Träningsläger Ungern

Tamtech

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
ingen
Hallå alla glada,, nu så är det dags snart... sugna??

en liten länk till väderutsiktena 15 dar framåt.

http://wwwa.accuweather.com/world-forecast-15day.asp?partner=accuweather&myadc=0&traveler=0&zipcode=EUR|HU|HU006|BUDAPEST|&metric=1

//T

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Tamtech skrev:
Hallå alla glada,, nu så är det dags snart... sugna??

en liten länk till väderutsiktena 15 dar framåt.

http://wwwa.accuweather.com/world-forecast-15day.asp?partner=accuweather&myadc=0&traveler=0&zipcode=EUR|HU|HU006|BUDAPEST|&metric=1

//T
Kan man la säga. Ska bara bygga klart hojen ikväll :banana sen ska det gasas i ungern!!! :yoparty

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Nu har Sara & jag suttit halva förmiddagen & kollat lite nämre på alla alternativa vägar för att ta sig söderut. Efter lite sorterande blev 2 kvar.
När jag snackade med Klippinge senast vill jag minnas han sa dom åkt Gedsner-Rostock förra året. Men jag vill få det till att det skulle vara närmre & billigare att åka via Trelleborg-Sassnitz.

Helsingborg-Helsningör + Gedsner-Rostock kostar 1.878:-. Alternativt 1440:- + 580:- om man tar Öresundsbron.
Sträckan mellan Halmstad & Gedsner är 32 mil.

Trelleborg-Sassnitz kostar 1530:-.
Sträcka Halmstad - Trelleborg är 17 mil + ca. 7 mil extra resväg i Tyskland.

Tidsmässigt verkar det inte skilja ngt nämnvärt.

Så, vilken väg åker ni & varför?

Tamtech

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
ingen
Barrett skrev:
Nu har Sara & jag suttit halva förmiddagen & kollat lite nämre på alla alternativa vägar för att ta sig söderut. Efter lite sorterande blev 2 kvar.
När jag snackade med Klippinge senast vill jag minnas han sa dom åkt Gedsner-Rostock förra året. Men jag vill få det till att det skulle vara närmre & billigare att åka via Trelleborg-Sassnitz.

Helsingborg-Helsningör + Gedsner-Rostock kostar 1.878:-. Alternativt 1440:- + 580:- om man tar Öresundsbron.
Sträckan mellan Halmstad & Gedsner är 32 mil.

Trelleborg-Sassnitz kostar 1530:-.
Sträcka Halmstad - Trelleborg är 17 mil + ca. 7 mil extra resväg i Tyskland.

Tidsmässigt verkar det inte skilja ngt nämnvärt.

Så, vilken väg åker ni & varför?

vi åker nog gedser-rostock, varför? det e för alla brudar på båten.. :tuttar :tummenupp

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Tamtech skrev:
vi åker nog gedser-rostock, varför? det e för alla brudar på båten.. :tuttar :tummenupp

Jag har ju med en brud i bilen, så det är ju lugnt :D

Vad sägs om att mötas upp i Helsingborg. Sen tar vi varsin väg, den som kommer sist till Berlin får bjuda på öl, kränga däck eller ngt annat lämpligt :banana

Nä, men det lutar väl åt Trelleborg - Sassnitz för oss då.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Kollade lite nu & via licensen får man 15% rabatt på Trellborg - Sassnitz vilket då blir 1300:-. Så nu känns det inte som det finns ngt att tveka på längre.

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
Tamtech skrev:
Vi får hitt på nå, när det drar ihop sig, jag har inga möjlighetar alls att få med mig 3 hojar i en transporter med verktygsskåp på bägge sidorna, hur mycket jag än försöker.. men jag ska ringa runt o trixa lite om ett par veckor eller så, fan nått borde det väl gå att lösa.

några av brudarna kanske??

då har jag redan vunnit!! :banana ni har väl dessutom trängt ihop er 3 ekipage i en buss?? gosigt värre.. :krama

Som jag har fått det förklarat för mig så kommer både Pappan samt grabben --heter nått som jag inte vet-- att vara där o göra det, men det skulle inte förvåna mig om danni ändå dyker upp.
Grabben --No name-- gick väl o vann EM i 450 2005 om mina uppgifter stämmer, vilket fall som hällst, det e dom som är "arrangörer" o jag kan intyga att dom e minst lika duktiga som danni.
Men sist, så var det en jävla massa folk där o visade o trixade, alla var mycket duktiga o var bra på att göra sig förstådda,, typ...
Var på lägret förra året Tycker nog att dom e bättre än vad Danni var. Vet inte vad dom heter men vi kallade dom Storkuken o lillkuken.

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Tamtech skrev:

Vi kommer alla att åka i samlad trupp, 12 pers inklusive 4 norrmän.
Det blir Trelleborg -Sassnitz då detta var det billigaste alternativet.

(För Bodingh, som har en buss som är 6.60 lång (maxgräns 6m för det billigaste priset) var det ännu större skillnad på priset, över 1000:- mer via Gedser-Rostock!

Trelleborg - Sassnitz
ToR för fordon upp till 3500kg
<6m: 1530:- -15% rabatt med licens= ca. 1300:-
>6m (<8) 1950:- -15% rabatt med licens= ca.1600:-

Helsingborg-Helsingör-Gedsner-Rostock
Via Öresunsbron lägg till ett par hundra.
<6m: 1878:- ingen rabatt
6-8m 2766:- ingen rabatt

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Säg nått jag inte kan fixa! :banana

Nu ser det ju ut som det blir finare väder fr.o.m. Tisdagen iaf. :cool:

Edit: Fan va dom ändrar sig. Nu ska det vara 17-18° redan fr.o.m söndag. Kanske lite regn första dagen & sen på onsdagen blir det kyligare igen. Äh, man märker väl hur det blir.

Last edited:

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
Kumlin har träningsläger för några knatte åkare nere i Ungern nu . Sa att dom hade 16grader varmt o sol Kl 10 00 O att det skulle bli fortsatt varmt. :tummenupp

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Fastway skrev:
Kumlin har träningsläger för några knatte åkare nere i Ungern nu . Sa att dom hade 16grader varmt o sol Kl 10 00 O att det skulle bli fortsatt varmt. :tummenupp
He he 16 grader = varmat!? I spanien hade vi 25grader. Lite kaxig måste man få vara.
Ha så kul och gasa som aldrig förr!!!

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Stoffy skrev:
2035794 He he 16 grader = varmat!? I spanien hade vi 25grader. Lite kaxig måste man få vara.
Ha så kul och gasa som aldrig förr!!!

20 grader va det. 25 är för varmt.
Sen fick vi lite regn träning oxå. Aldrig fel :)

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Wheeliegirl skrev:
2052336 Nu är vi oxå hemma!

Slitna, men attans så sugna på att köra igen!! :banana

Bilder kommer snarast....

Kanon läger!
Dock finns det lite att fila på till nästa år men åka ska vi även nästa säsong :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln