Träffas o köra (125cc)

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:
6 mil va det sisst jag frågade dig :hihi
Eh. :p inte så noga.. själv vet jag inte riktigt. skiljer sig vad folk säger. :va men hemmifrån mig till skolan i Jkpg så är det exact 7 mil. alltså från mitt hus till "stora vägen". asså utanför samhället är det bara några 100 meter. sen ligger skolan på A6.. eh. :p jag brukar säga 6-7 mil . :näsblod

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
philsson skrev:
Eh. :p inte så noga.. själv vet jag inte riktigt. skiljer sig vad folk säger. :va men hemmifrån mig till skolan i Jkpg så är det exact 7 mil. alltså från mitt hus till "stora vägen". asså utanför samhället är det bara några 100 meter. sen ligger skolan på A6.. eh. :p jag brukar säga 6-7 mil . :näsblod
...Vilket är småpotatis när man sitter på hojen, så du får komma hit ofta i sommar så vi kan köra :tummenupp

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
NSR_Martin skrev:
Du har inget körkort :tungan
Nädå, klart du ska med!
Lev snålt nu i vinter precis som jag så du har råd o åka på lite småresor o nån lite längre i sommar med oss!!

Det ska jag ha i slutet av April typ.. Dåå ska jag åka.. :D

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
philsson skrev:
Nepp, tranemo är stans överlägset bästa väg, kurvig o kanonfin, bra assfalt, inte alls specielt ojämt. typ 8 mil eller nått, bra pizzeria i tranemo.

Tidaholmvägen är lite mindre väg, passar supermotard och 125or, inte större, skulle jag säga, då är tranemo bra mycket bättre, vägen är dock lite ojämn, men annas väldigt fin och skarpare kurvor än tranemo, men båda tåls att köra mååånga gånger per år :fakta I sommar blev det alldeles för få...

Man får känna att däcken får arbeta lite om man kör som man ska, gäller på båda vägarna :banana

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Det är 7 mil till sävsjö jag körde säkert dit 6-7 gånger i sommras,höstas sen så körde jag genom vrigstad säkert 12 gånger elr nått och det liger ju bara 1.5 mil från sävsjö. Du philsson känner du en kille som heter Alexander Nillson i sävsjö?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
zpeppy skrev:
Det är 7 mil till sävsjö jag körde säkert dit 6-7 gånger i sommras,höstas sen så körde jag genom vrigstad säkert 12 gånger elr nått och det liger ju bara 1.5 mil från sävsjö. Du philsson känner du en kille som heter Alexander Nillson i sävsjö?
1,2 till sävsjö från vrigstad. :tummenupp
Jo Alexander gick i min klass i högstadiet :) känner du också honom? (smart fråga).
Kul att du har så kort hit. vart var det du bodde nu igen. Jag älskar nya TZR.. :4skrika aja. men du får komma förbi nån gång så man får drägla lite framför den då. :drool

NSR_Martin skrev:
Nepp, tranemo är stans överlägset bästa väg, kurvig o kanonfin, bra assfalt, inte alls specielt ojämt. typ 8 mil eller nått, bra pizzeria i tranemo.

Tidaholmvägen är lite mindre väg, passar supermotard och 125or, inte större, skulle jag säga, då är tranemo bra mycket bättre, vägen är dock lite ojämn, men annas väldigt fin och skarpare kurvor än tranemo, men båda tåls att köra mååånga gånger per år :fakta I sommar blev det alldeles för få...

Man får känna att däcken får arbeta lite om man kör som man ska, gäller på båda vägarna :banana

Tjena.. :tummenupp låter skoj.. du får dra med mig några vändor där. :yoparty Brukar bli 20-30 mil per gång jag är ute och kör själv. roligare när man är några st :fyllisar

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Det verkar inte vara några från Åkersberga eller typ Täby, Norrtälje, Vallentuna här ....Är man kankse själv? :va

Hur som helst så kommer jag självklart vilja köra hoj med er i sommar!

