Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Boka in Valborgshelgen. Läger till Valborg blir det. Badtunna blir det. Jag jobbar fortfarande med upplägget.
 

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Ort
ÖREBRO
Hoj
#90 HUSABERG FSE 550 -01A + #97 FSE 450 -03A
Boka in Valborgshelgen. Läger till Valborg blir det. Badtunna blir det. Jag jobbar fortfarande med upplägget.
TJA alla grabbar jag kommer till lägret om det är någon som behöver puckar till fotpinnar och uppsamlingskärl till vevhus ... förgasare ...mm...så kommer det att finnas på plats ....puckar 50kr..uppsamlingskärl i aluminium till nästan alla hojar 400kr..MVHUSAHARRY
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
TJA alla grabbar jag kommer till lägret om det är någon som behöver puckar till fotpinnar och uppsamlingskärl till vevhus ... förgasare ...mm...så kommer det att finnas på plats ....puckar 50kr..uppsamlingskärl i aluminium till nästan alla hojar 400kr..MVHUSAHARRY


har du någon bild på hur dina puckar ser ut? jag är sugen.
en av mina ligger kvar efter sista hoppet i linköping:näsblod
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Tjena Krappar!

Nu är det dags att uppdatera teknis hemsida. '

Saxat från teknismc.se

Vad händer 2010
Nu har vi drivit banan ett par år men ambitionen att bygga ut och göra banan längre och bättre har inte minskat. Gärdet norr om banan blir förhoppningsvis snart vårt och vi kan bygga vidare. Vi kör SM-rejs, rookie-rejs, olika träningsläger för tjejer och killar, rena nybörjarträningar, satsar vidare på 85-klassen, självklart minimoto, fiddy osv osv. Listan kan göras lång. Håll kollen här på hemsidan.


Banan är ju utbyggd redan :D o jag vil veta vad som häder 2011

När öppnar ni banan? Är det först på i slutet av april?
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Tjena Krappar!

Nu är det dags att uppdatera teknis hemsida. '

Saxat från teknismc.se

Vad händer 2010
Nu har vi drivit banan ett par år men ambitionen att bygga ut och göra banan längre och bättre har inte minskat. Gärdet norr om banan blir förhoppningsvis snart vårt och vi kan bygga vidare. Vi kör SM-rejs, rookie-rejs, olika träningsläger för tjejer och killar, rena nybörjarträningar, satsar vidare på 85-klassen, självklart minimoto, fiddy osv osv. Listan kan göras lång. Håll kollen här på hemsidan.


Banan är ju utbyggd redan :D o jag vil veta vad som häder 2011

När öppnar ni banan? Är det först på i slutet av april?

Den är inte körbar nu, det är fortfarande vatten kvar. Asfalten går iof att köra. Vi ska ha ut en maskin som fixar till banan så fort tjälen går ur marken och vattnet runnit undan. Så det blir nog inte förrän efter valborgslägret det blir allmänna träningar.
 

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Ort
ÖREBRO
Hoj
#90 HUSABERG FSE 550 -01A + #97 FSE 450 -03A
har du någon bild på hur dina puckar ser ut? jag är sugen.
en av mina ligger kvar efter sista hoppet i linköping:näsblod
TJENA T4PP3R ..det kommer bilder.. håller på och tillverkar lite nya puckar till svingen oxå som man ej behöver ta bort när man ska byta däck:D
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Lite uppdatering angående banan. För er som inte vet det ännu så har vi inte fått banlicensen ännu detta år. Några punkter att åtgärda först. Vi har jobbat nu några dagar och det ser lovande ut. Vi räknar med att kunna besikta banan i veckan och kan isåfall öppna upp för träningar till nästa helg Vi kör dubbelträning då lör 21 och sön 22a maj. Mer info kommer i veckan.
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Bra jobbat Harry mfl. Undrar om vi skulle haft någon motorsport i Sverige utan alla dessa eldsjälar som ställer upp gratis.

En annan nyhet..... Det dammade ju en del på lägret. Så vi har kikat lite nu på ett bevattningssystem. Som borde kunna vara klart till 5e juni. Jag ska ut på Tisdag och klippa gräset. Och kasta ut lite skit från speakertornet som ska eldas upp.
 

husa harry

8 år med SLANGLÖST
Gick med
2 Jul 2005
Ort
ÖREBRO
Hoj
#90 HUSABERG FSE 550 -01A + #97 FSE 450 -03A
Bra jobbat Harry mfl. Undrar om vi skulle haft någon motorsport i Sverige utan alla dessa eldsjälar som ställer upp gratis.

En annan nyhet..... Det dammade ju en del på lägret. Så vi har kikat lite nu på ett bevattningssystem. Som borde kunna vara klart till 5e juni. Jag ska ut på Tisdag och klippa gräset. Och kasta ut lite skit från speakertornet som ska eldas upp.
JAG och Nicke kommer ut och hjälper dig :tungan
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Nu har sista nätet kommit också, sätter upp det imorgon tisdag, är det nån mer som vill hjälpa till är det bara att komma kl.17. :) Sen är det bara besiktningen kvar! :tummenupp
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Tyvärr finns ingen möjlighet till banbesiktning förrän på söndag och det innebär att det inte blir någon premiär nu till helgen, så vi siktar på nästa helg istället och då hoppas jag att hela Supermotosverige finns på plats för att köra. :tummenupp
 

Vaporize

#111 Supermoto
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Uppsala
Hoj
CRF450-09 SM edition XR600R -86 Triumph Tiger 955i
Tyvärr finns ingen möjlighet till banbesiktning förrän på söndag och det innebär att det inte blir någon premiär nu till helgen, så vi siktar på nästa helg istället och då hoppas jag att hela Supermotosverige finns på plats för att köra. :tummenupp

Härligt Marcus.
:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Tur att det finns eldsjälar som håller igång våra banor :)
Klart vi kommer :yoparty
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Nu i helgen kör vi de första ordinarie träningarna, lördag kl.9-14 och söndag kl.9-13.

Dessutom har vi Barrett på plats för att genomföra en licenskurs med teori efter lördagens träning samt praktiska övningar under söndagen. Anmälan sker på plats, ingen avgift utöver ordinarie träningsavgift på 200 kr, kom gärna med hundralappar istället för femhundringar. :)

Observera att det är krav på genomförd licenskurs för att lösa en helårs- eller tillfällig licens.

Sen om ni inte fått nog har vi träning på tisdag kl.17-20, och nästa helg ska ni komma hit och köra tävling! :tummenupp Anmälan på www.supermotosweden.se

www.teknismc.se
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Sista chansen att tjuvträna inför SM, tisdag kl.17-20, kom och kör! :)

Även om ni inte tänkt köra så kom ändå så kör vi ett snabbt möte och kollar läget inför SM.
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Supermototräning imorgon tisdag kl.17-20, Harry är träningsledare. Välkomna!
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top