Träningsläger Ungern

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Tamtech skrev:
Tjena gubbs..

vill bara lyfta upp tråden igen,, :hihi

men det skulle vara kul om några fler tog sig i kragen o anmälde sig till en mycket trevlig vecka med våra maskiner..
Kom igen nu grabbar, hört talas om samåkning,? haka nu! :tuttar
Kan du lägga upp en liten lista med anmälda och betalade???
 

Tamtech

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
uppl-väsby
Hoj
ingen
Hallå..

Nu är det tyå 2 månader kvar innan det e dags att starta hojen i budapest...

Har pratat med Underska ambasaden idag som i sin tur hade kollat med deras tullverk o dyl ang. oreggade hojar, och i princip är det inga som hälst problem innom EU. jag har lite namn på olika gubbar o dyl ifall nån skulle fastna i tullen.

//T
 

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM SE 950 R
Tamtech skrev:
Hallå..

Nu är det tyå 2 månader kvar innan det e dags att starta hojen i budapest...

Har pratat med Underska ambasaden idag som i sin tur hade kollat med deras tullverk o dyl ang. oreggade hojar, och i princip är det inga som hälst problem innom EU. jag har lite namn på olika gubbar o dyl ifall nån skulle fastna i tullen.

//T

Mao behövs det inte carnet eller dyl. för att föra ut/in hojen? Är det bara att rulla förbi tullen?

Mvh
Dave
 

Tamtech

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
uppl-väsby
Hoj
ingen
nåt form av bevis för att hojen är din, jag nämnde försäkringsbeviset där sår ju mitt namn samt ch nr, o hon tyckte att det var ok. :hihi
 

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM SE 950 R
Tamtech skrev:
nåt form av bevis för att hojen är din, jag nämnde försäkringsbeviset där sår ju mitt namn samt ch nr, o hon tyckte att det var ok. :hihi

Och om den är oreggad? Carnet?

/Dave
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
David P. skrev:
Beskriv gärna förfarandet vid förregning! Kanske är lika bra...

/Dave
Ring din generalagent.. (husabegr sweden för dig) och be de skicka ett Tillverkningsintyg. Sen skickar du det till VV och får en reg skylt hem i bravlådan. Lätt som en plätt :)
 

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM SE 950 R
liljekvist skrev:
Ring din generalagent.. (husabegr sweden för dig) och be de skicka ett Tillverkningsintyg. Sen skickar du det till VV och får en reg skylt hem i bravlådan. Lätt som en plätt :)

Oh fasen. Låter ju bra. What's the catch? :)

Kostnad?

/Dave
 

Jorekore

/Jocke
Gick med
31 May 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Husky 570rr -03 Honda cb125 -77 med sportdyna
Skulle ju vara nåt, men vi får se.. har inte fått klart än om jag får råd att åka till spanien, annars blir de nog ungern:)
 

Tamtech

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
uppl-väsby
Hoj
ingen
Wheeliegirl skrev:
Tamme, kan du inte lägga upp en lista på vilka som är klara och ska med...?

ja asså jag håller på, då vi är fler som håller på o "raggar" folk så är det lite si o så med slutinfo. men jag jobbar på det,
som det ser ut nu så e vi typ 20 talet som drar då inkluderar det 3-5 st från norge, danmark vet jag inte riktigt än..

Men det e som nån skrev här tidigare, lite himpa-wimpa.. folk velar hit o dit, anmäler sig o hoppar av osv..
det e en hel del fixande redan som det e nu, o jag känner att jag nått taket för hur mycket jag vill lägga ner på nått som jag egentligen inte har nått för.

Lägret finns, dom som vill kan hänga medl. men Coola hemsidor o annat jox e inte min grej.. speciellt då det inte e mitt läger. tanken var att "förmedla" lägret till intreserade svenskar, som inte ska vinna VM o inte har råd att åka till spanien runt halva jordklotet.

Men jag saknar lite kvinnlig fägring på Ungern-lägret. :fatta! men-men.. :)

Ciao..

Ps,, jag har hittat "banan" på google world... men hur fan lägger jag upp länken???
 
Last edited:

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Tamtech skrev:
sidor o annat jox e inte min grej.. speciellt då det inte e mitt läger. tanken var att "förmedla" lägret till intreserade svenskar, som inte ska vinna VM o inte har råd att åka till spanien runt halva jordklotet.

Men jag saknar lite kvinnlig fägring på Ungern-lägret. :fatta! men-men.. :)

Ciao..

Ps,, jag har hittat "banan" på google world... men hur fan lägger jag upp länken???

lägg upp länken genom att trycka på Insert hyperlink när du svarar på mess.

Ok att du inte orkar göra en sida, men lite info så som vägbesrivning, vad heter hotellet vi ska bo på eller liknade info vore kul att få.
 

Tamtech

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
uppl-väsby
Hoj
ingen
Jepp, det kommer, men jag kommer vara där typ en vecka innan så det e bara att ringa.

Stan heter Rackeve, den e inte så stor dit hittar man med karta. men ni kommer nog troligtvis att åka i karavan. så det löser sig nog :tummenupp
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Tamtech skrev:
Jepp, det kommer, men jag kommer vara där typ en vecka innan så det e bara att ringa.

Stan heter Rackeve, den e inte så stor dit hittar man med karta. men ni kommer nog troligtvis att åka i karavan. så det löser sig nog :tummenupp

Karavan? Vi kör väl race-heat med bussarna mellan Budapest - Rackeve? :banana
 

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM SE 950 R
Ville bara säga att det fortfarande verkar som om jag får köra ensam ner. Så om det är någon som tvekar pga avsaknad av ressällskap eller höga milkostnader, hör av er!

/Dave
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top