Träningstråden

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Är det någon här som har nåt bra knep för att få till kipp tekniken när man kör chins?

Vet att det finns massa videos på tuben men det verkar finnas många här som tränar aktivt och som säkert har hittat nåt bra knep. Vet också att det inte är tillåtet i tävlingsammanhang men ja vill bara försöka göra träningen lite roligare än vanliga strikta chins.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Varför skippar folk benträningen? Idag såg jag två killar på gymmet med biffiga överkroppar och mindre ben än jag. Det ser inte klokt ut och det kan ju inte vara bra för kroppen heller. :va

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Ja och det måste ju bli konstigt muskelmässigt också. Klena lårmuskler och gluteus borde ju göra att hela systemet försvagas.

Stor överkropp med en lite underkropp får penisen att se större ut fattarru väl?
Tur att man är gift för nu kan man äntligen börja träna benen heheh.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Gym broilers överlag ser fan inte kloka ut.. som om dom släpar runt på nån jävla gummidräkt med nåt finnigt babyface uppepå nacken.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Äsch vilka grabbar har inte börjat sin lyftarkarriär med hundra procent bröst och armar och möjligtvis lite latsdrag? ;)

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Stor överkropp med en lite underkropp får penisen att se större ut fattarru väl?
Tur att man är gift för nu kan man äntligen börja träna benen heheh.

Men vafan, jag som tränar mer underkropp än överkropp. Får nog lägga om min träning efter din förklaring.:)

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Ja och det måste ju bli konstigt muskelmässigt också. Klena lårmuskler och gluteus borde ju göra att hela systemet försvagas.

Man bara väntar på att benen inte längre ska bära den gigantiska överkroppen. Eller hjälper deras tredje ben till att bära upp överkroppen? :va För visst var det så att små ben gör att... Äsch.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Varför dessa "sportdrycker" kallas för knäböjsjuice talar för sig...

View attachment 394896

:fyllisar

Dock har jag lagt märke till att kvinnor, iaf många av er, har mkt mer volym på benen än killar trots obefintlig styrka. Jävligt orättvist faktiskt.

Jag har sjukt svårt att få volym på benen trots att jag kör dem lika hårt som allt annat.
Blir bara stark och får stenhårda muskler.

Funderar på om typ långdistansträning förstör det.. (Åker rätt mkt längdåkning på vintern)

Edit: du ser dock ut att ha på rätt bra med vikt plåtis, så med obefintlig styrka menade jag inte dig.. Utan den mängd av tjejer som squatar typ 50kg men ändå har grova lår.

Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Varför skippar folk benträningen? Idag såg jag två killar på gymmet med biffiga överkroppar och mindre ben än jag. Det ser inte klokt ut och det kan ju inte vara bra för kroppen heller. :va

Jag håller iofs med dig, men det där är lite kul om man ser historiskt sett.. Att byggare även ska ha grova ben är ett relativt nytt påfund. Förr var det överkroppen som räknades.

Bodybuilders-Skinny-Legs21.jpg

Attityd

Medlem
Gick med
30 Mar 2012
Hoj
Honda CBR600RR -06
Jo men de hade ändå muskler på benen. De som skippat leg-day i 5 år ser ju ut som strutsar. Ursäkta liknelsen. :hihi

Ben är ju så jäla trökit!! Ser sällan fram emot bendagarna men när jag väl kör ben tycker jag att de känns jävligt bra. Ett tungt benpass ger mycke endorfintillskott.
Har börjat köra BCAA för fösta gången och tycker faktiskt att de ger resultat. Har sett att vissa bara kör rent leucin men varför då inte köra BCAA på en gång? Är de något jag missat?
Har även köpt en burk DAA, någon som provat?

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Dock har jag lagt märke till att kvinnor, iaf många av er, har mkt mer volym på benen än killar trots obefintlig styrka. Jävligt orättvist faktiskt.

Jag har sjukt svårt att få volym på benen trots att jag kör dem lika hårt som allt annat.
Blir bara stark och får stenhårda muskler.

Funderar på om typ långdistansträning förstör det.. (Åker rätt mkt längdåkning på vintern)

Edit: du ser dock ut att ha på rätt bra med vikt plåtis, så med obefintlig styrka menade jag inte dig.. Utan den mängd av tjejer som squatar typ 50kg men ändå har grova lår.

Kan inte påstå att långdistansidrotter sabbar. Jag har inte vidare volym på mina ben, de är smala :hihi Men man får jobba lite hårdare för att få mer volym om man nu kör mycket kondition eftersom långdistans bränner inte bara fett utan även muskler i längden.

De flesta har grova ben tack vare fettfördelningen över höft, röv och ben. Sen antar jag att de brudarna som böjer 50 kg kör volym och sen en jävla massa komplementövningar. Jag böjer ju numera upp till 90 kg 2-3or och kör ingen speciell volymträning. Jag har knappt fett på kroppen och således ingen större volym någonstans. Även om jag kan se grov ut på bilden är jag typ hälften så liten som alla styrkelyftare på gymmet. De är grova just för de inte räds att ha lite hull över musklerna också. Hade de alla deffat ner sig hade de inte varit grova längre. Jag tycker inte att nerdeffade BB är så stora, inte ens killen som stod på scenen förra sommaren, han tävlar i dagsläget i 105 kgs klassen.

(Dock uttalar jag mig inte nåt om Ronnie Coleman eller Jay Cutler :hihi)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC