7 mil söder om JkpgBiifer skrev:Vart ligger Sävsjö?
NSR_Martin skrev:Precis, det vill man ju inte göra, men att vänta på sin kompis som kör sporthoj känns helt plötsligt mycket mer okej
Jo precis..
7 mil söder om JkpgBiifer skrev:Vart ligger Sävsjö?
NSR_Martin skrev:Precis, det vill man ju inte göra, men att vänta på sin kompis som kör sporthoj känns helt plötsligt mycket mer okej
6 mil va det sisst jag frågade digphilsson skrev:7 mil söder om Jkpg
Jo precis..
Eh. inte så noga.. själv vet jag inte riktigt. skiljer sig vad folk säger. men hemmifrån mig till skolan i Jkpg så är det exact 7 mil. alltså från mitt hus till "stora vägen". asså utanför samhället är det bara några 100 meter. sen ligger skolan på A6.. eh. jag brukar säga 6-7 mil .NSR_Martin skrev:6 mil va det sisst jag frågade dig
...Vilket är småpotatis när man sitter på hojen, så du får komma hit ofta i sommar så vi kan köraphilsson skrev:Eh. inte så noga.. själv vet jag inte riktigt. skiljer sig vad folk säger. men hemmifrån mig till skolan i Jkpg så är det exact 7 mil. alltså från mitt hus till "stora vägen". asså utanför samhället är det bara några 100 meter. sen ligger skolan på A6.. eh. jag brukar säga 6-7 mil .
NSR_Martin skrev:Du har inget körkort
Nädå, klart du ska med!
Lev snålt nu i vinter precis som jag så du har råd o åka på lite småresor o nån lite längre i sommar med oss!!
Lätt att jag ska. om jag har bensin så det räcker ..NSR_Martin skrev:...Vilket är småpotatis när man sitter på hojen, så du får komma hit ofta i sommar så vi kan köra
Jobbet elleR?NSR_Martin skrev:Tranemo/tidaholm blir det varje dag
Nepp, tranemo är stans överlägset bästa väg, kurvig o kanonfin, bra assfalt, inte alls specielt ojämt. typ 8 mil eller nått, bra pizzeria i tranemo.philsson skrev:Jobbet elleR?
1,2 till sävsjö från vrigstad.zpeppy skrev:Det är 7 mil till sävsjö jag körde säkert dit 6-7 gånger i sommras,höstas sen så körde jag genom vrigstad säkert 12 gånger elr nått och det liger ju bara 1.5 mil från sävsjö. Du philsson känner du en kille som heter Alexander Nillson i sävsjö?
NSR_Martin skrev:Nepp, tranemo är stans överlägset bästa väg, kurvig o kanonfin, bra assfalt, inte alls specielt ojämt. typ 8 mil eller nått, bra pizzeria i tranemo.
Tidaholmvägen är lite mindre väg, passar supermotard och 125or, inte större, skulle jag säga, då är tranemo bra mycket bättre, vägen är dock lite ojämn, men annas väldigt fin och skarpare kurvor än tranemo, men båda tåls att köra mååånga gånger per år I sommar blev det alldeles för få...
Man får känna att däcken får arbeta lite om man kör som man ska, gäller på båda vägarna
philsson skrev:1,2 till sävsjö från vrigstad.
Jo Alexander gick i min klass i högstadiet känner du också honom? (smart fråga).
Kul att du har så kort hit. vart var det du bodde nu igen. Jag älskar nya TZR.. aja. men du får komma förbi nån gång så man får drägla lite framför den då.
NSR_Martin skrev:Jönköping.... Växjö på vardagarna när det är skola....
(agerar lite stand in, han är så ickeaktiv )
Okej chefenzpeppy skrev:Jag är inte ickeaktiv jag bara har inte så mycket smart att säga, däremot så sitter jag nog och läser några timmar om dan här på forumet.
Phillson jo de är så att jag är kusin med alexander och lina som gick i samma klass som dig 7,8,9:an så ja tänkte då måste du ju veta vem det är. Jaja jag kan komma förbi nån gång, har hört att du nästan bor granne med kusinen Lina.
Så lina och alex är släckt.. trodde jag aldrig.. sysslingar då eller nåt sånt va?.zpeppy skrev:Jag är inte ickeaktiv jag bara har inte så mycket smart att säga, däremot så sitter jag nog och läser några timmar om dan här på forumet.
Phillson jo de är så att jag är kusin med alexander och lina som gick i samma klass som dig 7,8,9:an så ja tänkte då måste du ju veta vem det är. Jaja jag kan komma förbi nån gång, har hört att du nästan bor granne med kusinen Lina.
Dom du beskriver låter ju som himmelriket men visst här finns fina vägar. (tycker jag).. men har ju inte gämfört med dina såklart. det kanske visar sig att dom är kassa.NSR_Martin skrev:Okej chefen
Philsson, finns det inga goa vägar runt sävsjö...?
Jag bor i Åkersberga, (Österskär)tvålen skrev:Det verkar inte vara några från Åkersberga eller typ Täby, Norrtälje, Vallentuna här ....Är man kankse själv?
Hur som helst så kommer jag självklart vilja köra hoj med er i sommar!
Vägen från Åkersberga till Grisslehamn är GULD (275:an)
Så jävla rolig! ... I sommar kankse några vill ta en heldag på Åland också.. då får man ju både köra 276:an och fina vägar på Åland!
Tranemo är på gränsen till för snabb för 125or, men ändå väldigt kul, Tidaholm har lite ojämn asfalt, så perfekt är det inte, men bra, hehephilsson skrev:Dom du beskriver låter ju som himmelriket men visst här finns fina vägar. (tycker jag).. men har ju inte gämfört med dina såklart. det kanske visar sig att dom är kassa.
Känner till lite vägar. knappt möjligt att hålla över 100. dom är riktigt roliga.. (tycker jag).NSR_Martin skrev:Tranemo är på gränsen till för snabb för 125or, men ändå väldigt kul, Tidaholm har lite ojämn asfalt, så perfekt är det inte, men bra, hehe
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|