hä hä2820695Fixar du donuts så står jag för doh
Nästan värt resan ner till Linköping..
hä hä2820695Fixar du donuts så står jag för doh
Synd att det inte blir någon träning den första maj. Då alla nästan är lediga. Var ju inställd på att köra då ju.
Du är ledig på första maj av en annan anledning. Kom ihåg det.
Jag har inte privilegiet att vara ledig på röda dagar automatiskt. Jag trodde att det skulle vara träning då och la mig ledig därför.
Alkohol är överskattat, kör hellre hoj.
Lånar tråden lite för en egen fråga
jag tog upp diskutionen med att införa depå värd på knutstorp vid deras träningar typ samma model som ni har i LMS men stötte på patrull direkt av roadracing sektionen då detta enligt reglementet ej var tillåtet utan träningsansvarig måste vara en tävlingsledare (och som vi alla vet så finns där en viss brist av sådana )
Min fråga är finns där något sätt att kunna gå förbi hinderna som roadrasing sektionen kräver?
för ni har ju uppenbart lyckas med detta
jag tycker personligen er ide med depåvärdar är bra
det tycks skapa en viss sorts samhanhållning i klubben.![]()
Lånar tråden lite för en egen fråga
jag tog upp diskutionen med att införa depå värd på knutstorp vid deras träningar typ samma model som ni har i LMS men stötte på patrull direkt av roadracing sektionen då detta enligt reglementet ej var tillåtet utan träningsansvarig måste vara en tävlingsledare (och som vi alla vet så finns där en viss brist av sådana )
Min fråga är finns där något sätt att kunna gå förbi hinderna som roadrasing sektionen kräver?
för ni har ju uppenbart lyckas med detta
jag tycker personligen er ide med depåvärdar är bra
det tycks skapa en viss sorts samhanhållning i klubben.![]()
Blandas det inte ihop tidsträning inför tävling med vanlig träning?
Svaret jag fick var Hyllinge ms godtar inte depåvärdar om detta ej är godkännt av svemo och svemo kräver tävlingsledare vid all träning på bana sagt av självaste lodnert
Alkohol har inget med saken att göra. Det är arbetarrörelsens dag.
Synd att du inte är ledig då. Det borde alla vara.
okej ska be dem tolka reglernaHar inte hittat något i varken SR eller NT som stöder den saken. Vid tävling finns det stöd för det men inte vid vanlig träning anordnad av klubb. Vid vanlig träning nämns enbart "ansvarig träningsledare" på nåt ställe. Du kan nog be dem kolla upp det där noggrannare. Be dem få hänvisning i SR eller NT vad uttalandet grundats på.
okej ska be dem tolka reglerna
hade blivit lite lättare att få träningarna genomförda om vi fått som ni har det
tack för hjälpen![]()
Precis som "babar" skriver några decimeter ovanför detta så är det skillnad mellan en "tisdagsträning" och "träning inför tävling". Det vi ägnar oss åt på tisdagarna är "testkörning" på en arrenderad bana.
SR och NT reglerar tävlingsmomenten och arrangemangen runt det, inte vad vi gör på en "testkörning" eller bandag.
/HW
Jo men LMS-RR som arrangerar har beslutat att inte göra så. Det är nog bara att finna sig i det och lösa ut sin licens.
/HW
jaha.. jag som trodde att lms inte tyckte det skulle va så men inte hade något val nu när svemo hade gått ut med nya regler...
Skit samma har redan skickat inte licenspappren...
SVEMO.SE skrev:NYTT FÖR 2007
Amatör Träning RR. Du som har Amatörlicens och kör Roadracing måste inneha särskild licens 2007.
Kontakta licensavdelningen 011-23 10 83.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |