Träningar på Sviestad

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP

Var in o kollade på lms hemsida och såg att nästan alla träningar var inställda.. Hoppas verkligen att sidan inte är uppdaterad eller att det snart är löst. Tycker många i denna tråd verkar vara intresserade av att vara ansvariga.

Det stämmer alldeles ypperligt! första träningen är 11:e September enligt schemat nu, som LMS RR's Kassör vill ta hand om, egentligen gör han nog med ideelt jobb åt klubben .

det är ca 300 medlemmar i RR sektionen och ingen vill hålla i träningarna, det är lätt att tycka o skriva på ett forum men att översätta det i praktiken verkar väldigt svårt...

Skälet "jag har inte råd att åka si o så många mil" är en ytterst dålig ursäkt, har man tid/råd att åka o träna har man tid/råd att hjälpa till i sin förening!
Se det såhär, eftersom man löser LMS medlemskort och träningskort så tränar man nästan "gratis". Det vore själva f******n om inte de "insparade" pengarna på medlemskap+träningskort skulle kunna täcka in att hjälpa till EN ENDA GÅNG!

Jag tycker medlemmar i RR sektionen får ta sig i kragen o inte bara dra nytta av de få som "gör nåt".

Jag kommer inte att acceptera/lägga upp samma depåvärdar om och om igen (de som var med på listan förra året ska inte behöva göra ett handtag i år!).
Dags för lite nytt folk att hjälpa till.

//håkan

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro

Jag tycker medlemmar i RR sektionen får ta sig i kragen o inte bara dra nytta av de få som "gör nåt".

Jag kommer inte att acceptera/lägga upp samma depåvärdar om och om igen (de som var med på listan förra året ska inte behöva göra ett handtag i år!).

//håkan
Trist är det att det är så få som vill hjälpa till och ändå så många som vill köra, HMS har samma problem som LMS varje år, det funkar enbart pga dom gamla trogna funkisarna men om det inte kommer in nytt blod så blir det inte heller några träningar till sist.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Trist är det att det är så få som vill hjälpa till och ändå så många som vill köra, HMS har samma problem som LMS varje år, det funkar enbart pga dom gamla trogna funkisarna men om det inte kommer in nytt blod så blir det inte heller några träningar till sist.

Alternativt ta ut minst det dubbla i träningsavgift och "avlöna" de som har hand om träningarna.
Då blir det att man hyr ut banan under de kvällar det vanligtvis är träning och man gör affärsverksamhet av det.
Då behöver ingen LMS:are hjälpa till, dock skulle det inte löna sig att va medlem/träningskort i klubben utan alla skulle få betala lika mycket.

kanske är det så man vill ha det?

6-700kr/träningstillfälle kanske vore nåt för er som inte har råd eller tid ens ställa upp en ynka tisdagkväll per säsong?

//håkan

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR

Det är samma problem för i princip alla ideella föreningar heöa tiden. Vad görs då egentligen extra för att locka in nya? Tror det är ganska dåligt ställt på den avdelningen. Kan nån säga de gjort något nytänkande på den fronten de senaste åren vore det intressant att få höra vad. Kanske kan några ideer spridas och byggas vidare med.

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Det stämmer alldeles ypperligt! första träningen är 11:e September enligt schemat nu, som LMS RR's Kassör vill ta hand om, egentligen gör han nog med ideelt jobb åt klubben .

det är ca 300 medlemmar i RR sektionen och ingen vill hålla i träningarna, det är lätt att tycka o skriva på ett forum men att översätta det i praktiken verkar väldigt svårt...

Skälet "jag har inte råd att åka si o så många mil" är en ytterst dålig ursäkt, har man tid/råd att åka o träna har man tid/råd att hjälpa till i sin förening!
Se det såhär, eftersom man löser LMS medlemskort och träningskort så tränar man nästan "gratis". Det vore själva f******n om inte de "insparade" pengarna på medlemskap+träningskort skulle kunna täcka in att hjälpa till EN ENDA GÅNG!

//håkan

Du får nog bryta lite av dina tanke ändå. Nån gammal behöver bistå de nya.

Det har kommit in nya namn som vill ta träningar men tvekar pga oerfarenhet. Stod själv som depåvärd flera ggr förra året och kan göra även i år. (Inte helt fel kolla RR plus ha gratis kvällsmat) Detta om den jag bistår dessutom lovar att ta en helt egen träning till senare under året. Dessutom saknar jag helt dragbil för skamkärran. Vilket depåvärden får skaka fram. I övrigt kommer jag ägna mig helt åt att fotografera RR i år.

sandstream

Guest
Du får nog bryta lite av dina tanke ändå. Nån gammal behöver bistå de nya. Det har kommit in nya namn som vill ta träningar men tvekar pga oerfarenhet.
Tycker du har helt rätt. Jag och många andra är villiga att ställa upp som TA men det normala är att man får vara med och se och lära först innan man får ta eget ansvar.

"Lösningen" som jag ser det är att de som hållt i träningarna tidigare år tar hand om de första även i år och lär upp oss "rookies" så vi kan ta hand om resten av säsongen.

Ett annat alternativ är att man måste stå med på listan som någon typ medhjälpare/ansvarig vid minst 1 st träning per säsong för att få vara med och träna. Då ska ni se att det blir fart på folk.

Sen är jag inte helt med på resonemanget om att folk inte har råd att komma och vara TA om de inte får köra samtidigt. Vad är det som blir dyrare för att man inte kör på träningen :va

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Det har kommit in nya namn som vill ta träningar men tvekar pga oerfarenhet. Stod själv som depåvärd flera ggr förra året och kan göra även i år. (Inte helt fel kolla RR plus ha gratis kvällsmat) Detta om den jag bistår dessutom lovar att ta en helt egen träning till senare under året. Dessutom saknar jag helt dragbil för skamkärran. Vilket depåvärden får skaka fram. I övrigt kommer jag ägna mig helt åt att fotografera RR i år.

Det är jättebra på många sätt. Eftersom man ändå bör vara absolut minst 2 st som håller i en träning är det ju bra att kombinera erfarna och nya. För min egna högst personliga del måste jag ändå ha några träningar under bältet innan jag kan känna mig redo, just nu är hela bankörningsgrejen så ny att jag nästan vill kräkas av nervositet bara jag närmar mig banan...

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Du får nog bryta lite av dina tanke ändå. Nån gammal behöver bistå de nya.

självklart hjälper de som vart med förr nytt folk, det är inte det jag menar!
Att hjälpa till de som är intresserade av att vara tex depåvärd, är nåt som är självklart, men att stå där gång efter gång med SAMMA personer som redan idag gör en himla massa annat ideelt jobb är inte aktuellt!

Dragbil etc är ett sånt litet problem så det är ju sanslöst att ens ta upp det, hur många står det inte i depån som kan tänka sig låna ut sin bil med drag för att få köra en kväll? Det brukar liksom inte va ett problem.

Seså, kom igen nu, se inte bara alla dessa hinder som verkar finnas(??) utan se lite positivt på det hela.

Bistå är en sak, göra jobbet åt er är en annan.

//håkan

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Om man tycker det verkar krångligt så går man ihop två och två, likt era velourtrippelpappor kommer göra.
Sedan åker ni ner tillsammans från Sthlm eller where ever och hinner både köra och göra en insats. SÅ jävla svårt är det inte och det finns alltid folk att fråga om råd.
Jag ska kolla med Teddy om vilket datum vi kan ta så blir det lite ruljans på det här.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Jag skriver det jag har skrivit innan... Jag tar gärna hand om motardträningarna mot att någon motardkille gör jobbet på rr träningarna..

Är det ingen som nappar på det så tar jag självklart en träning men inte nu på vårkanten då det är lite olika expeditioner med jobbet..

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Om man tycker det verkar krångligt så går man ihop två och två, likt era velourtrippelpappor kommer göra.
Sedan åker ni ner tillsammans från Sthlm eller where ever och hinner både köra och göra en insats. SÅ jävla svårt är det inte och det finns alltid folk att fråga om råd.
Jag ska kolla med Teddy om vilket datum vi kan ta så blir det lite ruljans på det här.

thats the spirit!

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Nedan finner ni de "Möjligheter" ni har att hjälpa till, alla träningstillfälle där man anger "Inställt" är träningstillfälle som inte har någon ansvarig ännu, d.v.s. merparten.

Och precis som Gustav nämnde tidigare, det är inte svårt, fixa med en polare, kom ner i tid, nämn för Håkan när ni anmäler er att det är första gången så ser vi till att ni får den hjälp ni behöver.

24 April INSTÄLLT 17-20
8:e Maj INSTÄLLT 17-20
15:e Maj INSTÄLLT 17-20
22:a Maj Maj INSTÄLLT 17-20
29 Maj SUPERMOTARDTRÄNING 17-20
5:e Juni INSTÄLLT 17-20 MÅNADSMÖTE 20:15 i CAFÉ RACER!
12:e Juni INSTÄLLT 17-20
19 Juni INSTÄLLT 17-20
26 Juni INSTÄLLT 17-20
3 Juli SUPERMOTARDTRÄNING 17-20 SUPERMOTARDträning och MÅNADSMÖTE 18:15 i CAFÉ RACER!
10 Juli INSTÄLLT 17-20
17 Juli INSTÄLLT 17-20
24 Juli INSTÄLLT 17-20
7 Augusti INSTÄLLT 17-20 MÅNADSMÖTE 20:15 i CAFÉ RACER!

14 Augusti INSTÄLLT 17-20
21 Augusti INSTÄLLT 17-20
28 Augusti INSTÄLLT 17-20
4 September INSTÄLLT 17-20 MÅNADSMÖTE 20:15 i CAFÉ RACER!

11 September Depåvärd: Peter Strandelin 16:30-19:30
18 September INSTÄLLT 16:30-19:30
25 September INSTÄLLT 16:30-19:30

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Alternativt ta ut minst det dubbla i träningsavgift och "avlöna" de som har hand om träningarna.
Då blir det att man hyr ut banan under de kvällar det vanligtvis är träning och man gör affärsverksamhet av det.
Då behöver ingen LMS:are hjälpa till, dock skulle det inte löna sig att va medlem/träningskort i klubben utan alla skulle få betala lika mycket.

kanske är det så man vill ha det?

6-700kr/träningstillfälle kanske vore nåt för er som inte har råd eller tid ens ställa upp en ynka tisdagkväll per säsong?

//håkan

OJJ.... vad elak du låter Håkan...!!
Å kanske tar jag åt mig lite för mycket.... för viljan att hjälpa till finns.

Det kostar mig ca 900:-/ träning i soppakostnader t & r. (fortkörningsböter EJ inräknade:mad: )
Lägg sedan till förlorad arbetsinkomst på 4t ....och 5-6 timmar i bilen för 60-80min träning (OM vädret nu tillåter det).
Att sedan behöva betala 50:- i träningsavgift..... :va

Skulle skälig ersättning underlätta att få tag på Tränings ansvarig?
TA DÅ UT DET !
600-700 är kanske lite orimligt, men 100:-200:-250:- skulle inte göra någon skillnad på hur ofta jag tränar.

Höj priset på träningen, höj priset på träningskortet... rabbatera sedan efter hur många gånger man ställer upp som ansvarig.
Ex: 2x ansvarig= gratis träningskort för säsongen 3x inga kostnader alls för träning...

Eller tvärtom... bötesfäll dom som inte ställer upp med XXX:- / säsong...

Problem är till för att lösas.. inte bollas fram & tillbaka varje år.

Det är ialla fall en kostnad jag gladeligen betalar, om jag vet att det kommer dom som gör det möjligt för mig att träna tillgodo.

//
Benny

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes

Jag har mailat att jag tar hand om två träningar men inte syns det??? Måste jag maila igen?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Vilken RR-förare är egentligen rik?

Detta handlar om att ställa upp för varandra. Vad händer om ingen vill ställa upp som träningsansvarig? Just ja, det blir inga träningar.
Jag begriper inte de som gnäller på att det inte blir några träningar, men som själva inte kan ställa upp och inte har gjort det en enda gång.
Självklart kostar det pengar att åka till en tisdagsträning, men om man nu gör som Gustav O och Teddy och delar på en kväll så hinner man både vara ansvarig samt köra.

Jag har inte heller pengar, egentligen, men sporten kostar och man har valt att ha det så.
Om jag nu tappar 300 :- under säsongen för att jag är träningsansvarig en gång så tycker jag personligen att det är värt de pengarna för att få se alla andra förares glada miner över att de fick träna.

Jag återkommer om lämpligt datum som jag kan vara ansvarig över, gärna med någon annan eftersom det lätt blir stressigt att vara själv.

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Det hade onekligen varit mycket välkommet så hoppas det går att fixa enkelt :)

Jag skulle kunna tänka mig att ställa upp med detta på några utvalda träningar men det medför en massa jobb och lite hyra av utrustning.

Skramlar ni ihop lite mutor så fixar jag tidtagningen förutsatt att den inte är ute på någon tävling såklart.

/HW

Humma, har dom hamnat i nåt bra spammfilter isåfall för jag har inte fått nåt

//håkan

Det mailet har jag sett... det var länge sedan!

/HW

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...