Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
:mad: Jag ska köra sönder hela crossbanan och burna bort alla platåhopp, jag vill köra motard! :4skrika
Självklart är jag intresserad av att komma och hjälpa till med att fixa banan :)

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Jag ser att ni ville hjälpa till med banan, idag, imorrn och på torsdag har ni eran chans. :) Kl.10 och framåt.

Jånte

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2006
Hoj
Masturbike
Mera asfalt vore ju härligt fast den nya grusdelen gör det säkert mycket roligare och lyfter banan i sin helhet :tummenupp

Blir ju kul med några mer och riktiga hopp :banana

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Här bjuds det på en panoramabild av hur det såg ut i går på dan samt en fågelvy av ungefär hur sträckningen kommer bli (rött = nya gruset, blått = vallen som syns i panoramabilden).

Huvudsakliga orsaken till ombyggnaden är att vi har stora problem med bullerpåverkan på grannar och som ni ser kommer (den blå) vallen tjäna dels som åkvall men framförallt som bullervall.

De körmässiga fördelarna nu blir, har vi tänkt, att det inte blir lika mkt kökörning utan med skarpare kurvor får vi större möjligheter till fler spår och mer inbromsningar = mer omkörningsmöjligheter = roligare och bättre bana.

Bifogat

• Flygbild_.jpg
    Flygbild_.jpg
    76.6 KB · Visningar: 87
  • NyaGrusetPanorama.JPG
    NyaGrusetPanorama.JPG
    125.7 KB · Visningar: 90
Last edited:

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Aah.. läste inte texten tydligt först och trodde det skulle vara asfalt där...:näsblod Banan verkar bli kortare så, ska ni förlänga den på något annat sätt? Ser rolig ut nya grusdelen btw!:tummenupp
Här bjuds det på en panoramabild av hur det såg ut i går på dan samt en fågelvy av ungefär hur sträckningen kommer bli (rött = nya gruset, blått = vallen som syns i panoramabilden).

Huvudsakliga orsaken till ombyggnaden är att vi har stora problem med bullerpåverkan på grannar och som ni ser kommer (den blå) vallen tjäna dels som åkvall men framförallt som bullervall.

De körmässiga fördelarna nu blir, har vi tänkt, att det inte blir lika mkt kökörning utan med skarpare kurvor får vi större möjligheter till fler spår och mer inbromsningar = mer omkörningsmöjligheter = roligare och bättre bana.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Aah.. läste inte texten tydligt först och trodde det skulle vara asfalt där...:näsblod Banan verkar bli kortare så, ska ni förlänga den på något annat sätt? Ser rolig ut nya grusdelen btw!:tummenupp

Om det blir kortare så handlar det inte om många meter. Kurvan längst bortförsvinner men å andra sidan blir alla andra kurvor längre isärdragna. Ska mäta mer noga senare...
Längre blir det när vi får börja gräva i åkern norr om banan :tummenupp :)

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Om det blir kortare så handlar det inte om många meter. Kurvan längst bortförsvinner men å andra sidan blir alla andra kurvor längre isärdragna. Ska mäta mer noga senare...
Längre blir det när vi får börja gräva i åkern norr om banan :tummenupp :)
Jaa, det kan vara på håret skillnad... Kollade närmare och det är nog som du säger några meter.. Men den ser mer fartfylld ut!:yoparty Ni kanske ska ha fler hopp också?:)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jaa, det kan vara på håret skillnad... Kollade närmare och det är nog som du säger några meter.. Men den ser mer fartfylld ut!:yoparty Ni kanske ska ha fler hopp också? :)

Jepp :D
Hur och var visar sig, många har åsikter och synpunkter, men fler blir det. Mer MX-stuk helt enkelt.

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Drog på mig en ganska rejäl klotning idag påväg ut från svängen mot uppförsbacken. Petade precis i 4an och fick en sladd som heter duga, snurrade runt 180grader och gled enligt far min ca 25-30 meter innan jag voltade ner i diket där jag blev liggandes. Har ont i knät och har sträckt jumsken.

Så nu måste jag byta bakdäck eftersom det var det som var orsaken till att det blev som det blev. Bytte kolv precis innan jag drog till banan och det gjorde STOR skilnad, den som satt i innan var inte ens rätt kolv. Så nu är bakdäcket alderles för halt.

Får snart bli till att skaffa riktigt 17" med feta sulor om det ska vara på detta viset:tuttar

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati