Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Om det styrs upp en helg (2-dagars) är jag på och ska försöka bidra med att dra ihop lite nya och gamla motardister.

Visar härmed officiellt mitt intresse och lovar att deltaga om jag kan och vill! :D
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Vad är det för upplägg på dessa träningar?

Man kommer dit betalar och kör fritt och testar sig fram eller är det uppstyrt med träningsmoment eller liknande?
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Gör det till 5


Edit: Tycker det behövs information om grusdelen är öppen eller inte för det känns inte som motard utan.

Den var stängd ;) pga av regn och mer regn :(

Annars gick det bra o brett.

Alla tre från Flen tackar så mycket, och ett extra stort tack till Lasse för däcken å krängarhjälpen.

Dock så tog slickset tokslut, är det någon racestjärna som säljer begagnade slicks kontakta mig via Pm eller mail.
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Ser att det är fler som är intresserade av en tvådagars, går det att få till en innan kräftrejset? kanske med licenkurs?

Vi tre som körde igår är intresserade och vi kan nog skrapa ihop 2-5 personer till från vårt gäng om gud är god.
 
Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Ser att det är fler som är intresserade av en tvådagars, går det att få till en innan kräftrejset? kanske med licenkurs?

Vi tre som körde igår är intresserade och vi kan nog skrapa ihop 2-5 personer till från vårt gäng om gud är god.

Träning ska gå att lösa, ni kan väl prata ihop er om när det passar. Tillgängligheten på licenskurshållare kan vi kolla sen, om det inte går tror jag ni kan köra kräftrejs utan licenskurs.

tisdag? isf är vi två från karlstad.

Japp, tisdagsträning imorgon 17-20. Bra väder utlovas och intresset verkar stort så det blir nog en kanonkväll. :)
 
Last edited:

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Förslag på träningshelg 16-17 Juli.

Är det träning på Lördag 9-14?
 
Last edited:

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Jag tycker nog helgen efter 23-24 för då får man rejält med träning innan sm eskilstuna helgen efter...
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Jag tycker nog helgen efter 23-24 för då får man rejält med träning innan sm eskilstuna helgen efter...

Går inte det datumet. Tjejläger den helgen. Så det får bli 16-17. Pratade med Marcus idag om det, och han tyckte oxå det va ok det datumet. Vi får kolla först bara så det inte krockar med något.
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Går inte det datumet. Tjejläger den helgen. Så det får bli 16-17. Pratade med Marcus idag om det, och han tyckte oxå det va ok det datumet. Vi får kolla först bara så det inte krockar med något.

Vore kanon den helgen, Ännu bättre om det blir licenskurs så har man iaf möjlighet om man vågar testa Open-klassen i Eskilstuna... Antar att man får köra enstaka tävlingar?
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Vore kanon den helgen, Ännu bättre om det blir licenskurs så har man iaf möjlighet om man vågar testa Open-klassen i Eskilstuna... Antar att man får köra enstaka tävlingar?

Såklart ni ska göra det, Fin bana där att premiärtävla på...

Får väl försöka med den tidigare helgen istället då.
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Vore kanon den helgen, Ännu bättre om det blir licenskurs så har man iaf möjlighet om man vågar testa Open-klassen i Eskilstuna... Antar att man får köra enstaka tävlingar?

Man kan köpa engångslicens så det är inga problem o köra enstaka tävlingar. Eskilstuna ska dessutom ha 2 tävlingar så passa på o prova första tävlingen så kan du träna upp dig ordentligt till andra tävlingen oxå!
 

Tossloo

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Ort
Bagarmossen
Hoj
Yamaha WR426F -02 . Yamaha YZ426F -02 . Yamaha R6 -04
Typiskt den helgen man ska åka till jämtland och köra Cross. Men bra att man drog igång det för alla andra i alla fall :)
 
Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Träning lördag kl.10-14, vädret ser ut att bli riktigt bra också
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Marcus eller Lasse, Blev det klart att det är träningshelg 16-17Juli?

Vi ser ut att bli ett riktigt stort gäng med 2 st helt nya killar som vi "rekryterat" och än så länge är det 3st som vill gå kurs och köra Open i Etuna 31 Juli.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top