Träningstråden

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Då var det dags att komma iform inför beach 2014 och har idag börjat. Har sedan sept-okt förra året legat på ca 300 kcal överskott varje träningsdag (oftast 5dgr per vecka). Detta har resulterat i ca 2-2.5kg ökning i kroppsvikt men även 2cm runt midjan.

Söndag tom fredag em får jag i mig ca 2450kcal per dygn och fredag kväll samt hela lördag fri mat och då blir det definitivt mer än 2450 kcal :)

Enda skillnaden jag kommer göra är att jag tar bort dessa extra 300kcal som har bestått av 55% proteinpulver och 45% havregryn direkt efter träning.
Kommer även köra intervall 4dgr per vecka. Varje pass är 10min på löpband 15.5km/h, 30sek springa och 30sek vila omvartannat.

Målet är 2cm bort från midjan på 2 mån. Vikten får bli vad den blir men gissar att jag tappar 1.5kg.

Startvikt måndag morgon (idag) 85.9kg midjemått 82cm.

Btw, Thomas.B, du har ju full koll på kosten, skulle du kunna kolla över mitt matschema då det säkert finns lite justeringar att göra?
2 cm på 2 månader fullt möjligt, på 1 månad "clean bulk" har min vikt varit densamma men jag harminskat 4 cm i midjan och detta utan cardio, min coach har förbjudit cardio....hmmmm kan sakna intervall träning ibland....

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
:)
Same same min coach säger clean så då gör jag det med. Äter inget skräp då viktuppgågen företrädesvis skall bestå av muskler och inte fett eller vätska......
Du kan väl dela med dig vad du äter, hur mkt av varje i gram, hur många kcal och kroppsvikt bara som en jämförelse...

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Du kan väl dela med dig vad du äter, hur mkt av varje i gram, hur många kcal och kroppsvikt bara som en jämförelse...

Ligger på ca 2400 kcal/dygn , kyckling och torsk, ris lite sallad, kvarg och gröt samt hallon. Har en påfyllningsdag och ligger då på ca 5000kcal. Väger ca 63 kg.:tummenupp

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Ligger på ca 2400 kcal/dygn , kyckling och torsk, ris lite sallad, kvarg och gröt samt hallon. Har en påfyllningsdag och ligger då på ca 5000kcal. Väger ca 63 kg.:tummenupp
Det är ju i princip vad jag får i mig och jag väger 86 och det är fortfarande lite överskott. Låter årecis som det jag äter fast jag hoppar fisken.
Hur mycket räknar du med att öka i vikt och på hur lång tid?

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Det är väl vanlig bulk. Att käka massa chips och pizza för att gå upp kallas ju grisbulk. Eller har det slagit om till nya termer? :confused:

Det är väl snarare själva tänket som har ändrats, det är inte många som jag känner till i gym/fitnessvärlden som käkar chips och pizza och tror att de kan bygga muskler på det. Utvecklingen och insikten går ju hela tiden framåt även inom fitness/gymvärlden.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det är väl snarare själva tänket som har ändrats, det är inte många som jag känner till i gym/fitnessvärlden som käkar chips och pizza och tror att de kan bygga muskler på det. Utvecklingen och insikten går ju hela tiden framåt även inom fitness/gymvärlden.

Jag äter iofs själv inte, eller iaf extremt sällan, vare sig godis eller chips.
Pizza kanske blir en per kvartal. Men det har varit så under massor av år utan någon egentlig anledning.

Men när det gäller utveckling/insikt inom fitness/gymvärlden så visst går det framåt, men det är också väldigt mkt folk som berättar hur man SKA göra.. vad som är bra eller dåligt.. för ALLA.

Helt utan att ha en aning om eller ta hänsyn till att folk kan ha helt olika mål med sin träning, en del kanske har någon ätstörning i baggaget, så att de INTE räknar varenda kalori kanske är positivt för dem, att det då kommer någon guru och skäller ut dem för att de fick i sig ett gram för mkt fett.. det är mest.. ja.. :huvet

Till Plåtis säger jag bara att fortsätt käka ditt godis och dina chips så länge DU mår bra, och får det resultat av din träning som DU vill ha, en dag kanske målen ändras och då kanske det kräver en helt annan kost. Men hittils så verkar det ju gå bra med tanke på dina mål! :tummenupp

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Jag äter iofs själv inte, eller iaf extremt sällan, vare sig godis eller chips.
Pizza kanske blir en per kvartal. Men det har varit så under massor av år utan någon egentlig anledning.

Men när det gäller utveckling/insikt inom fitness/gymvärlden så visst går det framåt, men det är också väldigt mkt folk som berättar hur man SKA göra.. vad som är bra eller dåligt.. för ALLA.

Helt utan att ha en aning om eller ta hänsyn till att folk kan ha helt olika mål med sin träning, en del kanske har någon ätstörning i baggaget, så att de INTE räknar varenda kalori kanske är positivt för dem, att det då kommer någon guru och skäller ut dem för att de fick i sig ett gram för mkt fett.. det är mest.. ja.. :huvet

Till Plåtis säger jag bara att fortsätt käka ditt godis och dina chips så länge DU mår bra, och får det resultat av din träning som DU vill ha, en dag kanske målen ändras och då kanske det kräver en helt annan kost. Men hittils så verkar det ju gå bra med tanke på dina mål! :tummenupp
Visst är det så att det är många som säger vad man SKA göra - lite som här på SH:D
Jag tycker att man bör ta reda på så mycket fakta själv som det är möjligt och om man ska lyssna på någon, lyssna på någon som vet vad de talar om.

Jag menar om en person är framgångsrik inom ditt område och vet vad de pratar om så kan det vara läge att lyssna på dem.
De människor som har mest att säga till om, de som vet mest kan mest och de som för det mesta skriker högst är för det mesta ingen att lyssna på.

Sedan detta med ätstörningar, vem fan har inte det, jag menar de e fan inte normalt att äta som jag gör, men å andra sidan vad är normalt, och vill man vara normal.

Pizza och godis får andra äta, min kropp har väldigt svårt med alla tillsatser som finns i godis, chips och läsk.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag menar om en person är framgångsrik inom ditt område och vet vad de pratar om så kan det vara läge att lyssna på dem.

Självklart! Jag är den förste som tar rygg på, och lär mig, av folk som är bra på något som jag vill bli bättre på.

Syftade mest på hela grejen att det är vanligt, (enligt mig) särskilt i gymvärlden, att man tar för givet att alla har samma mål som en själv.

De flesta i den här tråden känner förmodligen en eller flera "PT's" , och vi har förmodligen alla sett/hört dem börja babbla värsta deff-dieterna med helt vanliga motionärer som tränar 1-2 gånger/v och egentligen bara vill skaffa sig lite grundkondition, eller bli av med den där extra bilringen :)

Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Självklart! Jag är den förste som tar rygg på, och lär mig, av folk som är bra på något som jag vill bli bättre på.

Syftade mest på hela grejen att det är vanligt, (enligt mig) särskilt i gymvärlden, att man tar för givet att alla har samma mål som en själv.

De flesta i den här tråden känner förmodligen en eller flera "PT's" , och vi har förmodligen alla sett/hört dem börja babbla värsta deff-dieterna med helt vanliga motionärer som ränar 1-2 gånger/v och egentligen bara vill skaffa sig lite grundkondition, eller bli av med den där extra bilringen :)

Nämen precis, och om man bara vill ha lite bättre grundkondition så anser jag att de PT som finns att tillgå på de flesta gym uppfyller kraven på detta!!

Imorgon e de fitnessgalan och inspiration de lux som gäller!!!

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Efter 2 gympass idag var det gott med en 2 portioners supercalzone nedsköljd med cola. :banana

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Jag tycker många måste lära sig skilja på bulk och bulk. Säger någon ordet bulk så menar dom oftast
"jagskaätasomfanochtrodetärmusklerjagbygger" när så inte alls är fallet. Själv har jag aldrig bulkat i det avseendet, men ligger alltid på ett smärre överskott om det inte är tävlingsdiet jag kör, just för att jag vill se ut på ett visst sätt i princip hela tiden. Det (eventuellt) lilla extra man bygger på ett sjuhelvetes överskott försvinner vid en diet så vad vinner man på att frossa?

Jag, däremot, blir lite allergisk när folk påstår att dom byggt helt absurda mängder muskler på kortare tid än något proffs någonsin i sin karriär lyckats bygga.
Har hört det "några" ggr vid detta laget, för att inte överdriva.

Självklart har alla olika mål, tråkigt vore väl annars? Men oavsett vad man man väljer att satsa på i sitt liv vill man nog nå sina mål förr än senare? Så dedikation krävs i allt.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Visste inte att det var så mycket tillsatser i pizza, för mig är det ändå mat en kan laga hemma helt från stratch.

Men visst är det tillsatser i godis, chips och läsk.

Låter jag bli dem (jag bryr mig dock inte om tillsatser) tappar jag vikt och det är det sämsta jag kan göra just nu, så jag ligger på 2-3 kvällar i veckan med godis, sportdryck (kolhydrater + bcaa) under träningar och större portioner till lunch och middag. Har också lagt till nötter för att få in lite kaloririk mat. Räkna kalorier vägrar jag göra så jag får helt enkelt äta efter känslan.

Mitt sätt har gjort mig starkare och det är huvudmålet. Att jag byggt muskler och vuxit på de rätta ställen är bara en stor bonus. Midjan ser jag till att ligga på under 70 cm, skulle jag bli lite större på fel ställen är det bara att låta bli godis och chips så är jag tillbaka på en vecka och sen fortsätter jag igen i de spåren för att inte tappa mer än så. Har också märkt att perioder av olika träning påverkar min kropp, ju mer jag tränar med bälte desto större blir bålen men den går tillbaka när jag kör utan.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag har haft skitsvårt med motivationen i en par veckor nu. Nån månad kanske.

Kör ändå 4-5 pass i veckan. Men det är inte lika roligt.
Trappar ned till varannan dag nu, och är jag inte sugen att träna så tänker jag inte gå dit.

Är det det som kallas latmask?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...