provtrycker pofflluckan men en speciell rigg med manometer med hjälp av tryckluft, det är en av orsakerna att den sitter ansluten med en slang bit till insuget. Jag har en 3 mm tjock gummipackning på baksidan av luckan som tätar mot sätet och jag tror jag justerade fjädrarna så den öppnar vid runt 0,8 bar.
Men om jag kortar fjädrarna säg till hälften måste jag väl spänna dom dubbelt så mycket? Ska kolla om jag har några andra fjädrar som kan funka, är ju som lite rädd att kapa dom jag har då jag vet att dom funkar.
Det som kan ta skada är väl själva kompressorn om man får en baktändning då man trycket från baktändningen inte kan ta vägen nånstans.
Men om jag kortar fjädrarna säg till hälften måste jag väl spänna dom dubbelt så mycket? Ska kolla om jag har några andra fjädrar som kan funka, är ju som lite rädd att kapa dom jag har då jag vet att dom funkar.
Det som kan ta skada är väl själva kompressorn om man får en baktändning då man trycket från baktändningen inte kan ta vägen nånstans.