Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Man kan säga att han tyckte det var ok det vi gjort (det var inte Martin H) och att planerna var ok men eftersom det inte är klart är det inte klart.

Ni som tänkt köra i helgen gör ju bäst i att åka ut och fixa färdigt banan på söndag så vi kan börja åka så snart som möjligt :tummenupp

Kommer lägga upp bansträckningen på Google Earth snart oxå så ni får veta exakt. Banan blev lite kortare än tidigare, 800m, tyvärr men den kommer bli avsevärt mkt bättre...

Här kommer två aptitretare om vad som väntar.

Bifogat

• DSC00276.JPG
    DSC00276.JPG
    104.9 KB · Visningar: 114
  • DSC00277.JPG
    DSC00277.JPG
    132.5 KB · Visningar: 115
Last edited:

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Man kan säga att han tyckte det var ok det vi gjort (det var inte Martin H) och att planerna var ok men eftersom det inte är klart är det inte klart.

Ni som tänkt köra i helgen gör ju bäst i att åka ut och fixa färdigt banan så vi kan börja åka så snart som möjligt :tummenupp

Kommer lägga upp bansträckningen på Google Earth snart oxå så ni får veta exakt. Banan blev lite kortare än tidigare, 800m, tyvärr men den kommer bli avsevärt mkt bättre...

Här kommer två aptitretare om vad som väntar.

Hur många hopp blir det?
Stooorlek på dessa?
Vallkurvor bitte! Eller det kanske ni redan tänkt på!?

Kul att ni bygger om till det bättre!:tummenupp

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
OK.. Det ser ut som att vi får köra en stats träning M:et.. (ikea parkeringen e stor) :D

/R

Attans då, jag som var så jäkla sugen på att köra i Örebro i helgen :( Jag har ju knappt kört någonting så ska jag få någon form av fart i Göteborg så lär jag träna. Marcus får inte komma före igen:pannkyss
Men i värsta fall blir det Ikea för köra det ska jag!
Banan ser ut att bli kul iaf! Kör hårt!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Hur många hopp blir det?
Stooorlek på dessa?
Vallkurvor bitte! Eller det kanske ni redan tänkt på!?

Kul att ni bygger om till det bättre!:tummenupp

Antalet hopp kommer öka med mer än 100%.
Kolla bilderna så ser du delar av vallarna :)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VIKTIG INFO 1

VIKTIG INFO 2

Viktigt att ni hjälper till att sprida detta till folk så ingen åker i onödan och sen inte får träna.

Observera att det betraktas som olovlig körning, inga försäkringar gäller och det är faktiskt åtalbart om nån åker på banan tills den är helt OK.

Last edited:

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Idag ska det vara öppet, Stoffy är lekpappa.

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Är gruset klart och att vi får köra där nu? Har hört både och. Måste ju in och lägga premieren någon dag, hade tänkt nu på lördag men är ej gruset klart så gör jag nått annat.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Är gruset klart och att vi får köra där nu? Har hört både och. Måste ju in och lägga premieren någon dag, hade tänkt nu på lördag men är ej gruset klart så gör jag nått annat.

Välkommen på Lördag. Jordpartiet är körbart, men inte klart. "Hoppen" måste förbättras. Och det är rejält dammigt. Kommer det många så blir det problem med sikten. Idag blev vi runt sex stycken. Så jordpartiet får vi vattna hela fredagen kanske. Ska försöka att få liv i vattenbilen.

Men det är en kul bana, och stor applåd till dom som engagerar sig på sin fritid så att andra kan komma och köra.

Last edited:

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Välkommen på Lördag. Jordpartiet är körbart, men inte klart. "Hoppen" måste förbättras. Och det är rejält dammigt. Kommer det många så blir det problem med sikten. Idag blev vi runt sex stycken. Så jordpartiet får vi vattna hela fredagen kanske. Ska försöka att få liv i vattenbilen.

Men det är en kul bana, och stor applåd till dom som engagerar sig på sin fritid så att andra kan komma och köra.

Ja Hoff skulle ut imorgon med lastare och köra. Så det blir nog kanon tills på lördag.

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Härligt.. Jag ska försöka ta mig dit på Lördag.. :tummenupp

/R

Hur ser det ut på söndag då :confused: Jag måste till Sandviken och vara lekpappa o hjälpa till att starta en FUNNYCAR ,så snälla säg att det funkar på söndag oxå :Bugar

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Hur ser det ut på söndag då :confused: Jag måste till Sandviken och vara lekpappa o hjälpa till att starta en FUNNYCAR ,så snälla säg att det funkar på söndag oxå :Bugar

Träning söndag med. Det är en timme kortare då. För info kolla www.teknismc.se

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Johan är ute nu och kommer att vattnas imorgon oxå.
Så banan kommer att vara super gutt i helgen.

kanon:tummenupp

Jag tar en sväng ut i morgon vid lunchtid och kollar hur det ser ut, är det torrt då så lägger jag på mer vatten så hinner vi med 2 rundor i morrn

Last edited:

Jånte

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2006
Hoj
Masturbike

Vilken helt underbar anledning att inte kunna åka på lördag!
Snacka om I-lands problem: Hmmmm, tusan åxå hinner inte träna på lördag för jag måste riva igång en funnycar :D
Kompressor laddad, alkohol sörplande veåtta = RESPEKT:yoparty

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...