Träning i Borås 2009

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Tyvärr uppbokad imon, va det jämn lr ojämn vecka körningarna va på söndagar?
annars får de bli en annan dag :tummenupp

Dom flesta av oss är väl lite slitna efter Örebro.
Du kan ju åka dit idag om du vill. Det är samåkning med gokartarna.

Jag skall kolla upp om det är ok att köra nästa söndag (27/9) (det är tillåtet att köra ojämna helger).

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
Efter att jag landa fel med crossen o skadade handen så ställde jag bara in den i garaget.

Tänkte ta tag i den inför nästa körning o skulle börja ställa in "rider sag" på bakdämparen. Tycker att fjädern är förbannat trög att dra runt så jag tänkte plocka loss dämparen för att förenkla det hela. Men det var lättare sagt än gjort. Var tvungen att plocka ner hela bakramen, tank mm bara för att komma åt med nyckel o slägga. När jag väl fått ur den så ser jag att lagrena hade gått i infästningarna och att skyddet inne i dämparen hade lossnat och att packningen mot kolvstången vridit sig. Se bild.

Jävla skit. Så nu får man väl lämna in den för renovering.

Ang imorgon så får jag se om jag hinner. Hann inte meka med motarden pga crossen.

Bifogat

• DSC00143.jpg
    DSC00143.jpg
    197.5 KB · Visningar: 43

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Efter att jag landa fel med crossen o skadade handen så ställde jag bara in den i garaget.

Tänkte ta tag i den inför nästa körning o skulle börja ställa in "rider sag" på bakdämparen. Tycker att fjädern är förbannat trög att dra runt så jag tänkte plocka loss dämparen för att förenkla det hela. Men det var lättare sagt än gjort. Var tvungen att plocka ner hela bakramen, tank mm bara för att komma åt med nyckel o slägga. När jag väl fått ur den så ser jag att lagrena hade gått i infästningarna och att skyddet inne i dämparen hade lossnat och att packningen mot kolvstången vridit sig. Se bild.

Jävla skit. Så nu får man väl lämna in den för renovering.

Ang imorgon så får jag se om jag hinner. Hann inte meka med motarden pga crossen.

satan va du slaktar bakdämpare. dags att banta?;)

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Hoj
Vi kan inte köra rallycrossbanan denna helgen heller.

Nu har det blivit så dumt att gokarten bytt bort v941 mot v940 (för tävling?) så nästa tillfälle för helgträning är v943.

Vi kan dock dra ihop ett gäng och åka upp tidigare på vardagarna om vi skulle vilja det (från 12 tills det blir mörkt).

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln