Träningsläger 2006 Brno Tjeckien

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Buspojke skrev:
Har du inget regbevis eller id-kort på hojen? Har du det så skall det väl inte vara nåt problem...?

Nix, inget regbevis på den ena hojen. Ram, motor, och annat köpt på eBay och på skrot. Alltsammans satt ihop som ett stort lego. Det var jobbigt men kul. Ramen är tydlingen överskott från fabrik, eftersom den inte har något ramnummer alls. Motorn har ett motornummer. Skall bli kul att se om jag kan få McId kort för missfostret.

Det låter bra att dom inte brydde sig förra året, men det låter samtidigt osäkert. Har hört från tyskar att tjeckerna ibland kräver att man betalar "registreringspant" (hojens butiksvärde) som man får tillbaka om man tar ut hojen ur landet igen. Hoppas det bara var enstaka fall. Låter hemskt att stå och dividera vid gränsen om man har oreggad hoj.

Kris955

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kris955 skrev:
Nix, inget regbevis på den ena hojen. Ram, motor, och annat köpt på eBay och på skrot. Alltsammans satt ihop som ett stort lego. Det var jobbigt men kul. Ramen är tydlingen överskott från fabrik, eftersom den inte har något ramnummer alls. Motorn har ett motornummer. Skall bli kul att se om jag kan få McId kort för missfostret.

Det låter bra att dom inte brydde sig förra året, men det låter samtidigt osäkert. Har hört från tyskar att tjeckerna ibland kräver att man betalar "registreringspant" (hojens butiksvärde) som man får tillbaka om man tar ut hojen ur landet igen. Hoppas det bara var enstaka fall. Låter hemskt att stå och dividera vid gränsen om man har oreggad hoj.

Kris955
Jag har en gammal maskinbok till min hoj, hoppas att den duger :va

Har ju bytt både ram & motor sedan dess.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Chris Ash skrev:
Nån som har något bra hotell/vandrarhem att rekommendera i närheten av banan?
http://www.obec-ostrovacice.cz/vismo/dokumenty2.asp?u=11610&id_org=11610&id=20762&p1=&p2=&p3=

Buspojke

Professional skirt-chaser
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
Briggs & Stratton
Snart är min baby klar, hur går det för er?

Bifogat

• R6_DSC_9172-01_copy.jpg
    R6_DSC_9172-01_copy.jpg
    39.8 KB · Visningar: 121
  • R6_DSC_9171-01_copy.jpg
    R6_DSC_9171-01_copy.jpg
    25.8 KB · Visningar: 114

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Aprilia Sportcity One
Buspojke skrev:
Snart är min baby klar, hur går det för er?

Jag har iaf lackat och dekalat min :D

Före...
1_1.jpg

Efter...
1_2.jpg

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Måste man ha några papper med sig för att få in/ut bajken till Tjeckien, jag litar INTE på Jorpes eftersom jag har dåliga erfarenheter sedan tidigare bravader där Jorpes varit inblandad...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
GSXR1100R skrev:
Måste man ha några papper med sig för att få in/ut bajken till Tjeckien, jag litar INTE på Jorpes eftersom jag har dåliga erfarenheter sedan tidigare bravader där Jorpes varit inblandad...
Iom att Tjeckien är med i EU så ska det inte vara några problem. ju mer papper du har desto bättre såklart, kvitto, regbevis etc men du behöver inga specifika papper för att komma in i Tjeckien.

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Hehehe...Jorpes har sina egna metoder att passera gränser. Fina är dom men svåra att kopiera tror jag.

Men jag tror inte jag hade några papper på min hoj senast vi var nere i Brno, vilket var två år sen. Så jag hoppas på att det går bra även i år.

GSXR1100R skrev:

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
ZoulFly skrev:
Hehehe...Jorpes har sina egna metoder att passera gränser. Fina är dom men svåra att kopiera tror jag.

Men jag tror inte jag hade några papper på min hoj senast vi var nere i Brno, vilket var två år sen. Så jag hoppas på att det går bra även i år.
Hoppas det är så, för jag har nada papper på min hoj....men kanske kan sno Eriks ;-)

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
GSXR1100R skrev:
Du var ju ner 2004 eller nåt, hur gjorde ni då?
Inte med Aprilian då väl? Jag har samma problem, jag köpte min av Lodnert som köpte den av en dansk som vann den i den danska motsvarigheten till 250SP. Inte ett enda papper förutom det gamla MC-Idcard då med bilder och ramnummer mm. Men det känns som att det kanske inte räcker om de är på det humöret...

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
ZoulFly skrev:

Ska du ner? Härligt!! :fyllisar

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...