Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Det var kanske nog illa men tur det inte var ännu värre som man kunde befarat. :) Krya på dig!

om du syftar på mej så är det inga problem

gör inte ont när jag går, bara om nåt/nån trycker på höften
och det var skydden som tog smällarna på hojen :)
mina skydd också iofs, fast jag hade inga för höft eller knä, jag får nog ta och skaffa det

Jag lärde mej att man inte ska köra med min på tvåan vid det stället och försöka kompensera det med att luta för mkt :tungan

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
tack ska ni ha alla.. jag blir bara mer sporrad av att komma tebax när man hör dom orden från sina vänner:) :pannkyss

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
tack ska ni ha alla.. jag blir bara mer sporrad av att komma tebax när man hör dom orden från sina vänner:) :pannkyss

var du där idag?
vem var du då?

jag var iaf den med KTM 125an

hoppas det går bra för din del :)

Edit:
hur fort brukar dom som kör första gången åka?

min bästa på sista passet är 1:27,8 :tungan
då hade man börjat vänja sej, men så var jag ganska slut också
tog 2-3 gånger så lång tid att få in kopplingen helt mot i början :yoparty

Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
om du syftar på mej så är det inga problem

gör inte ont när jag går, bara om nåt/nån trycker på höften
och det var skydden som tog smällarna på hojen :)
mina skydd också iofs, fast jag hade inga för höft eller knä, jag får nog ta och skaffa det

Jag lärde mej att man inte ska köra med min på tvåan vid det stället och försöka kompensera det med att luta för mkt :tungan

Hehe nja, jag menade egentligen Blom men om du behöver ett krya på dig så är det bara att du tar åt dig också.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Hehe nja, jag menade egentligen Blom men om du behöver ett krya på dig så är det bara att du tar åt dig också.
antog nästan det :tungan
men när du inte citerade och skrev efter att jag sa att jag gjorde illa mej (känns knappt längre) så började jag fundera :)

sen är det folk från annat håll som tagit som det gick riktigt illa så jag skrev av mej

vi hoppas nog alla att alla motardåkare kryar på sig :)

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Benet värker lite fortfarande, hade lite otur att det vart "mosat" på precis samma ställe som jag ganska nyligen "mosat" det på.

Just nu ligger jag på knappt 1 minut runt banan. Måste lära mig gruspartiet bättre och även hålla idealspåret bättre igenom kurvpartiet på asfalten. Sen måste jag ju skylla på något, så jag skyller på att mina däck är för hala(vilket de iof är:näsblod )

Fort ska det gå!:yoparty

Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Benet värker lite fortfarande, hade lite otur att det vart "mosat" på precis samma ställe som jag ganska nyligen "mosat" det på.

Just nu ligger jag på knappt 1 minut runt banan. Måste lära mig gruspartiet bättre och även hålla idealspåret bättre igenom kurvpartiet på asfalten. Sen måste jag ju skylla på något, så jag skyller på att mina däck är för hala(vilket de iof är:näsblod )

Fort ska det gå!:yoparty

vad hände egentligen?
jag var i depån då

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
vad hände egentligen?
jag var i depån då

Ladda för hårt över hoppet, kom snett och fick sladd så jag gled rakt ut mot ladan. Började svänga tillbaka in mot banan men David hade lyckats med samma sak så han drog rakt in i mig med sin framgaffel eller vad det var för hårt. Fick iaf benet klämt mellan något hårt på hans hoj och något hårt på min hoj.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ladda för hårt över hoppet, kom snett och fick sladd så jag gled rakt ut mot ladan. Började svänga tillbaka in mot banan men David hade lyckats med samma sak så han drog rakt in i mig med sin framgaffel eller vad det var för hårt. Fick iaf benet klämt mellan något hårt på hans hoj och något hårt på min hoj.

Ajfan :gnissla

krya på dej och blom
och alla andra skadade motardåkare för den delen
:pannkyss

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
2920178 Ladda för hårt över hoppet, kom snett och fick sladd så jag gled rakt ut mot ladan. Började svänga tillbaka in mot banan men David hade lyckats med samma sak så han drog rakt in i mig med sin framgaffel eller vad det var för hårt. Fick iaf benet klämt mellan något hårt på hans hoj och något hårt på min hoj.
synd att alla missade min stoppie ner för hoppet i samband med min och niklas gryma överladdning :lol

flåt niklas. Försökte varna dig genom att skrika som en galning.. fast det kanske du inte uppfattade :(

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
synd att alla missade min stoppie ner för hoppet i samband med min och niklas gryma överladdning :lol

flåt niklas. Försökte varna dig genom att skrika som en galning.. fast det kanske du inte uppfattade :(

Jasså stoppie?:mad: Så du körde på mig snyggt också, det ska du få sota för!

