Träningstråden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Direktsänd tv är ju alltid coolt. ;) Men känner du att det hjälper dig att ha koll på vilka vikter motståndarna har tagit så absolut B. :tummenupp

Ja, jag tror jag ska ta det lite försiktigt, har sett att det är större konkurrens just nu att det inte känns som att det spelar någon större roll :)

Kanske framgått i tråden redan, men undrar bara vilken idrott du tävlar i?

Som clownen sa, styrkelyft :) Men jag kör klassiskt, dvs utan utrustning.

Klart du ska vara i gruppen som är i TV så kan vi sitta och hejja på dig!

Du får masa dig iväg till Borås och hejja live! Plåthinken Fanclub! :yoparty

Just saying :rolleyes:

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Vad är det man räknar som utrustning?

Knäböjsdräkt + knälindor
Bänktröja
Marklyftsdräkt.

I klassiskt är följande tillåtet (och således även i kategorin ovan):
Bälte, handledslindor och knävärmare.

All utrustning måste vara IPF-godkänd så det går inte med GASP-handlindor :hihi

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Tja varför inte brukar köra poweryoga 2 ggr i veckan på jobbet, så en stund borde jag orka hoppas jag :näsblod

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Ja, jag tror jag ska ta det lite försiktigt, har sett att det är större konkurrens just nu att det inte känns som att det spelar någon större roll :)

Som clownen sa, styrkelyft :) Men jag kör klassiskt, dvs utan utrustning.

Just saying :rolleyes:

Kör TV-sända tävlingen Plåtis!
Jag har ingen möjlighet att åka till Borås då, men jag VILL se dig (och plåtröven) tävla! :yoparty

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Om du ska lägga på dig muskler är det inte så vettigt att äta godis hur du än säger, givetvis kommer du på kort sikt bli starkare då dina muskler är spärngfulla med glykogen av allt socker, men på lite längre sikt kommer du börja dra på dig vätska och fett. Några 1,5cm muskler på 2 veckor vet du ju själv att det är lika stor chans att det hänt som att jag kan spotta till pluto... :D

Min träning går för övrigt bra, kommer köra en lättare diet nu för att dra bort några kilo vätska sen håller jag mig och försöker som alltid växa :)

Äter godis när jag vill, tar kolhydrater under passet också. Jag försöker lägga på mig mer muskelvikt. I fredags gick passet faktiskt bra, 8 reps i 5 set på 90 kg i böj och sen har det hänt lite i bänken och marklyftet också. Mitt upplägg funkar inte för viktuppgång men tydligen bra för muskeltillväxt.

Var i Stockholm i några dagar, levde på hamburgare (dock inte pommes frites) och mycket mat. Tränade hos en klubb i tisdags, lyfte 95 kg 3x6 utan problem. Mina ben som inte vuxit mycket tisigare har redan vuxit 1,5 cm på två veckor (har ätit som jag gjort betydligt längre men inte kört volym förrän för ett par veckor sen) och min mage är mer definierad än någonsin.

Det går fint för mig :)

(Och nej, vågen har inte visat tyngre siffror)

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Då var det dags att komma iform inför beach 2014 och har idag börjat. Har sedan sept-okt förra året legat på ca 300 kcal överskott varje träningsdag (oftast 5dgr per vecka). Detta har resulterat i ca 2-2.5kg ökning i kroppsvikt men även 2cm runt midjan.

Söndag tom fredag em får jag i mig ca 2450kcal per dygn och fredag kväll samt hela lördag fri mat och då blir det definitivt mer än 2450 kcal :)

Enda skillnaden jag kommer göra är att jag tar bort dessa extra 300kcal som har bestått av 55% proteinpulver och 45% havregryn direkt efter träning.
Kommer även köra intervall 4dgr per vecka. Varje pass är 10min på löpband 15.5km/h, 30sek springa och 30sek vila omvartannat.

Målet är 2cm bort från midjan på 2 mån. Vikten får bli vad den blir men gissar att jag tappar 1.5kg.

Startvikt måndag morgon (idag) 85.9kg midjemått 82cm.

Btw, Thomas.B, du har ju full koll på kosten, skulle du kunna kolla över mitt matschema då det säkert finns lite justeringar att göra?

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Då var det dags att komma iform inför beach 2014 och har idag börjat. Har sedan sept-okt förra året legat på ca 300 kcal överskott varje träningsdag (oftast 5dgr per vecka). Detta har resulterat i ca 2-2.5kg ökning i kroppsvikt men även 2cm runt midjan.

Söndag tom fredag em får jag i mig ca 2450kcal per dygn och fredag kväll samt hela lördag fri mat och då blir det definitivt mer än 2450 kcal :)

Enda skillnaden jag kommer göra är att jag tar bort dessa extra 300kcal som har bestått av 55% proteinpulver och 45% havregryn direkt efter träning.
Kommer även köra intervall 4dgr per vecka. Varje pass är 10min på löpband 15.5km/h, 30sek springa och 30sek vila omvartannat.

Målet är 2cm bort från midjan på 2 mån. Vikten får bli vad den blir men gissar att jag tappar 1.5kg.

Startvikt måndag morgon (idag) 85.9kg midjemått 82cm.

Btw, Thomas.B, du har ju full koll på kosten, skulle du kunna kolla över mitt matschema då det säkert finns lite justeringar att göra?

5 minuter / 1,3 km löpning per dag låter rätt lite tycker jag, men om det funkar för dig så är det ju bra!

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Om du ska lägga på dig muskler är det inte så vettigt att äta godis hur du än säger, givetvis kommer du på kort sikt bli starkare då dina muskler är spärngfulla med glykogen av allt socker, men på lite längre sikt kommer du börja dra på dig vätska och fett. Några 1,5cm muskler på 2 veckor vet du ju själv att det är lika stor chans att det hänt som att jag kan spotta till pluto... :D

Min träning går för övrigt bra, kommer köra en lättare diet nu för att dra bort några kilo vätska sen håller jag mig och försöker som alltid växa :)

Ingen fara ;) Jag har inte gått upp i vikt fortfarande och mina mått är densamma, utom på de ställen de ska ha vuxit! Jag är inte orolig för jag äter chips och godis ett par kvällar i veckan!

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Ingen satsning på att vara med i TV för min del, jag vill kunna plocka placeringar på SM. Så planen är att köra skiten ur mig i böj och bänk men endast göra ett lyft i marklyft på låg vikt för att hamna på låg vikt och vara med i B-gruppen. Eventuellt kommer det sändas på nätet, då kan ni som vill ha få adressen!

Körde 3or på mina gamla max från förra tävlingen igår. Kändes bra! 110 kg i böj och 60 kg i bänk.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA