Träningstråden

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Kullberg skrev:
Okej men hur menar du med att samla vätska? I musklerna eller var?

Jepp iom att muskler till stor del består av vatten (vet inte var den exakta procenten ligger på men människor består väl av runt 75%? vatten...rätta mig om jag har fel)...Men iaf om du är en s. k. "responder" så ser du ut som en uppblåst "julgris" för att vara extremt tydlig. Du får den effekten.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Acrid skrev:
Vid användning av kreatin så samlar du ofta på dig en hel del vätska ..som du tappar när du lägger av med det oxå.

det är väl hela meningen med att ta kreatin monohydrat, att samla på sig vätska som binds uppi musklerna.

där finns ett sätt du kan se om kreatinet har någon effekt, går du upp i vikt så ger det effekt (vattnet som binds upp), att ta kreatin och inte dricka vatten riskerar du att bil utan effekt.

Kullberg

........
Gick med
11 May 2003
Hoj
DM Brutale
Acrid skrev:
Jepp iom att muskler till stor del består av vatten (vet inte var den exakta procenten ligger på men människor består väl av runt 75%? vatten...rätta mig om jag har fel)...Men iaf om du är en s. k. "responder" så ser du ut som en uppblåst "julgris" för att vara extremt tydlig. Du får den effekten.

Jo nått sånt är det väl.
Nu ska jag se om jag förståt rätt här. Man blir starkare, uthålligare, bygger större muskler. Musklerna blir större ioch med att det samlas vatten. Korrekt?

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Ja så kan man väl kanske säga...fast man vill ju egentligen inte ha vätskan...hmmm asså viss vätska lägger sig inte i musklerna. Så när du lägger av med K så losar du vätska men om du inte sköter träningen, kost o vila rätt så losar du även muskler. Och det vill man ju inte. Det är en balansgång där. Svårare att förklara det här än va ja trodde hehe ...

Kullberg

........
Gick med
11 May 2003
Hoj
DM Brutale
Acrid skrev:
Ja så kan man väl kanske säga...fast man vill ju egentligen inte ha vätskan...hmmm asså viss vätska lägger sig inte i musklerna. Så när du lägger av med K så losar du vätska men om du inte sköter träningen, kost o vila rätt så losar du även muskler. Och det vill man ju inte. Det är en balansgång där. Svårare att förklara det här än va ja trodde hehe ...

Okej men då förstår jag lite iallafall. Tackar.
Du tränar själv antar jag. Hur gör du med kosten? Äter 6 gånger om dagen och så?

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Beroende på vad jag gör, plugget eller hemma, träning eller träningsfria dagar ...ligger oftast på 4-6 måltider. Tar proteinpulver och glutamin som kosttillskott.

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
Blev ingen hoj denna sommar
Någon som tränar på Discogymmet SATS i Sthlm. Östermalm eller odenplan?
Skulle vara kul att morsa på er. :hej

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Acrid skrev:
Beroende på vad jag gör, plugget eller hemma, träning eller träningsfria dagar ...ligger oftast på 4-6 måltider. Tar proteinpulver och glutamin som kosttillskott.
Lyx!
Önskar jag hann med fler mål på en dag.
Käkar frukost och lunch.
Gainer före träning annars lätt middag.
Proteindrink efter träning och möjligtvis en knäckemacka när jag kommer hem.
Fast jag lägger sakta på mig vikt och är hyfsat deffad. :tummenupp

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
Blev ingen hoj denna sommar
d1ce skrev:
discogym verkar avancerat?! förklara

Får väl förklara mig :D

Discogym: Mycket Porschenycklar i omklädningsrummet, kromade eller Technogym hantlar, svindyra specialmaskiner överallt, bästa blandningen av lugna och tråkiga låtar i högtalarna, största killen har stor överkropp men fågel ben, massa snygga sminkade tjejer som luktar underbart.. i stora drag.. :hej

//Anders

Annchua

Ängel
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Såld.
Simma simma simma! :)

BB: kanon! fortsätt med det, kanske bör du lägga på en tid med en startklocka för att du ska få det att kännas lite i kroppen. ligg inte och bara glidsimma, 36x25m är bra, kanske du bör klara varje 25 meter inom säg 35sek.. hinner du dit precis är det bara vända o simma tillbaka. Då intervall tränar du, helslt ska du ju iaf få 5 sek vila mellan dom. värm upp ordentligt bara! och försök att använda dig av sk. frisim oxå (Crawl) bröstsim kan du få knäproblem av om du börjar ta o bara nöter det.
MrGoofy: kändes det något dagen efter då? :)

i en simhall i vattnet kan du träna precis hela kroppen, låna plattorm, dolme samt handsplattor av simhallen, då får ni riktig träning. tro mig :) *har åtta år av tävlingssimmande i ryggen*
enda nackdelen är att du inte belastar skelettet något samt att man får stora axlar av simning i längden.. :( *önskar jag kunde simma igen*

Nej gott folk! nu ska jag ner till e2 och köra igenom mitt ae pass.. :)

psst.. behöver hjälp av ca 5 pers i sthlm området som aldrig gått på en basic aerobic klass med styrka i om någon helg! PM:a mig om ni känner för att testa.

/tjing!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...