Jo jag hörde ett galet skrik, och nog fan var du på krigsstigen din lymmel:mad: :tungan Hann liksom inte reagera på de 0.01 sekunderna jag hörde dig :lol

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Det är förresten möte i klubblokalen onsdag kl.18 om någon glömt bort det eller missat Jockes mail.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
tack lars :pannkyss .

ja det hela började ju i påskhelgen med ett par vurpor som resulterade i en grisond axel.. tänkte inte mer på det utan har kört fast jag haft ont. idag lyckades jag landa på den axeln och till följd så gick den ur led. så det blev en dag på USÖ med 12 röntkenbilder en axel ur led och fraktur på ledkulan ( frakturen kom tydligen redan i påskas)

men men jag har haft en bra start på året och det har funkat kanon och tiderna har jag oxå varit nöjd med.. men jag tänker vara tebax senast till GBG tävlingen var så säkra ;)

illa som fan danne hoppas du är ok iallafall och att du blir snabbt bra, men jag vet ju hur du är och du kommer nog va på banan snart igen:)

kommer ju ihåg förra året när du hade ont i benet haha ja du fick ju i foten i dojjan och då går det ju att köra:D :D

krya på dej

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
hur lång är banan? :)

jag körde lite drygt 2 mil i tisdags och undrar hur många varv det var :D

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
hur lång är banan? :)

jag körde lite drygt 2 mil i tisdags och undrar hur många varv det var :D

Dela drygt 20 km med 0.83 km så får du svaret på hur många varv du körde.

Kom du dit sent eller åkte du hem tidigt? :va

berätta gärna vad som händer där

har ingen chans att komma :(

Vi pratade lite om hur vi ska lösa bullerproblemet. Om det blir en ny bansträckning eller om vi bygger vallar med hänsyn till redan befintlig bana. Det lutade åt det sistnämnda. Sen pratade vi om att ha ett hopp till, innan vi går ut på asfalten. Vi ska även försöka hinna med i år att snygga till banan, lägga ut matjord och så gräs, och så ska vi försöka att få bort däcken och ersätta dom med betong-kurbs istället.

Så håll utkik efter arbetsdagar, har ni tur så kan ni få idolen och 2007 års SM femma Stoffy till arbetsledare. Efter vi har jobbat så kommer vi att dela med oss av kunskaper och tips för dom som kommer. Vilket tillfälle, att få komma och köra ett "miniträningsläger" gratis, bara genom att ta i lite med kroppen.

Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Dela drygt 20 km med 0.83 km så får du svaret på hur många varv du körde.

Kom du dit sent eller åkte du hem tidigt? :va

Vi pratade lite om hur vi ska lösa bullerproblemet. Om det blir en ny bansträckning eller om vi bygger vallar med hänsyn till redan befintlig bana. Det lutade åt det sistnämnda. Sen pratade vi om att ha ett hopp till, innan vi går ut på asfalten. Vi ska även försöka hinna med i år att snygga till banan, lägga ut matjord och så gräs, och så ska vi försöka att få bort däcken och ersätta dom med betong-kurbs istället.

Så håll utkik efter arbetsdagar, har ni tur så kan ni få idolen och 2007 års SM femma Stoffy till arbetsledare. Efter vi har jobbat så kommer vi att dela med oss av kunskaper och tips för dom som kommer. Vilket tillfälle, att få komma och köra ett "miniträningsläger" gratis, bara genom att ta i lite med kroppen.

Jag kom tidigt
Körde sakta, fick lite problem med tajming för passen (bl.a. en handske som insidan kom ut på, vilket gjorde att jag missade ett pass, körde omkull och fick fixa lite efter det :gnissla )
Stack väl kanske kring 1

Är bulleproblemet så stort?
Keep me uppdterad, bitte ;)

Edit:
ett till hopp låter kul :)

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Pga tävlingar på närliggande arenor så är tyvärr Örebro Supermoto Race Park stängt de närmaste två helgerna, se www.teknismc.se för mer information. Sista helgen i maj är alla välkomna igen och då är förhoppningsvis ett nytt, mycket bättre och roligare grusparti färdigt. :tummenupp

Last edited:

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
2928542 Jag kom tidigt
Körde sakta, fick lite problem med tajming för passen (bl.a. en handske som insidan kom ut på, vilket gjorde att jag missade ett pass, körde omkull och fick fixa lite efter det :gnissla )
Stack väl kanske kring 1

Är bulleproblemet så stort?
Keep me uppdterad, bitte ;)

Edit:
ett till hopp låter kul :)
RaceMe kom minutrarna efter att ni drog så det var därför ni missade varann :)

jag kommer gärna på arbetsdagarna :pumpa :hihi

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...