Är i alla fall i lite bättre form nu, har inte haft ett sånt där anfall med våldsam huvudvärk på en vecka nu, peppar, peppar, ta i trä kasta salt över axeln och spotta tre gånger så det känns bättre även om det inte är bra. Orkar gå en kort sväng med hundarna nu utan att jag åkt på värre huvudvärk så jag hoppas på att jag snart ska orka att fortsätta lite smått på avgassystemet. Att tex svarva muffar till mellan röret och svetsa nån svets borde vara bra rehab även om man inte orkar mycket och längre stunder så blir det ju alltid nåt gjort om man knallar på efter vad man orkar, huvudsaken är väl att man inte tar ut sig för mycket så man åker på nåt bakslag.
Så här ser slipen jag köpt ut
https://www.amazon.se/dp/B09PDVKXVZ?ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details&th=1 om den sen funkar vet jag ju inte men den borde duga som en grund för modifikationer.
Det verkar vara ett väldigt smidigt verktyg om det bara funkar vilket det verkar göra på youtube, finns lite olika band att välja på och även scotchbrite band. Är ganska mycket slipande på de rören jag har då jag köpt rostfria rör på Ahlsell då det var billigt, runt 600 kr för en 6 m pipa, men som sagt då behöver dom slipas för att få upp finishen. Insuget var nog jobbigt med att slipa men på ett sätt säkert värre då man inte kunde komma åt så mycket med nån maskin utan där var det lite med tryckluftssliparna och sen mycket filande och slipande förhand med smärgelduk.
Tror att avgassystemet (för det blir väl ett system på hojen nu istället för två då de två halvorna binds ihop med ett H-rör) är lättare att slipa då man kommer åt bättre men det är ju då istället hyfsat mycket som ska slipa så det är då jag tänkte att en rörslip skulle vara bra att ha. Sen är det nog inte sista avgassystemet i rostfritt som ska tillverkas för det står ju en till CB250 i garaget och det ligger också en turbo på en hylla som väntar på att hamna på den.
Så här fungerar en rörslip, tycker det verkar lovande