Länken i min profil "den undre"!
Jag är helt på Starstriker´s sida. Ta med så lite som möjlig i klädväg och handtvätta när det behövs. Ta INTE med 14 t-shirts om man ska vara borta i 14 dagar.
* 3 t-shirts + underkläder och strumpor i merinoull är det som gäller för min del. Finns att köpa i campingbutikerna. Värmer när det är blött och torkar snabbt.
* + ett par campingbyxor.
* En fleece-tröja om det blir kallt på kvällarna. Fleece värmer också även när det är blött.
* En vindtät tunn skaljacka som gärna får vara vattentät.
* Och kanske en skjorta som torkar fort om man ska klä upp sig.
* Microfiberhandduk/badlakan tar lite plats i packningen och torkar fort.
* 2 st superunderställ i syntet att ha under hojstället eller om det är kallt på kvällarna.
Skulle klara mig i månader med detta som enda i klädväg. Ta med Y3 och handtvätta när det behövs. Bomull är ett helvete. Merinoull is da shit! Man behöver mindre än man tror när man är ute och kör. Less is more!
Du får åka till en handlare och prova. Hänga på deras skylt-exemplar löst på din hoj. Som jag skrev i inlägg nr 5 (1 jan) så har jag kört med den väskan i flera år. Funkar bra. 4 remmar som fäste - en i varje "hörn".Jag köpte ju biltemas packväskor. Tycker faktiskt om dem och dem sitter helt ok på min hoj. Men jag har kollat lite på jofamas 52 liters väska. Någon som kör med den? Den kanske smartare? Den verkar ju rätt lättsam iaf. Eller blir den flr stor för lilla duccen?
de har väl en på ca 40 liter med,den stora sitter som en smäck på en 748/916/996 iallafall, lätt att sätta dit och massor av platsJag köpte ju biltemas packväskor. Tycker faktiskt om dem och dem sitter helt ok på min hoj. Men jag har kollat lite på jofamas 52 liters väska. Någon som kör med den? Den kanske smartare? Den verkar ju rätt lättsam iaf. Eller blir den flr stor för lilla duccen?
Personligen har jag aldrig förstått varför man inte ska kunna ta med sig dom grejjor man vill ha med sig. Med lite fantasi så löser man packproblemt.
Eehh...svårt att klicka på rätt ställe....
Hur som helst så är väl Y3 skon/handtvättmedel...
View attachment 397591
Funakr med tvål/schampo/diskmedel också. Jag brukar vaska upp tvätten i några droppar Yes
En rambokniv måste man bara ha med sig
Funakr med tvål/schampo/diskmedel också. Jag brukar vaska upp tvätten i några droppar Yes
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|