Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Vilken helt underbar anledning att inte kunna åka på lördag!
Snacka om I-lands problem: Hmmmm, tusan åxå hinner inte träna på lördag för jag måste riva igång en funnycar :D
Kompressor laddad, alkohol sörplande veåtta = RESPEKT:yoparty

ja det är synd om en del:rolleyes: :D

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ett litet förslag på en alternativslinga med whoopisar, endast för träning, som vi kan få plats med på stora grusplanen som vi skapat oss efter två flyttar av grusslingan. Man kan tänka sig två olika spår, det ena med whoopisar och det andra med tex... tjae vad vet jag.... ett TRAPPHOPP kanske :D

Vad sägs om idén??

EDIT: Ändringarna är i grönt och syns bäst om man klickar upp stor bild. Ny bättre och tydligare bild

Bifogat

• Flygbild_whoopi_trappa.JPG
    Flygbild_whoopi_trappa.JPG
    79.1 KB · Visningar: 99
Last edited:

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Ett litet förslag på en alternativslinga med whoopisar, endast för träning, som vi kan få plats med på stora grusplanen som vi skapat oss efter två flyttar av grusslingan. Man kan tänka sig två olika spår, det ena med whoopisar och det andra med tex... tjae vad vet jag.... ett TRAPPHOPP kanske :D

Vad sägs om idén??

EDIT: Ändringarna är i grönt och syns bäst om man klickar upp stor bild. Ny bättre och tydligare bild
Tycker du är inne på helt rätt spår Jocke. Bygg precis så som du ritat, överväg stor platå med två landningszoner i stället för trappan och se till att woopisarna blir rejäla, med avstånd emellan.

I platån kan såna som jag, som inte är helt bekväma med hopp, börja med att landa kort för att sedan ta mod till mig och.... Den andra landningszonen måste vara avstämd så att kanonerna får en utmaning.

I woopisarna gäller samma sak, gör dom tillräckligt stora i höjd och avstånd emellan så att hoppgröngölingar kan ta en och en medans kanonerna kan dubbla.

Det var precis dom här två typerna av hopp/woopisar som Ungernlägret innehöll och det var enormt lärorikt. Kolla
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=187123&d=1175497698 och http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=187127&d=1175497921 för idéer. Jag har bättre bilder så om du/ni vill ha så säg bara till.

Om den banstäckningen sen blir del av tävling eller inte får framtiden utvisa. Men snälla goda herrn/herrarna, se nu till att bygga detta.

.

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....

Vad sägs om idén??

Helt rätt Jocke... Slinga bredvid banan för träning...Vill man lära sig saker måste man träna på dom..... Bra bra bra...
jag bygger om ni säger vad ni vill ha....

Jånte

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2006
Hoj
Masturbike

Vad sägs om idén??

Skulle allagånger göra det hela mycket bättre :tummenupp :banana :tummenupp :banana :tummenupp :banana :tummenupp

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10

Vad sägs om idén??

Det heter ju jette fiiin :banana Vad kostar sig:D

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
Stoffy och jag nyss hemkomna blöta om fötterna... Banan nyslätad vattnad till perfektion och bara ligger och väntar på att bli sönderkörd i morgon.....

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
Ååååå så ni har fixat till bana för min premiere åkning i morgon, det tackar jag för :hihi

Allt för att få ut dig på motardbanan igen.... Fast du får ju ta å komma hit köra här hemma med när du har på 19/21 hjulen nån gång med....

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Stoffy och jag nyss hemkomna blöta om fötterna... Banan nyslätad vattnad till perfektion och bara ligger och väntar på att bli sönderkörd i morgon.....

:tummenupp Och det blev den. Dom flesta tyckte det var en kul positiv förbättring av örebrobanan som har gjorts. Långa platån var något att bita i. :D Eric tog lite bilder, kommer säkert upp snart.

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
som sagt nu jävlar...mycke bra jobbat gubbar, vart så mycke roligare å funkar bullervalen som tänkt är det ju suveränt....ja skulle gärna komma imorrn men denna hetta fixar ja bara inte, så ikväll blir det ett jävla ståhej istället...

hare göttt imorrn då, tack för mig

ps: svettas fortfarande

Jånte

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2006
Hoj
Masturbike
Banan blev ju helt suverän :tummenupp
Nästa gång ska jag över "stora" platån men det får bli nästa helg, för nu ska vättskebalansen återställas :fyllisar

Kör hårt imorn grabbar å tjejer!

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Ja djävlar va svettigt!

Grymt fin förbättring av banan i flera avseenden!
Kul hopp. Tog ett tag innan man tog sig mod till "stora" platån, men det gick det oxå :)

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Gruset blev så jäkla mycke roligare nu :yoparty

Bra jobbat ni som fixat till det :tummenupp

Lennartsson. Allt för att få ut dig på motardbanan igen.... Fast du får ju ta å komma hit köra här hemma med när du har på 19/21 hjulen nån gång med....

Får bli när du fixat stadiumbanan :)

Ronta

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2003
Hoj
..
Det var riktigt roligt, första gången jag fick köra grus i Örebro.. Så jag kan inte jämföra med det gamla banan, men skoj va det..
Ännu bättre vart det efter Lennartssons hop kurs.. :)
Bra jobbat grabbar.. :tummenupp

/R

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Lite sent ute men tänkte bara höra lite snabbt om banan är öppen för att köra på imorn?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati