Träningar på Sviestad

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Synd att det inte blir någon träning den första maj. Då alla nästan är lediga. Var ju inställd på att köra då ju.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Du är ledig på första maj av en annan anledning. Kom ihåg det.

Jag har inte privilegiet att vara ledig på röda dagar automatiskt. Jag trodde att det skulle vara träning då och la mig ledig därför.
Alkohol är överskattat, kör hellre hoj.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag har inte privilegiet att vara ledig på röda dagar automatiskt. Jag trodde att det skulle vara träning då och la mig ledig därför.
Alkohol är överskattat, kör hellre hoj.

Alkohol har inget med saken att göra. Det är arbetarrörelsens dag.

Synd att du inte är ledig då. Det borde alla vara.

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs
Lånar tråden lite för en egen fråga
jag tog upp diskutionen med att införa depå värd på knutstorp vid deras träningar typ samma model som ni har i LMS men stötte på patrull direkt av roadracing sektionen då detta enligt reglementet ej var tillåtet utan träningsansvarig måste vara en tävlingsledare (och som vi alla vet så finns där en viss brist av sådana )
Min fråga är finns där något sätt att kunna gå förbi hinderna som roadrasing sektionen kräver?
för ni har ju uppenbart lyckas med detta
jag tycker personligen er ide med depåvärdar är bra
det tycks skapa en viss sorts samhanhållning i klubben.:tummenupp

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
jag tog upp diskutionen med att införa depå värd på knutstorp vid deras träningar typ samma model som ni har i LMS men stötte på patrull direkt av roadracing sektionen då detta enligt reglementet ej var tillåtet utan träningsansvarig måste vara en tävlingsledare (och som vi alla vet så finns där en viss brist av sådana )
Min fråga är finns där något sätt att kunna gå förbi hinderna som roadrasing sektionen kräver?

Var framgår det att träningsansvarig måste vara tävlingsledare?

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR

Blandas det inte ihop tidsträning inför tävling med vanlig träning?

Finns väl alltid lösning som med allt arbete. Ordet är delegering. Ansvaret är formellt på en person medan det praktiska utförs av andra.

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs
Blandas det inte ihop tidsträning inför tävling med vanlig träning?

Svaret jag fick var Hyllinge ms godtar inte depåvärdar om detta ej är godkännt av svemo och svemo kräver tävlingsledare vid all träning på bana sagt av självaste lodnert

Last edited by a moderator:

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Svaret jag fick var Hyllinge ms godtar inte depåvärdar om detta ej är godkännt av svemo och svemo kräver tävlingsledare vid all träning på bana sagt av självaste lodnert

Har inte hittat något i varken SR eller NT som stöder den saken. Vid tävling finns det stöd för det men inte vid vanlig träning anordnad av klubb. Vid vanlig träning nämns enbart "ansvarig träningsledare" på nåt ställe. Du kan nog be dem kolla upp det där noggrannare. Be dem få hänvisning i SR eller NT vad uttalandet grundats på.

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs
Har inte hittat något i varken SR eller NT som stöder den saken. Vid tävling finns det stöd för det men inte vid vanlig träning anordnad av klubb. Vid vanlig träning nämns enbart "ansvarig träningsledare" på nåt ställe. Du kan nog be dem kolla upp det där noggrannare. Be dem få hänvisning i SR eller NT vad uttalandet grundats på.
okej ska be dem tolka reglerna
hade blivit lite lättare att få träningarna genomförda om vi fått som ni har det
tack för hjälpen:tummenupp

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
okej ska be dem tolka reglerna
hade blivit lite lättare att få träningarna genomförda om vi fått som ni har det
tack för hjälpen:tummenupp

Jag har bett Anders Tibbling på SVEMO att kolla upp frågan eftersom det inte står nåt i det reglemente som finns tillgängligt på SVEMO.se tex.
Han skulle återkomma till mig under dagen... skriver sen ett svar här ;)

//håkan

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Precis som "babar" skriver några decimeter ovanför detta så är det skillnad mellan en "tisdagsträning" och "träning inför tävling". Det vi ägnar oss åt på tisdagarna är "testkörning" på en arrenderad bana.
SR och NT reglerar tävlingsmomenten och arrangemangen runt det, inte vad vi gör på en "testkörning" eller bandag.

Om sedan hyllinge ms eller Lodnert inte vill tycka att det vi gör är bra är upp till dom.

Någonstans kan man ställa myntet på högkant och fråga sig hur / när licensförsäkringen verkligen gäller men det är en annan historia och det kommer garanterat inte ifrågasättas för att vi använder "depåvärder" eller "tisdags-hjältar" som dom egentligen borde kallas.

/HW

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Precis som "babar" skriver några decimeter ovanför detta så är det skillnad mellan en "tisdagsträning" och "träning inför tävling". Det vi ägnar oss åt på tisdagarna är "testkörning" på en arrenderad bana.
SR och NT reglerar tävlingsmomenten och arrangemangen runt det, inte vad vi gör på en "testkörning" eller bandag.

/HW

Borde inte det göra att man kunde köra träningar med endast licensintyg som tidigare?

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Jo men LMS-RR som arrangerar har beslutat att inte göra så. Det är nog bara att finna sig i det och lösa ut sin licens.

/HW

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Jo men LMS-RR som arrangerar har beslutat att inte göra så. Det är nog bara att finna sig i det och lösa ut sin licens.

/HW

jaha.. jag som trodde att lms inte tyckte det skulle va så men inte hade något val nu när svemo hade gått ut med nya regler...

Skit samma har redan skickat inte licenspappren...

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
jaha.. jag som trodde att lms inte tyckte det skulle va så men inte hade något val nu när svemo hade gått ut med nya regler...

Skit samma har redan skickat inte licenspappren...

Det är alltså SVEMO som beslutat i frågan

http://www.svemo.se/view.php?sp=139&p=153

SVEMO.SE skrev:
NYTT FÖR 2007
Amatör Träning RR. Du som har Amatörlicens och kör Roadracing måste inneha särskild licens 2007.
Kontakta licensavdelningen 011-23 10 83.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...