bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
På det sätt den har blåst packningen hade iaf jag låtit en verkstad planfräsa den med minimal godsborttagning, i förebyggande syfte. Se bara till att verkstaden använder ett fräshuvud stort nog att ta hela toppens yta i ett enda svep.
T.ex. Skoogs Mekaniska i Gävle har en "ställtidskö" (iaf förr i tiden) och tar åt sig korta jobb som kan vänta ett par dagar där operatörerna annars hade fått rulla tummarna när maskiner skall ställas om för nya jobb.
Frågan är om man hittar nån som kan göra det här omkring? Där packningen blåstes var skruvarna "lösa" det krävdes inte mycket moment för att lossa dessa så detta är nog helt klart grund orsaken, på ett annat forum snackades det om att det var problem med packningarna då dom blev asbestfria om man inte efterdrog flera gånger, är en Honda original packning som använts och risken finns väl att den är gammal och legat på hyllan länge innan jag köpte den.
Kan man på nåt sätt mäta upp toppen så man ser att den inte är helt galen?
Brukar inte gilla att fuska men det känns nästan ut som att det skulle vara värt risken att chansa att dra ihop det hela med en ny packning och klistra den och blåser den igen får jag väl riva och försöka hitta nån som kan plana toppen?