bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nu har jag modifierat lågfartsmunstycket kortare det 3 mm och gänga de det invändigt med M4, borrade sen ur hålet i munstycket till 0.6 mm och skruvade dit ett M4 munstycke köpt på Amazon.
Tog ett munstycke i storlek #80 det verkar vara ungefär lika stort som 0.6 mm hålet i lågfartsmunstycket tänkt att jag testar med detta först, skruvade ut pilotskruven 1-1/2 varv och sen testade jag att starta maskineriet.
AFR ligger nu runt 10 på tomgång vilket ju är fett men jag testade inte justera pilot skruven vad jag dock noterade utan att provkört är att nu stupar inte hojen vid gaspådrag vid 3500-4000 rpm vilket den även gjorde obelastad och avslaget är lugnare man hinner se en liten snålning på lambda men detta tror jag är en till justering för att få hojen att gå bättre.
Ska bli väldigt spännande att testa den och se hur den går nu och om lågfartskretsen påverkar det låga registret om man får bestycka ner först main jet nu. Kör utan accpumpen och tänkte försöka bestycka förgaseriet så gott det går utan den för att sen koppla in den och testa om den förbättrar acceleration eller ej. Tyvärr lovar dom snö imorgon?
Lite bilder på det hela
Tog ett munstycke i storlek #80 det verkar vara ungefär lika stort som 0.6 mm hålet i lågfartsmunstycket tänkt att jag testar med detta först, skruvade ut pilotskruven 1-1/2 varv och sen testade jag att starta maskineriet.
AFR ligger nu runt 10 på tomgång vilket ju är fett men jag testade inte justera pilot skruven vad jag dock noterade utan att provkört är att nu stupar inte hojen vid gaspådrag vid 3500-4000 rpm vilket den även gjorde obelastad och avslaget är lugnare man hinner se en liten snålning på lambda men detta tror jag är en till justering för att få hojen att gå bättre.
Ska bli väldigt spännande att testa den och se hur den går nu och om lågfartskretsen påverkar det låga registret om man får bestycka ner först main jet nu. Kör utan accpumpen och tänkte försöka bestycka förgaseriet så gott det går utan den för att sen koppla in den och testa om den förbättrar acceleration eller ej. Tyvärr lovar dom snö imorgon?
Lite bilder på det hela