Vad kul att hojresorna hägrar!Måste bara säga att fan vad många bra tips jag genom tråden! Längtar till sommaren och att få dra ut lillmonstret på vägarna!
Now, as you were
Jag gör samma med tankväskan! En bagster Alpha som det inte tar många sekunder att ta av. Inte så stor så den är ivägen heller. Dyr men en investering jag inte ångrar. Och efter mer än 10 år så är den avskriven också...
Försöker parkera synligt så det måste till en riktigt fräck tjuv...
Hör av dig till våren sommaren så kan vi kanske köra lite kringelikrokvägar ihop, vi bor ju rätt så nära.
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Jasså? Vad bor du? jag har väldigt gärna sällskap på vägarna
Hallandsåsen sydsida, lagligt till Halmstad tar ca 20 min från mig, vi är några stycken duccekörare och annat löst folk som brukar köra ihop.
Söndagar bästa dagen med avfärd tidig förmiddag innan fylltrattar och söndagsbilister kommer ut ;-) vi kan ta och höras lite längre fram.
Jasså? Vad bor du? jag har väldigt gärna sällskap på vägarna
Låter asnajs. Har nämligen ingen att köra med! Count me in
Jag är dock ingen avancerad förare. Har för det första en rätt lätt hoj, och är dessutom relativt rädd om mitt skinn
Går mina planer i lås så hänger jag på nån sväng i sommar också
Jag kan ta en ännu mindre effektstinn urmonster 600 med säkert alldeles vansinniga 45 pållar, och här snackar vi inte fullblod direkt.
Annars funkar iallafall mitt gas handtag så att jag inte är tvungen att hålla det stumt hela tiden, jag är anpassningsbar efter de flesta jag kör med, vi testar och ser annars är jag en j*vel på att fika ....
En liten fråga till de som har tourat lite, hur gör ni när ni ska lämna motorcykeln obevakad för att tex gå in i någon butik för att köpa grejer eller käka i någon restaurang, låser ni väskorna på något sätt eller har ni någon som kör med er som får vakta grejerna?
Känns som att det skulle va lite onödigt att låsa väskorna om tjuvar bara kan dra loss packväskorna.
Sony Xperia Z med lurar ? eller en Galaxy S4 Active?en till fråga som jag kom och tänka på idag!
Om man är sugen på att kunna ta telefonsamtal och eventuella gps ljud i hjälmen, vad ska man då ha?
Jag behöver inget avancerat, men man vill ju ha rätt bra grejer.
finns det ens shyssta produkter inom detta området som verkligen fungerar med bra batteritid och vattentäta chassin?
några tips eller inspel?
Tänkte mig nog någon typ av bluetooth xD
Ska spana in cardo scala grejjerna. Någon som har bra koll?
Tänkte mig nog någon typ av bluetooth xD
Ska spana in cardo scala grejjerna. Någon som har bra koll?
En liten fråga till de som har tourat lite, hur gör ni när ni ska lämna motorcykeln obevakad för att tex gå in i någon butik för att köpa grejer eller käka i någon restaurang, låser ni väskorna på något sätt eller har ni någon som kör med er som får vakta grejerna?
Känns som att det skulle va lite onödigt att låsa väskorna om tjuvar bara kan dra loss packväskorna.
Vi har kört med Scala Q2 (den första som kom?) och G4 hette den väl?) förr om åren men köpte Q3 i Tyskland i somras. Rent ljudmässigt och funktionsmässigt spöar Q3:an skiten ur dom tidigare modellerna och ljudmässigt ska den även slå G9:an också enligt dom som testat. Q3:an låter så pass bra att till och med jag kan lyssna på musik nu för tiden. Q3:an har kortare räckvidd än G4/9 men tillräckligt så att det funkar i städer och ute på landsväg om man inte ligger på tok för långt ifrån varandra. Upp till 500 meter realistiskt utan skit emellan hojarna. Q3:an trivs vi med. Det har vi inte gjort med dom tidigare.
Det finns någon modell nu som heter G9x men den har jag ingen koll på. Men även dom som jobbade i butiken sa att Q3:an slog G9:an vad det gäller ljudkvalitet. Den känns rejält mycket mer gedigen än vår förra G4:a också och jag tycker att den verkar mer gedigen även än G9:an. Och kostar mindre dessutom. Jag skulle nog personligen kolla in Q3:an. Sök efter lite recensioner på nätet. Ibland finns det lite att läsa om vad andra tycker.
My two cents.....
MVH//J
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka