Träningsläger på Åland igen ?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Toppfarten är inte mer än kanske 110, men med flera partier som det går runt 60-80 och många svängar där man håller 50. Långsammaste knixen var jag nog nere i 30 med Duken och då är den tyngre och långsammare än de lättare motarderna. Drevar man ner för långt, får du bara sitta och växla istället för att låta motorn jobba med varven.

Slicks eller sportdäck funkar. Jag har kört med soft fram och medium bak och det var perfekt. Blir det riktig sommarvärma går man upp ett steg i hårdhet.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Supermoto skrev:
Vad är ungefärlig toppfart? Skit samma förresten. 15/42 går till allt utom kanske G-Åsen och liknande...

Lurar på att köpa slicks och sätta på bak.... Kan det va' nåt :confused:
Ett beggat slicks bak och Michelin Pilot Race S2 fram.... blir det bra ni andra som vet bättre än en stackars dataingenjör ????

Jag var rätt nöjd med mitt pilot sport race jag hade på i fram. bakdäcket vet vi ju alla hur slitet det blev! fick vända på det
där nere :D har hört att dunlop slicksen tydligen ska vara riktigt bra. JB och kjelle på husa hade dom. dom höll rätt bra tycker jag.
Pirelli supercorsa är ju ett annat bra däck. stefan (625) körde med m1 sportech men han körde på gränsen nästan hela tiden så det blir nog slicks för honom nästa gång.

Zandrah

Guest
Yasha skrev:
Det är prat om att "JennaJ" (Hedas/"Tom Byron" flickvän) ev. ska med, men vad alla andra säger om det har jag ingen aning! Det finns liksom inte så många flickvänner som kör motard... :(

Övertala din motardhuligan och övertyga de andra i gruppen om att vi berikar deras liv med fler tjejer på träningslägret!!! :tummenupp

(TIPS: Det är nog inte så kul att följa med som ensam tjej om man inte kör hoj själv. Jag tänkte hänga på den 5-6 juli om det blir av...)

/ Vera :hej

Nää, kör motard gör jag ju inte.. men jag tycker d e skoj å kolla när grabben kör, dvs EvilM! Men som sagt,kan ju bli lite halvtråkigt om man e helt ensam tjej. Å sen e jag väl yngre än alla dom andra..? (E ju bara 20.)
Men vi får la se hur d artar sig. Skulle iaf tycka d va skoj å hänga på! :)

Zandrah

Guest
TomK skrev:
Jo, det är inget tvång att åka hoj för att vara med - men frågan är om du står ut med att bara hänga i depån och lyssna på oljudet en hel helg ? :)

Som Yasha sa, lär ju inte bli så många tjejer så d kan ju bli lite halvtråkigt kanske..?
Men att hänga i depån å lyssna på "oljudet" har man ju gjort förut ;)

devetdu

- Förnekar allt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
saknas och saknad
Zandrah skrev:
Nää, kör motard gör jag ju inte.. men jag tycker d e skoj å kolla när grabben kör, dvs EvilM! Men som sagt,kan ju bli lite halvtråkigt om man e helt ensam tjej. Å sen e jag väl yngre än alla dom andra..? (E ju bara 20.)

jo du har rätt de flesta är lite äldre. Själv är man född 82. dvs 21 år! så när de andra snackar pensionsförsäkringar kan du och jag snacka nått annat!

jb

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF-R1 -18
Supermoto skrev:
Vad är ungefärlig toppfart? Skit samma förresten. 15/42 går till allt utom kanske G-Åsen och liknande...

Lurar på att köpa slicks och sätta på bak.... Kan det va' nåt :confused:
Ett beggat slicks bak och Michelin Pilot Race S2 fram.... blir det bra ni andra som vet bättre än en stackars dataingenjör ????

Jag har hellre bra fäste fram än bak. Bakhjulssläp går att rädda. Men framhjulet är det lite värre med.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
devetdu skrev:
jo du har rätt de flesta är lite äldre. Själv är man född 82. dvs 21 år! så när de andra snackar pensionsförsäkringar kan du och jag snacka nått annat!
:rofl om du ska åka omkull varje gång du är där nere så får du nog också prata pension snart :D själv skulle jag nog gå runt i depån och prata en massa skit. (vilket jag redan gör) :D

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Zandrah skrev:

Om JennaJ får ledig (och kan följa med) såär du inte yngst...hehehehehehehehe :D :D :D :D :D

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Zandrah: Om ni kommer med 5-6 juli, blir du garanterat INTE ensam tjej! Men jag kör lite då och då iofs, även om jag aspirerar starkt till förstaplatsen som depåpoozer! :p

Däck: Jag körde på Pirelli slicks, soft bak och supersoft fram och hade bra fäste, men jag kör ju så j-a långsamt så jag får ju aldrig däcken att bli mer än fisljumma! *MORR* :rodnar

Ålder: Spelar det någon roll?!? Fånig diskussion!*fnys* Passa er så inte tant Vera kommer och tar i örat! :crash

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Själv är man ju ung i sinnet (5 år ungefär) även om kroppen varit med sedan urminnes tider (känns det som ibland :) ). Senast var det väl Kjelle som var äldst - så gammal som två Oscar :D

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
TomK skrev:
Själv är man ju ung i sinnet (5 år ungefär) även om kroppen varit med sedan urminnes tider (känns det som ibland :) ). Senast var det väl Kjelle som var äldst - så gammal som två Oscar :D

Haha, ja just det! Kjelle var äldst, men fy f-n vad han körde!!! Tänkte inleda med att säga att Oscar var en snorunge, men han var så gullig och kom och frågade mig hur det gick med hojen och så, så jag struntar i det! :) :p

:notme

Det blir nog bra, när det blir färdigt... :hej

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Vad kostar kalaset per person på ett ungefär?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
motardnisse skrev:
Jag var rätt nöjd med mitt pilot sport race jag hade på i fram. bakdäcket vet vi ju alla hur slitet det blev! fick vända på det
där nere :D har hört att dunlop slicksen tydligen ska vara riktigt bra. JB och kjelle på husa hade dom. dom höll rätt bra tycker jag.
Pirelli supercorsa är ju ett annat bra däck. stefan (625) körde med m1 sportech men han körde på gränsen nästan hela tiden så det blir nog slicks för honom nästa gång.
Handlade ett Dunlop bakslicks igår som ska krängas tillsammans med ett par polare (Bayerska 2.8or :D ) nån vacker dag. När ändå järnen är framme åker nog det Pilot Race S2 jag haft liggandes ett tag på fram. Aldrig kört på annat än rena gatdäck så det här kan bli roligt :crash

Mind-fegis-raper köpte slicks både bak och fram.....
ALLA vet nu om han mot förmodan skulle vara lite snabb vad det beror på och kan hävda det tills den dag vi åker motard med St. Per. Eller hur!?!

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Monobike skrev:
Vad kostar kalaset per person på ett ungefär?

Boende; 2.000:- som en klumpsumma fördelat på alla deltagare och så 100:- per person för banan (för hela helgen). Förutom det kostar färjan 150:- för bil och en person tur-och-retur. Mat och bensin, diesel till bilen och sådant tillkommer. Jag räknar i runda slängar med 1.100-1.300 totalt (_allt_ inkluderat) för fyradagarsturerna och nu kanske någon hundring mindre för denna helg (fredag-söndag).

16 st anmälda nu förresten - jag räknar med att det tillkommer några och kanske hoppar av en eller ett par.

Last edited:

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tom Byron skrev:
Hur sent kan man boka?

Jag har lite beslutsångest ju! (as usually)
:rolleyes:

Du ska med! Så är det bara :)

Det hänger mest på att få plats på någon färja, men det verkar lite lugnare nu med platser än när vi åkte de senaste gångerna (påsk, 1:a maj, samt kristiflygare - alla storhelger).

Peta lite på dina polare hemma i byn så de kommer med också. Helmut kanske ?

Zandrah

Guest
devetdu skrev:

:D haha, pensionsförsäkringar! Den va bra!
Får se om jag hänger på, men som sagt; d vore skoj

Zandrah

Guest
Tom Byron skrev:
Om JennaJ får ledig (och kan följa med) såär du inte yngst...hehehehehehehehe :D :D :D :D :D

Jasså inte yngst? Lr skojar du bara..? :confused:

Hoppas oxå att jag får ledigt.. E ju semestervikarie. :(

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...