Träningstråden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Imorgon väntar en heldagsträning, eller ja, flera timmars träning eftersom vi ska träna på Eleikos center och sen vidare till klubben tillsammans med ett annat gym. Eftersom mitt lammkött tydligen ska iväg och spela lite musik imorgon kväll tar vi och äter lite godis ihop ikväll, borde vara laddad till imorgon :)

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Plåthinken: Vore ju bättre att ladda upp med vettigare kolhydratskällor kvällen innan än att dra i sig socker och fett som går ut innan du vaknat?

Träningen tuggar på riktigt bra nu! Aldrig varit på denna vikten i denna formen så det artar sig sakteligen!
Imorgon blir det träning och jobb i Göteborg, har förberett ett kilo ryggbiff och potatis så man klarar sig hela dagen :crash

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Plåthinken: Vore ju bättre att ladda upp med vettigare kolhydratskällor kvällen innan än att dra i sig socker och fett som går ut innan du vaknat?

Träningen tuggar på riktigt bra nu! Aldrig varit på denna vikten i denna formen så det artar sig sakteligen!
Imorgon blir det träning och jobb i Göteborg, har förberett ett kilo ryggbiff och potatis så man klarar sig hela dagen :crash
Coool, går själv på bulk nu, har svårt att få i mig all mat....
Ere nån tävling inplanerad?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Inte tränat på 5 dar, i princip bara ätit pannkakor.. så det årliga sommar-tappet är inlett! :D

Saknar dock gymet lite, så ska försöka köra Tisd, onsd, torsd iaf..
Sen blir det Karlskoga och hoja till helgen.. :banana

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag provar en omgång med superset nu, lagom till att värmen kommer. :)

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Inte tränat på 5 dar, i princip bara ätit pannkakor.. så det årliga sommar-tappet är inlett! :D

Samma här, fast byt ut pangkakor mot på tok för mycket godis och påskmust. Gårdagens bröstpass gick j*vligt trögt, fick kämpa ordentligt för att ens komma upp i samma vikter som förra passet. :gnissla

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Samma här, fast byt ut pangkakor mot på tok för mycket godis och påskmust. Gårdagens bröstpass gick j*vligt trögt, fick kämpa ordentligt för att ens komma upp i samma vikter som förra passet. :gnissla

:)

Håller mig faktiskt mer "nyttig" under sommaren än resten av året, mer sallad och mindre onyttigheter (bortsett från pangkakorna med sylt och grädde) :D

Men jag är en sån där som rasar i vikt om jag inte tränar och äter MYCKET.. så brukar tappa rätt mkt massa och styrka under sommarn varje år, men det handlar ju bara om 2-3 månader så det är lätt värt det även om man får börja om lite "från början" varje höst :)

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Åkte till cypern med ungarna över påsk. Vilken hit viktmässigt!
Totalt 6 dagar på plats, tränade 5 av dom men en dag blev dubbelpass. Joggade, simmade och tog två vattengympapass. Ett av dom ledes av en finsk hårdrocksbrud som körde så hårt och var så duktig på att motivera att jag var helt död efter. Fick mersmak men misstänker att de flesta kör poppigalåtar och lite mer tråk "kom igen nu". Någon som slänger sig på marken och spelar luftgitarr med sån inlevelse att hon glömmer bort kursdeltagare är nog ganska unikt.

I vilket fall. Hade halvpension med frulle o middag. Middagen var ingen hit för vegetarianer så jag levde på råkost och frukt och annat grönt, det mesta rått. Kallas väl Paelo kanske? I vilket fall som helst. Tog efterrätt varje dag och åt nog några salta chips per dag mest för att göra ungarna sällskap vid spelkvällarna och för att få lite fett och salt i kroppen. Vatten och bara 1 glas vin på hela veckan. Skitnöjd.

Kom hem i förrgår och vägde mig i går. Jippi! Äntligen 1 kg ner på en vecka.

Löpstegsutmaningen på jobbet har fortsatt och eftersom jag fick influensa en vecka, var på semester en vecka med rejäl hosta så ligger jag efter men börjar komma ifatt med dubbel träning.

Fortfarande ont och skitjobbigt att ta sig framåt några 100 meter i sk jogging men det går bättre och bättre.

Fettet på höfterna, röven och magen har börjat sjunka bort och byxorna känns större och större. En jäkligt skön känsla. :banana Nu gäller det bara att hålla i. Har jag riktig tur nu så kommer jag i hojkläderna till helgens hojkörning, underlättar ju lite :morrar

Edit: Sen att ungarna skäms över att "feta damen" som de andra barnen kallade mig är deras mamma... ja det motiverar så mycket att jag hade inga problem att träna och äta vettigt hela semesterveckan och fortsätta med det. Gjorde till och med en utfästelse att ingen mer solresa för mig innan jag fått hyfsad ordning på kroppen. 41 kilo kvar om man har ett drömmål. Närmsta målet nu är 9 kilo bort.

Last edited:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Coool, går själv på bulk nu, har svårt att få i mig all mat....
Ere nån tävling inplanerad?

Personligen gillar jag inte utrycket "bulk" många blir tokfeta av ingen anledning alls... tappet vid en diet är större än den eventuella extra ökning man får.
Men lean-bulk är finemang =)

Hur ser kosten ut idag?
Nja jag var inne på att få revansch på Luciapokalen iår men jag försöker nog lägga på mig lite till nästa år och kör 2-3 utav vårtävlingarna istället :)

Själv? Inte många tjejer som "bulkar" inför sommaren! Rock on! :yoparty

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Personligen gillar jag inte utrycket "bulk" många blir tokfeta av ingen anledning alls... tappet vid en diet är större än den eventuella extra ökning man får.
Men lean-bulk är finemang =)

Hur ser kosten ut idag?
Nja jag var inne på att få revansch på Luciapokalen iår men jag försöker nog lägga på mig lite till nästa år och kör 2-3 utav vårtävlingarna istället :)

Själv? Inte många tjejer som "bulkar" inför sommaren! Rock on! :yoparty

Just clean bulk kör jag med, samma som på deff fast mer kålisar. Äter 6 ggr/dygn 175g kyckling 60g ris/4ggr/dag, gröt och kvarg å lite hallon å banan. En ätardag i veckan, funkar finfint.
Kan tänkas att de blir en tävling längre fram.....

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Nej det har jag inte... än. Hur funkar intervallträning?

Att man kör tex 20 sec rush för att sedan vila i 10 sec och kör detta i tex 15 min. Upplägget avgör du själv men att man växlar mellan rusher/högintensitet och lågintensitet, gör att man tämligen snabbt får upp f,åset och får fart på förbränningen. Det finns massor av intervallprogram att ladda ned till mobben, t ex tabata sport!!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA