Träningsläger 2006 Brno Tjeckien

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Brno lär vara en underbar bana att köra på, får väl se nästa år om man kommer loss, tror att Missilen rockar på en stor bana.
 

tobbe #11

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Skövde
Hoj
RMZ450
Här kommer en drös frågor..

1. När är senaste anmälningsdatum?
2. Hur har ni som åkt tidigare ordnat med boende där nere?
3. Finns det möjlighet att delta endast några av dagarna om planeringen strular till sig?

/Tobbe
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Packalén skrev:
Nä, jag tror du måste köpa en svart och silver Hönda CBRR600 med No:40 på om du skall köra fort där... :tungan

Ja du borde ju veta hur sugen jag är på 600a kubikare efter Kinnekullen. Damn vilken motorcykel! Är du billigare än Freppa? :rolleyes:

Johan skrev:
Det funkar. Mycket rakor och långa böjar gör det väl iof till nåt som är roligare för kraftfullare maskiner än 250SP. Men det är klart, du behöver ju inte bromsa så mycket :)
Klart du ska me. Betydligt bättre bana en Sviestad (with all respect)

Jag är sugen fan. Det enda som sätter stopp är ju pengar. Hyr mycket knark måste jag kränga på plattan för att få följa med ;)

Hur ser budgeten ut inför en sånhär resa, vad slutade notan på för er som åkte i år ?
Tänker mest på bensin, det är ju ett par mil och svårt att vara fler än 3 som delar på en skåpbil. Lastbil är ju klockrent att slänga upp hojarna i, men då kan ändå bara tre personer åka med :)
 

Mam

mam
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tärnsjö
Hoj
En blå gixxer K6
Ja säger bara åk dit!!! Kanon på alla vis... Race soppa i macken på banan, så bred att en super rookie som jag kunde missa spår hela tiden utan åka av.. förutom tysken som var mitt i kurva där jag skulle åka och det slutade med några kullerbyttor i leca högen.. Och att få åka på en riktigt kuperad bana... Bra och billig mat på restaurangen, fri öl på lördags kvällen, billiga däck, hyfsat alla fall, tom 16,5 tum till salu :tummenupp
Grymt på alla vis.. och blåbären i TIF Racing lyckades åka 2,15 tider... så tveka inte!!
:fyllisar
 

Buspojke

Professional skirt-chaser
Gick med
31 Jul 2005
Ort
3:e våningen
Hoj
Briggs & Stratton
Mam skrev:
Bra och billig mat på restaurangen, fri öl på lördags kvällen, billiga däck, hyfsat alla fall, tom 16,5 tum till salu :tummenupp
Grymt på alla vis.. och blåbären i TIF Racing lyckades åka 2,15 tider... så tveka inte!!
:fyllisar
Vad kostar en uppsättning däck på plats ungefär? Och vad är det för märken?
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Buspojke skrev:
Vad kostar en uppsättning däck på plats ungefär? Och vad är det för märken?
Japp, ja vill också veta va gummit kostar Matte !? Är de samma pirellisar och Mezelers som vi har?

Kan man inte komma över VMsulor av ngn galen tysk.. :va
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Det fanns olika märken. pirelli, michelin osv. När det är dax så kan man beställa de däck man vill ha tillsammans med anmälan. annars kan man köpa på plats. förra året kostade en uppsättning 2700 har jag för mig.

det finns hotell/motell i närheten. annars kan man slagga i sin skåpbil eller hyrda box.....

det brukar finns 2 olika alternativ ang antal dagar. förra året var det 3 eller 5. i år med 6 dagar kan man gissa att det blir 3 eller 6!

250SP fick ett eget rejs dag 2 förra året :)
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Webspy skrev:
Det fanns olika märken. pirelli, michelin osv. När det är dax så kan man beställa de däck man vill ha tillsammans med anmälan. annars kan man köpa på plats. förra året kostade en uppsättning 2700 har jag för mig.
Och hur e det med VM-däcken ? :rolleyes:
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Webspy skrev:
Inte troligt.

Mest klåpare som är där o kör... (dvs tyskarna)
Hört att de har mkt bling bling på sina hojjar, man kanske kan lura av dem sjyssta delar till ett tyskt nettopris... :tungan
 

Buspojke

Professional skirt-chaser
Gick med
31 Jul 2005
Ort
3:e våningen
Hoj
Briggs & Stratton
Webspy skrev:
Det fanns olika märken. pirelli, michelin osv. När det är dax så kan man beställa de däck man vill ha tillsammans med anmälan. annars kan man köpa på plats. förra året kostade en uppsättning 2700 har jag för mig.
Om det är någon som är intresserad så KANSKE jag kan fixa fram Metzler RaceTech 120/70-17 K0-K2 samt Metzler RaceTech 180/55-17 K0-K2 för 2500:- inkl. moms. Även 190-däcken borde gå att fixa fram... Den som eventuellt är intresserad kan ju höra av sig, jag får göra en stor order för att få ner priserna såpass.

Om detta går i lås så tar vi med oss däcken ner till Brno så ni får dom på plats.
 

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Ort
sthlm
Hoj
2006 R6
Macke skrev:
Ni som varit med förr, hur brukar upplägget vara?
Är det indelat i klasser eller är det bara åka? Hur många på banan samtidigt? Hur långa pass? osv...


Va fan jag vill också köra brno...

Macke hur hade du tänkt att rulla ner dit? Hur många dagar??
har ju nya bettan då så det blir lite fart på mig.
 

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Florida
Hoj
Webspy skrev:
Lite fel bana för motarder då det är en riktig högfartsbana....

Webspy skrev:
Tror nog alla har kul... oavsett val av maskin.

Wattafaaakk, varför är ni så hatiskt inställda till motarder då? :4skrika

Har ju ungefär samma effekt som en 250sp.

Jag vill också köra på gpbana ju. :(

Edit; Någon som vill sälja sin RRhoj till höst/vinter/skambudspris? :crash
 
Last edited:

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Ort
sthlm
Hoj
2006 R6
Hagster skrev:
Wattafaaakk, varför är ni så hatiskt inställda till motarder då? :4skrika

Har ju ungefär samma effekt som en 250sp.

Jag vill också köra på gpbana ju. :(

Edit; Någon som vill sälja sin RRhoj till höst/vinter/skambudspris? :crash


Jag säljer gärna min orginal yamha r6-00. för en 55 tusen alla orginal delar finns kvar så du kan brumma runt på gatan när du känner för det.
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
sunkan skrev:
Jag säljer gärna min orginal yamha r6-00. för en 55 tusen alla orginal delar finns kvar så du kan brumma runt på gatan när du känner för det.

Du kan få köpa min kawa zx6-rr -05 för 70´
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Hagster skrev:
R1 04an? Deal! När kan jag hämta den? :banana
R1-04 minimoto,absolut, ska bara ta hem en först... eftersom du får vänta en vecka kan du få rabatt 5000:- så 10 laxmackor jämt,deal :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top