Träning Och tävling i Göteborg!

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Träning och tävling (Inställt!!) i Göteborg!

Hej
Lite information om vad som kommer att hända här i Göteborg.

Tävling:
OBS! Tävlingen är inställd.

Träning:
3st träningstillfällen kommer ges 10/8, 31/8 och7/9

Träning på söndag 31/8 09:00-12:00

Regler:
94dB,
Uppsamlingskärl.
ingen glykol i kylaren.
OBS!!Kraschpuckar krävs på alla motorcyklars fotpinnar, hjulaxlar och styren(Barkbusters med plast = OK),för att inte förstöra banans beläggning vid omkullkörning. Kontroll av kraschpuckar kommer ske innan träning och under träning avsaknad av kraschpuckar = ingen träning.
All körning sker på egen risk.

Pris:
Medlem i KMK 100:-
Icke medlem 300:-

Välkomna

MVH Robert Susa
Kortedala motorklubb
Supermoto.

Last edited:

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
va kul skriv upp mej

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Nice!

Men 17/8 är det inte SM final i lunda då?
Går det att ändra datum?

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Nice!

Men 17/8 är det inte SM final i lunda då?
Går det att ändra datum?

Jopp det är det.
Men det kanske kan gå och flytta till senare idsdf men frågan är hur många som tänkt köra i Lunda härifrån Göteborg?
Jag vet inte?
Men om det blir ett stort intresse av att flytta träningen så kan vi kan titta på det om det är möjligt för team 13 Gokart klubb.
MVH R

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
JÄTTE bra jobbat :hoppa :banana

Jag hittade ett intressant ställe här i E-tuna igår, ska försöka leta reda på vem som kan ge besked om vi får låna stället..
Hoppas inte det behöver gå till :slicka

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Kanon! Tittar man på bilderna på team13.se ser ju banan riktigt grym ut!

Ang. krock med Lunda kan man ju oxå tänka på att det finns en del som åker lite längre för att träna än bara folk från gbg. Så går det flytta får ni säkert iaf några fler betalande gäster.

Går det få till så fint att man kan träna i Borås på lördagen och team13 på söndagen kommer nog iaf jag. Har ju ändå semester då :tummenupp

ekwallracing.se

RM OPEN MÄSTARE 2007 Quadracing
Gick med
30 Apr 2008
Hoj
NADA
pepe du vet att det byggs en Supermoto bana i E-tuna nästa år...

Hör med Niclas på Atv-Racing så får du mer info..
just nu är han i sweitsh och kör EM Supermoto
fan stavar man swiech *S* ja du fattar *S*

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Kanon! Tittar man på bilderna på team13.se ser ju banan riktigt grym ut!

Ang. krock med Lunda kan man ju oxå tänka på att det finns en del som åker lite längre för att träna än bara folk från gbg. Så går det flytta får ni säkert iaf några fler betalande gäster.

Går det få till så fint att man kan träna i Borås på lördagen och team13 på söndagen kommer nog iaf jag. Har ju ändå semester då :tummenupp

Jag skall nämna det för team 13 nästa gång jag träffar dem. Se om man kan flytta 17/8 till tidigare eller senare tiilfälle.
Annars så kommer det bara vara söndagar 9-12 vid de tillfällen som vi arrangerar.

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Åfan så det är spikat nu ! Det hade jag ingen aaaning om :confused:
Det är ju kalasbra.....

pepe du vet att det byggs en Supermoto bana i E-tuna nästa år...

Hör med Niclas på Atv-Racing så får du mer info..
just nu är han i sweitsh och kör EM Supermoto
fan stavar man swiech *S* ja du fattar *S*

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Funderade lite på eftersom det är en Nationell tävling vi arrangerar kan man inte blanda A och B förare och bara ha en 450 och 750 klass? Det hade ju varit det bästa? Eller vad tror/tycker experterna?
En Öppen klass för alla som förr itiden då det bara fanns en klass:) Det var bättre förr:)
MVH Robert Susa
KMK Supermoto.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Man kanske skulle kunna köra lite liknande som de gör i NORA i England. Bara en klass och efter kvalet blir det uppdelat i A-, B-, C-final osv och sen kör man 3-4 omgångar och de tre första resp. sista i varje heat blir upp-/nedflyttade till nästa omgång. Skulle det bli fler tävlingar(Kalmar kanske?) så fortsätter man där man var och tillkommer det några nya förare får de börja i lägsta finalen och jobba sig uppåt.

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Funderade lite på eftersom det är en Nationell tävling vi arrangerar kan man inte blanda A och B förare och bara ha en 450 och 750 klass?

Tror du kommer förlora många nybörjare som skulle kunna tänka sig o prova på denna tävlingen om du slår ihop det. Är ju bara o kolla på förra året när vi hade bandagen på bananpiren så var det massa gatåkare som var med på bandagen, men inte många som var med på själva tävlingen. Hade det inte varit gott om vi kunde få med många av dessa gatåkare på denna tävlingen? Så att intresset för bankörning/tävling skulle bli större i göteborg och på såvis öka möjligheterna till en permanent träningsplats? Ju fler vi är som vill köra bana seriöst, ju större chans är det förmodligen att vi kan få till en bana i regionen.

Slår du ihop A o B så blir det förmodligen alldelles för seriöst och otäckt för nybörjare att vara med och A-förarna kommer nog inte heller tycka att det är särskilt roligt att sitta o varva folk hela tiden.

-Karin

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Som Karin säger är det nog en bättre idé att isf köra en Open A- och en Open B-klass.

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
OK
Det blir som det var planerat.
Det var en tanke som slog mig efter att sett startlistorna på SM:et att det inte var fullt i tidskvalet för A-förare. Då täkte jag att det kanske inte blir fullt i A startlistorna på vår tävling eller rentutav väldigt få A-förare som kanske intresserar sig att ställa upp.
MVH R.susa

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Jag tror också att det kanske inte kommer så jäkla många A-förare, erfarenheten säger att de brukar vara dåliga på att dyka upp på allt som inte är SM.

Men det är väl bara att ni har en jäkla massa klasser i anmälan och sen slå ihop på det sätt som verkar lämpligast efter att ha sett hur stort intresset är. :)

I mitt upplägg så om bara kvalgrupperna är rätt delade så behöver de snabbaste aldrig vara på banan samtidigt som nybörjarna.

Graves

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2008
Hoj
Yamaha
Kommer det att vara träning på söndag 10 augusti.Hur anmäler man sig till tävlingen?

RMSusaRacing

RMSusaRacing
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Honda
Hej Alla motordiggare:tummenupp

Träning Nu på söndag 10/8 09:00-12:00

Regler:
94dB,
Uppsamlingskärl.
ingen glykol i kylaren.
OBS!!Kraschpuckar krävs på alla motorcyklars fotpinnar, hjulaxlar och styren(Barkbusters med plast = OK),för att inte förstöra banans beläggning vid omkullkörning. Kontroll av kraschpuckar kommer ske innan träning och under träning avsaknad av kraschpuckar = ingen träning.
All körning sker på egen risk.

Pris:
Medlem i KMK 100:-
Icke medlem 300:-

Välkomna
Robert Susa
Kortedala Motorklubb, Supermoto.

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...