Vägen från Åkersberga till Grisslehamn är GULD (275:an) :banana
Så jävla rolig! ... I sommar kankse några vill ta en heldag på Åland också.. då får man ju både köra 276:an och fina vägar på Åland! :banana

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
philsson skrev:
1,2 till sävsjö från vrigstad. :tummenupp
Jo Alexander gick i min klass i högstadiet :) känner du också honom? (smart fråga).
Kul att du har så kort hit. vart var det du bodde nu igen. Jag älskar nya TZR.. :4skrika aja. men du får komma förbi nån gång så man får drägla lite framför den då. :drool

Jönköping.... Växjö på vardagarna när det är skola....

(agerar lite stand in, han är så ickeaktiv :hihi )

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
NSR_Martin skrev:
Jönköping.... Växjö på vardagarna när det är skola....

(agerar lite stand in, han är så ickeaktiv :hihi )

Jag är inte ickeaktiv jag bara har inte så mycket smart att säga, däremot så sitter jag nog och läser några timmar om dan här på forumet.

Phillson jo de är så att jag är kusin med alexander och lina som gick i samma klass som dig 7,8,9:an så ja tänkte då måste du ju veta vem det är. Jaja jag kan komma förbi nån gång, har hört att du nästan bor granne med kusinen Lina.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
zpeppy skrev:
Jag är inte ickeaktiv jag bara har inte så mycket smart att säga, däremot så sitter jag nog och läser några timmar om dan här på forumet.

Phillson jo de är så att jag är kusin med alexander och lina som gick i samma klass som dig 7,8,9:an så ja tänkte då måste du ju veta vem det är. Jaja jag kan komma förbi nån gång, har hört att du nästan bor granne med kusinen Lina.
Okej chefen :hej
Philsson, finns det inga goa vägar runt sävsjö...?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
zpeppy skrev:

Så lina och alex är släckt.. :3freak trodde jag aldrig.. sysslingar då eller nåt sånt va?. :va
Aja.. men jo visst jag bor typ 200m från lina. hon är typ häromkring i krokarna ofta. hennes pojkvänn är min bästa vän Daniel som bor typ 70m hemmifrån

EDIT: JAA! sävsjö ÄR litet. :4skrika

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:
Okej chefen :hej
Philsson, finns det inga goa vägar runt sävsjö...?
Dom du beskriver låter ju som himmelriket :tummenupp men visst här finns fina vägar. (tycker jag).. men har ju inte gämfört med dina såklart. :hihi det kanske visar sig att dom är kassa.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
tvålen skrev:
Det verkar inte vara några från Åkersberga eller typ Täby, Norrtälje, Vallentuna här ....Är man kankse själv? :va

Hur som helst så kommer jag självklart vilja köra hoj med er i sommar!

Vägen från Åkersberga till Grisslehamn är GULD (275:an) :banana
Så jävla rolig! ... I sommar kankse några vill ta en heldag på Åland också.. då får man ju både köra 276:an och fina vägar på Åland! :banana
Jag bor i Åkersberga, (Österskär)
275an är sådär tycker jag. Lite för snabb tycker jag, lite fler svängar hade inte skadat. Åland? Nej fyfaan, där bor ju stewOo...

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
philsson skrev:
Dom du beskriver låter ju som himmelriket :tummenupp men visst här finns fina vägar. (tycker jag).. men har ju inte gämfört med dina såklart. :hihi det kanske visar sig att dom är kassa.
Tranemo är på gränsen till för snabb för 125or, men ändå väldigt kul, Tidaholm har lite ojämn asfalt, så perfekt är det inte, men bra, hehe

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:
Tranemo är på gränsen till för snabb för 125or, men ändå väldigt kul, Tidaholm har lite ojämn asfalt, så perfekt är det inte, men bra, hehe
Känner till lite vägar. knappt möjligt att hålla över 100. dom är riktigt roliga.. (tycker jag).

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept