Träningar på Sviestad

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Det är alltså SVEMO som beslutat i frågan

http://www.svemo.se/view.php?sp=139&p=153

Jo det visste jag men så skrev ju Hannes att lms kunde göra som dom ville men hade beslutat att man behövde licens.. Därav blev ja lite konfunderad..

Men som sagt skit samma..

Till topic... Jag är iaf mycket sugen på att träna 3/4.. Jag räknar med +15 grader och sol...

Man kanske får ta med sig en kvast eller när var städdagen?

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera

Till topic... Jag är iaf mycket sugen på att träna 3/4.. Jag räknar med +15 grader och sol...

Får väl hålla tummarna för att vädret blir bra för nu vill jag ut och åka.Håller även tummarna för att det är nån som vill ställa upp som träningsansvarig,inte ens två veckor kvar men ingen som står uppskriven än.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Får väl hålla tummarna för att vädret blir bra för nu vill jag ut och åka.Håller även tummarna för att det är nån som vill ställa upp som träningsansvarig,inte ens två veckor kvar men ingen som står uppskriven än.

Hörde jag en frivillig där? :)

Håkan vad tror du?

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Frågan är vad för väder det är den 3/4.
Är sugen på att köra jag också. Kanske kan ställa upp och dela med någon.
Dela är ett måste då jag inte åker till Linköping utan att få köra :)

Frågan är ju vädret blir, det är ju det hänger på.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Frågan är vad för väder det är den 3/4.
Är sugen på att köra jag också. Kanske kan ställa upp och dela med någon.
Dela är ett måste då jag inte åker till Linköping utan att få köra :)

Frågan är ju vädret blir, det är ju det hänger på.

Är det dåligt väder så blir det inget, känns mest farligt att köra om det är allt för kallt och blött. Är det bra väder så kan jag dela med dig, tänkte ändå vara där som vanligt.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Är det dåligt väder så blir det inget, känns mest farligt att köra om det är allt för kallt och blött. Är det bra väder så kan jag dela med dig, tänkte ändå vara där som vanligt.

Utan er skulle Linköping inte klara sig.
Jag kommer vara ledig rätt så många tisdagar och har planerat att köra de flesta tillfällena. Har inga problem att komma ner tidigare och hjälpa till att plocka fram och ställa iordning och allt vad ni nu gör.
Har ingen koll på det där :)

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Utan er skulle Linköping inte klara sig.
Jag kommer vara ledig rätt så många tisdagar och har planerat att köra de flesta tillfällena. Har inga problem att komma ner tidigare och hjälpa till att plocka fram och ställa iordning och allt vad ni nu gör.
Har ingen koll på det där :)

Det är bara att skriva upp sig och komma ner och fråga, vi hjälper till så gott vi kan. Men det känns lite tråkigt att vi som inte kör ska behöva ta träningar själva.

Ni kan ju ofra en tisdag på hela sommaren och strunta i träningen just den dagen. Eller göra som Teddy och Gustav, dela. Kan förstå att det är tråkigt att stå över de första träningarna då man är som mest åksugen. Men ingen ansvarig ingen träning, för någon.

Jag kan precis som Alicia komma ner tidigare och hjälpa till med saker om det behövs,men sen vill jag köra träningen.(förutsatt att det blir nån träning).

Kör ni två i samma grupp? Kan inte ni dela träningen då? Vi hjälper gärna till så att det inte blir fel eller något glöms bort.

Last edited:

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Det är bara att skriva upp sig och komma ner och fråga, vi hjälper till så gott vi kan. Men det känns lite tråkigt att vi som inte kör ska behöva ta träningar själva.

Ni kan ju ofra en tisdag på hela sommaren och strunta i träningen just den dagen. Eller göra som Teddy och Gustav, dela. Kan förstå att det är tråkigt att stå över de första träningarna då man är som mest åksugen. Men ingen ansvarig ingen träning, för någon.

Kör ni två i samma grupp? Kan inte ni dela träningen då? Vi hjälper gärna till så att det inte blir fel eller något glöms bort.

Förstår att ni tycker det. Beundrar att ni ställer upp så mycket som ni gör.
Att köra 30 mil för att inte få köra är inget alternativ för mig. Har inte den ekonomin tyvärr.
Jag delar gärna träningen med någon. Helst med någon som kör i den "snabba" gruppen då jag kör i den lite långsammare gruppen.
Då skulle både få köra och göra en insats att hjälpa till.

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
Yamaha fståss
Jag delar gärna träningen med någon. Helst med någon som kör i den "snabba" gruppen då jag kör i den lite långsammare gruppen.
Då skulle både få köra och göra en insats att hjälpa till.

Det där var nog det mest smarta jag läst i denna tråden.
Gör mkt gärna likadant och delar en träning med någon i snabba gruppen men känner ej för att ta hela lasset själv första gången jag i så fall är depåvärd. Mail skickat till håkan.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
Jag kan säkert oxå dela med någon...
Men...
jag hade tänkt att va lite smart och hjälpa till på motardträningarna så får någon motardtomte flagga/depåvärda åt oss på ett par rr träningar...

Kungko var är du?

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Givet att man kommer ta någon träning men jag skummade dokumentet för depåvärd och det är inget man gör förrän man känner sig hemma därute. Får avvakta en bit in i säsongen och se när man känner sig redo. Det är ju ganska ansvarsfullt.

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Givet att man kommer ta någon träning men jag skummade dokumentet för depåvärd och det är inget man gör förrän man känner sig hemma därute. Får avvakta en bit in i säsongen och se när man känner sig redo. Det är ju ganska ansvarsfullt.

Visst är det som du säger ansvarsfullt, ingen tvekan om det, men vi ska inte överdriva hur komplicerat det är, någon gång är alltid den första, sedan kommer folk som varit med ställa upp.
Ett sätt kan vara att kontakta någon som varit med och kanske ta hand om en träning tillsammans med honom/henne för att lära sej.
Hur som helst är det positivt och bra att det finns flera som kan tänka sej att ställa upp, det är ju trots allt förutsättningen till att vi ska få till träningarna överhuvud taget.

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
Nu har jag beställt en transponder... Vad finns det för möjligheter att ha transpondersystemet på vid en vanlig träning?

Jag hörde från en som körde cross att dom brukar ha det på för att logga varvtider vid träning, dock inte i linköping.
(Jag misstänker att jag har slarvat bort min laptimer under vintern därför är jag lite nyfiken!)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Nu har jag beställt en transponder... Vad finns det för möjligheter att ha transpondersystemet på vid en vanlig träning?

Jag snackade med Göran om det tidigare och han sade att någon måste ha tidtagningssystemet igång och vem som helst har inte tillgång till det samt kunskapen om det. Sedan är det antingen skärmar vid bandepån eller att manuellt ladda upp tiderna till mylaps i efterhand så det låter tyvärr lite krångligt.

tpak86

Tågstation
Gick med
3 May 2006
Hoj
Kawasaki Z 500 -81 och Volvo 142 -74
Flaggis

Tjena!!

Var in o kollade på lms hemsida och såg att nästan alla träningar var inställda.. Hoppas verkligen att sidan inte är uppdaterad eller att det snart är löst. Tycker många i denna tråd verkar vara intresserade av att vara ansvariga.

Jag tänkte inte vara ansvarig, men tänkte komma och hjälpa till och vifta lite flaggor ute på nån postering istället!!! Jag ska tjata lite på min polare så kommer han nog oxå med!!! Jag bor dock i Gävle, men när jag slutat skolan (början av juni) så kommer jag ner till Linköping direkt!

PS. solen skiner i gävle och hojen står i borlänge....:huvet

vi ses i sommar!!!
/thomas

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Tjena!!

Var in o kollade på lms hemsida och såg att nästan alla träningar var inställda.. Hoppas verkligen att sidan inte är uppdaterad eller att det snart är löst. Tycker många i denna tråd verkar vara intresserade av att vara ansvariga.

Jag tänkte inte vara ansvarig, men tänkte komma och hjälpa till och vifta lite flaggor ute på nån postering istället!!! Jag ska tjata lite på min polare så kommer han nog oxå med!!! Jag bor dock i Gävle, men när jag slutat skolan (början av juni) så kommer jag ner till Linköping direkt!

PS. solen skiner i gävle och hojen står i borlänge....:huvet

vi ses i sommar!!!
/thomas

Gå gärna in på länken i min signatur och anmäl dig och alla dina vänner som funktionärer på alla våra race! Det kommer att vara uppskattat, speciellt från mej som ska hitta alla funkisarna! :)

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4

Att köra 30 mil för att inte få köra är inget alternativ för mig. Har inte den ekonomin tyvärr.
.
.

Jag kan då hävda att hålla i en träning är inget alternativ för att jag måste satsa hårt på mitt erf team :confused: (och då blir det ju ingen träning så då får du ju inte köra alls) Jag har hört det där argumentet förut och det håller inte. NÅGON måste hålla i tränigen så enkelt är det. Jag tänker inte ta någon i år och jag misstänker att det finns ett par till som tröttnat. Så vill vi ha några körningar så är det bara gå ihopp sammåka ner och hålla i träningar.

med all väl mening Björn

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...