Träffas o köra (125cc)

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
shoik skrev:
Nja alltså det som inte är så kul i längden är just det att man kan nästan hålla samma tämpo i kurvorna, men på rakorna så är hammnar man så förbannat långt bak...
Man orkar inte hålla på så för länge! :död

annars är det kul :)

Ja det stämmer nog. Jag körde Mito med DR600 stånka i och 32 bhp typ. I kurvorna är man snabbare än många. Jag hamnade väl i den långsammare hälften men inte i närheten av sist faktiskt. Det jobbiga var att behöva kräma ur motorn så jäkligt på rakorna. Det kändes lite onödigt liksom.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
#Olsson# skrev:
Ja det stämmer nog. Jag körde Mito med DR600 stånka i och 32 bhp typ. I kurvorna är man snabbare än många. Jag hamnade väl i den långsammare hälften men inte i närheten av sist faktiskt. Det jobbiga var att behöva kräma ur motorn så jäkligt på rakorna. Det kändes lite onödigt liksom.

Jag körde några gånger med stora :tummenupp Det gick hur bra som helst, drog ifatt dom i svängarna men på rakorna försvann dom :tungan Men dom väntade så det var inge fara. Jag tycker det är skit kul!

Å nu tänker man tillbaka på sommaren, och så står det en trasig hoj i förrådet :död

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
#Olsson# skrev:
Är det inte dags att ni hakar-på de vanliga körningarna som brukar arras här? Det vore jävligt kul o ligga o kurva bakom en RS, Mito, NSR eller annat på en Roslagsrunda. (fast iofs, det kanske är en plåga för er att behöva umgås med massa gubbjävlar :hihi
Det är skitkul, men känns lite skumt när man efter några mil kommer fram till resten av gänget som fått av sig både handskar o hjälm, knäppt upp skinnstället o står o röker det sissta på en cigg :va :hihi
Ni stockholmare kör iofs som kråkor, jag hängde ju med på nervägen på vår beryktade tranemoväg. (OKEJ jag kunde vägen bättre o det va stor fet grupp, dom tog det lugnt, men ändå, hehe... ;) ) På hemvägen va det riktigt askul! precis att jag hängde med i början, mot slutet fick jag dock se mig ifrånåkt, men kul va det, gött när man känner att däcken får jobba lite med :tummenupp
Bättre när dom tunga pojkarna kör motard... Om man hittar en lite mindre väg som passar båda, blir inte lika enorm skillnad...

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Jag kan ta på mig att arragera (stavning?)en träff här i sthlm. Förslag motages gärna men jag föreslår att vi träffas en måndagmorgon/lunch för en dagstur runt om i roslagen. Avsluta kvällan kan vi sedan göra på rörken i uppsala.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Miss_Orchidee skrev:
Synd att man bor i göteborg ibland alltså..... Det är ju bara jag och lilla Tjet här som kör, och vi kör aldrig tillsammans.....
Det går la att köra ifrån gbg. Du har ju 600a o allt. Blir nog allt lite besviken på både dig och DJM ifall ni inte "sover" tillsammans någongång nästa sommar.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Kanske ska samlas söder om stan för någon vända på bulten, för att sedan ta en sväng till vaxholm och bogesundsvägen innan vi beger oss norrut. Har en fin sträcka norrut ifrån väsby som jag vet är fin, ca 5mil. Sen kan man ju ta sig uppåt gimo. Kommer man så långt norrut brister mitt lokalsinne. Förslag på vägar norrut från gottröra motages gärna. Olsson?

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Biifer skrev:
Kanske ska samlas söder om stan

Eller mitten? Som det ser ut nu så bor alla antingen norr eller söder om stan. :4skrika

Kom gärna på en lösning, klart vi ska köra allihopa i sommar! :tummenupp

Nightwalker

Darkness Riders
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
Rgf
biifer!
Jag gillar dina förslag, får höra lite senare, vilka som skulle vilja haka osv. Men som sagt du har bra förslag dära! men kom ihåg 2taktare håller inte hur länge som helst :tungan

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Jag har scannat in några kartbilder och ritat ut tänkta åkvägar. Dessa kan fås via MSN då dom är för stora för att läggas ut här. Kom gärna med egna föslag på vägar.

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Itacha75 skrev:
Eller mitten? Som det ser ut nu så bor alla antingen norr eller söder om stan. :4skrika

Kom gärna på en lösning, klart vi ska köra allihopa i sommar! :tummenupp

finns det plats för en till?

kanske är lite långt till sthlm men om jag åker över gnesta - södertälje - tumba - sthlm så är det ju inte så farligt .. fast hur långt ifrån "stlm city" ligger röda cafet? jag har bara varit där 2 gr så det är inte så lätt att veta..

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Vad kul det låter när det verkar som ett problem att folk bor på varsin sida av stan :hihi
Hur långt är stockholm i diameter egentligen...?

Anordna en bra o stor träff i sommar så kommer förmodligen jag o zpeppy....

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
NSR_Martin skrev:
Vad kul det låter när det verkar som ett problem att folk bor på varsin sida av stan :hihi
Hur långt är stockholm i diameter egentligen...?

Anordna en bra o stor träff i sommar så kommer förmodligen jag o zpeppy....
Alltså, det bli inte problem. Jag bara tänkte att några kanske vill åka bulten. Norrsidan är ju bra eftersom det är minst lika bra som söder, fast större. Sen ligger ju rörken i uppsala om någon vill bränna några varv på den eminenta go-kartbana som ligger där.
Tar ju inte många minuter att köra igenom sthlm. skulle tippa på 15-25min, beroende på vart man startar och hur mkt trafik det är.

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Husaberg 570
marcus_136 skrev:
Vem höll på att krocka 2394823492389238 gånger?
Vem har ramlat mest av oss?
Vem har krashat och inte kört hoj sen i sommras eller nått?
Vem skiter i och bromsar och åker in i 5km/h in i en lyktstolpe?

Ska jag fortsätta?
Puss

Angående körning nästa säsong så kan vi väl dra ihop en liten lista när tiden är inne.

Ni verkar ju livsfarliga att åka med... :3freak

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Biifer skrev:
Alltså, det bli inte problem. Jag bara tänkte att några kanske vill åka bulten. Norrsidan är ju bra eftersom det är minst lika bra som söder, fast större. Sen ligger ju rörken i uppsala om någon vill bränna några varv på den eminenta go-kartbana som ligger där.
Tar ju inte många minuter att köra igenom sthlm. skulle tippa på 15-25min, beroende på vart man startar och hur mkt trafik det är.
Låter fint, men somsagt, se till o orda en riktigt bra träff till sommaren, jag är sugen på o åka till stockholm, så får vi ta en heldag, så ni hinner visa lite fina vägar :tummenupp

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
NSR_Martin skrev:
Låter fint, men somsagt, se till o orda en riktigt bra träff till sommaren, jag är sugen på o åka till stockholm, så får vi ta en heldag, så ni hinner visa lite fina vägar :tummenupp
Frågan är bara om din hönda orkar hänga på. :näsblod
Tycker Sveavägen, donken skulle sitta finfint som en samlingsplats.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024