Träningsläger 2006 Brno Tjeckien

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Torkel skrev:
Inte med Aprilian då väl? Jag har samma problem, jag köpte min av Lodnert som köpte den av en dansk som vann den i den danska motsvarigheten till 250SP. Inte ett enda papper förutom det gamla MC-Idcard då med bilder och ramnummer mm. Men det känns som att det kanske inte räcker om de är på det humöret...
Nä precis, det var ju med lilltösen, och till henne fanns det ju papper. Iallafall på nedresan... fast å andra sidan behövdes ju inga papper på hemresan :mad:

Jag har inget gammalt MC ID-card till min hoj, och årets MC ID-card ger är ju inte mkt att visa för tullarna. Kan ju lika bra visa patientbrickan :D Vart vänder man sig för att kolla? Någon som vet?

Edit: När vi var nere 2004 körde jag lyxracing á lá arrive & drive=flyg ToR. Tack Tetra Pak :pannkyss

Last edited:

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Åsa skrev:
Nä precis, det var ju med lilltösen, och till henne fanns det ju papper. Iallafall på nedresan... fast å andra sidan behövdes ju inga papper på hemresan :mad:

Jag har inget gammalt MC ID-card till min hoj, och årets MC ID-card ger är ju inte mkt att visa för tullarna. Kan ju lika bra visa patientbrickan :D Vart vänder man sig för att kolla? Någon som vet?

Edit: När vi var nere 2004 körde jag lyxracing á lá arrive & drive=flyg ToR. Tack Tetra Pak :pannkyss

Jaha, jag var också nervös för byråkratin. Men det verkar som det är flera av oss som inte har normala regpapper på hojarna. Min hoj är satt samman av ett pussel och ramen är en ny reselvdelsram utan ramnummer. Man kunde kanske fråga tyskarna som arrangerar dessa bandagar www.bike-promotion.de om det är några problem. Men va fan, om tjeckerna är rädda för svart import så kan man ju ta ett par digitalbillder vid inkörsel plus fotokopia av passet, och kontrollera att man också har med sig hojen ut av landet. Det får bli min plan B. Men det är nog inte första gången det kommer en skåpbil til gränsen med några racemoppar.

Egentligen har man inte större risk vid inkörsel men vanlig registrerad bil. Man kan också lämna den i landet om man vill. Ingen kollar att man kör ut igen med samma bil som man kom in i landet med. Dessutom kontrolleras inte bilpappren vid gränserna mellan EU ländrna. Ibland kontrolleras om man har trafikförsäkring, vilket inte är aktuellt för en race moppe. Oftast kontrolleras pappren inte alls för bilen man kör i.

Jag vet inte men hoppas att det nog ska gå.

Mam

mam
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
En blå gixxer K6
Kris955 skrev:
Jaha, jag var också nervös för byråkratin. Men det verkar som det är flera av oss som inte har normala regpapper på hojarna. Min hoj är satt samman av ett pussel och ramen är en ny reselvdelsram utan ramnummer. Man kunde kanske fråga tyskarna som arrangerar dessa bandagar www.bike-promotion.de om det är några problem. Men va fan, om tjeckerna är rädda för svart import så kan man ju ta ett par digitalbillder vid inkörsel plus fotokopia av passet, och kontrollera att man också har med sig hojen ut av landet. Det får bli min plan B. Men det är nog inte första gången det kommer en skåpbil til gränsen med några racemoppar.

Egentligen har man inte större risk vid inkörsel men vanlig registrerad bil. Man kan också lämna den i landet om man vill. Ingen kollar att man kör ut igen med samma bil som man kom in i landet med. Dessutom kontrolleras inte bilpappren vid gränserna mellan EU ländrna. Ibland kontrolleras om man har trafikförsäkring, vilket inte är aktuellt för en race moppe. Oftast kontrolleras pappren inte alls för bilen man kör i.

Jag vet inte men hoppas att det nog ska gå.

Förra året kollade dom absolut ingernting, liksom upp till oss att grejerna är ok på banan...Eftersom en race hoj inte är ett trafik fordon så bryr dom sig inte, inget du ska åka på väg med.... Verkar vara mera bekymmerslöst utanför Sveriges gränser Det kommer nog gå bra!!! :tummenupp

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs
GSXR1100R skrev:
Måste man ha några papper med sig för att få in/ut bajken till Tjeckien, jag litar INTE på Jorpes eftersom jag har dåliga erfarenheter sedan tidigare bravader där Jorpes varit inblandad...

skaffa ett carnet papper från förbundet få det stämplat i svenska tullen samt i tjekiska tullen så är du säker på att slippa trubbel vet några classic förare som haft problem med tullen i tjekien samt slovakien.

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
nr12 skrev:
skaffa ett carnet papper från förbundet få det stämplat i svenska tullen samt i tjekiska tullen så är du säker på att slippa trubbel vet några classic förare som haft problem med tullen i tjekien samt slovakien.
Är det Svemo du menar när du skriver förbundet?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
nr12 skrev:
Vad kostar ett carnet?

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
oscar skrev:
Ska du ner? Härligt!! :fyllisar

Jepp. Kände att det var dags och få gasa av sig lite och få lite paus i studierna. Och jag måste ju förbereda mig för ERF-serien i år...annars blir Micke förbannad har han sagt.

Ta med dig klubborna oxå så lirar vi lite på 9-hålaren :)

nr12

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
honda rs
GSXR1100R skrev:
Vad kostar ett carnet?

tror det funkar så här att du deponerar en summa pengar
beroende på värdet på ditt tävlingsfordon som du får tillbaka om papperna är stämplade rätt när du kommer hem igen till svedala sen tar väl svemo ut en liten peng också

Last edited:

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
nr12 skrev:
tror det funkar så här att du deponerar en summa pengar
beroende på värdet på ditt tävlingsfordon som du får tillbaka om papperna är stämplade rätt när du kommer hem igen till svedala sen tar väl svemo ut en liten peng också
Men hur funkar det om man bor i Lund då :va

:rofl

ZoulFly skrev:
Jepp. Kände att det var dags och få gasa av sig lite och få lite paus i studierna. Och jag måste ju förbereda mig för ERF-serien i år...annars blir Micke förbannad har han sagt.

Ta med dig klubborna oxå så lirar vi lite på 9-hålaren :)
Härligt att höra grabben, glöm inte pocketkameran ;-)

benfre

Avdankada RR-åkare. Kanske ERF nästa år?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CR 250 Tvitakt
Bingo skrev:
http://www.obec-ostrovacice.cz/vismo/dokumenty2.asp?u=11610&id_org=11610&id=20762&p1=&p2=&p3=

Detta är bra med en arkering somkändes säker.

mvh Fredrik

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Bingo skrev:
http://www.obec-ostrovacice.cz/vismo/dokumenty2.asp?u=11610&id_org=11610&id=20762&p1=&p2=&p3=
Är det här de flesta kommer att boka in sig eller? Kul om vi inte sprider oss tokmycket. Hur lätt är det att hitta boende om man väntar med att boka tills man är på plats?

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Torkel skrev:
Är det här de flesta kommer att boka in sig eller? Kul om vi inte sprider oss tokmycket. Hur lätt är det att hitta boende om man väntar med att boka tills man är på plats?
Vi (GSXR1100R, Jorpes, Lasen, Jocke, Fredde, Danne, Erik Kossssss, jag o Wiktorsson) bor här
http://www.voronez.com
Kostar 1600 CZK per dubbelrum inkl frukost.
Grabbarna bodde visst här i fjol.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Åsa skrev:
Vi (GSXR1100R, Jorpes, Lasen, Jocke, Fredde, Danne, Erik Kossssss, jag o Wiktorsson) bor här

Hmm, de har ju tre hotell: Voronez 1, Voronez 2 och Santon med minpris för 2 pers i dubbelrum på 2450, 2680 resp 1930 CZK.
1600 för ett dubbelrum låter mycket bra, på vilket av hotellen var det?

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Torkel skrev:
Hmm, de har ju tre hotell: Voronez 1, Voronez 2 och Santon med minpris för 2 pers i dubbelrum på 2450, 2680 resp 1930 CZK.
Voronez 1. Om du vill kan jag mejla dom att även ni vill ha rum, men PMa då över namnen och antal rum till mig med vilka datum som gäller. Åker även ni Trelleborg-Rostock den 12e kl 23?

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Åsa skrev:
Voronez 1. Om du vill kan jag mejla dom att även ni vill ha rum, men PMa då över namnen och antal rum till mig med vilka datum som gäller. Åker även ni Trelleborg-Rostock den 12e kl 23?
Du har PM! Jepp, vi åker den färjan vi med.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Torkel skrev:
Ujuj vad dyrt :skrämd

Vi betalar 200 Euro för fem nätter. Beloppet delas på tre man. Frukost och parkeringsplats inkluderade.

Edit: ang hur lätt det är att boka. Enligt mail från Lacknack är det en stor mässa i Brno under påskveckan, vilket skulle kunna göra det svårt att hitta rum. Att boka tidigt är nog ganska bra.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Åsa skrev:
2040138 Vi (GSXR1100R, Jorpes, Lasen, Jocke, Fredde, Danne, Erik Kossssss, jag o Wiktorsson) bor här
500 sek för ett dubbelrum är billigt, fyrstjärnigt hotell med extra allt :banana

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
nr12 skrev:
2034286 skaffa ett carnet papper från förbundet få det stämplat i svenska tullen samt i tjekiska tullen så är du säker på att slippa trubbel vet några classic förare som haft problem med tullen i tjekien samt slovakien.
It's me again...

Jag ringde Tullverket och frågade, och gubben där sa att det inte var några problem att förflytta fordon inom EU.
Jag tänker dock ta det säkra före det osäkra och skapa min "egen" MC ID Card m h a formuläret man fyller i för ansökan, samt klistrar in en bild av min hoj där. Läs utdraget om vad famlijen Lacnak skrivit på sin info sida:

Bra att veta
  • Pass
  • Reg bevis på bilen
  • Försäkringsbevis på bilen
  • Bra att ha: Europeiska Sjukförsäkringskortet www.forsakringskassan.se hemförsäkring, reseförsäkring, olycksfallsförsäkring osv
  • ID-kort för motorcykel (eller intyg att man är ägara till oregistrerad motorcykel)

GSXR1100R skrev:
2048427 500 sek för ett dubbelrum är billigt, fyrstjärnigt hotell med extra allt :banana
Usch så dyrt :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...