Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

Tasse74

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2008
Ort
Karlstad
Hoj
KTM SMR
såg ut som det skulle komma någon droppe. men det e väl lugnt.

btw. vem behandlar medlavg. i teknis? hur lång tid kan det ta att få "medlemsbevis"
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Det har kommit lite lätt duggregn, det täckte nog inte ens marken så det borde vara lugnt ikväll.

Vår kassör behandlar medlemsavgifterna, det borde komma inom några veckor, har du väntat länge?
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Hej,
ingen träning i helgen 18-19/6, våra närmsta grannar "bil-i-snöre" har GP-tävling, åk gärna dit och kolla. Vill ni träna ändå rekommenderar jag träningshelgen på Lunda.
 

Tossloo

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Ort
Bagarmossen
Hoj
Yamaha WR426F -02 . Yamaha YZ426F -02 . Yamaha R6 -04
Köra !

Har banan inte öppet en vanlig helg både lördag och söndag någon gång? Tex 10 - 16 (dvs vanliga crossbane tider)? Utan att man behöver arrangera ett läger?
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
I normala fall har vi bara öppet lördagar, mest för att spara på träningsledare samt att det är roligare om det kommer 10 på lördag än 5 på lördag och 5 på söndag. Men vi får köra på söndagar så drar du ihop ett litet gäng som vill köra tvådagars ska inte det vara några problem.
 

Tossloo

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Ort
Bagarmossen
Hoj
Yamaha WR426F -02 . Yamaha YZ426F -02 . Yamaha R6 -04
I normala fall har vi bara öppet lördagar, mest för att spara på träningsledare samt att det är roligare om det kommer 10 på lördag än 5 på lördag och 5 på söndag. Men vi får köra på söndagar så drar du ihop ett litet gäng som vill köra tvådagars ska inte det vara några problem.

Skulle de vara problem att få ihop 10 stycken ? :) vilka datum får man dra ihop då ? Måste det finnas träningsledare på Motard ? (gäller inte cross)
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Skulle de vara problem att få ihop 10 stycken ? :) vilka datum får man dra ihop då ? Måste det finnas träningsledare på Motard ? (gäller inte cross)

Vi var ett gäng från TSR som deltog på träningshelgen under Valborg och det är flera (läs:5+) som är intresserade av att köra igen.

Tex nu på Söndag?
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Jag gissar på att intresset för att köra på midsommardagen inte är så stort så vi skulle kunna ha öppet på söndag istället? Eller ville ni köra båda dagarna? Bådeoch funkar om ni tar på er att vara träningsledare.
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Jag gissar på att intresset för att köra på midsommardagen inte är så stort så vi skulle kunna ha öppet på söndag istället? Eller ville ni köra båda dagarna? Bådeoch funkar om ni tar på er att vara träningsledare.

Nej det är Söndag som gäller för oss isåfall.

Håller på och bekräftar hur många av oss som garanterat kan komma.
 

Tossloo

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Ort
Bagarmossen
Hoj
Yamaha WR426F -02 . Yamaha YZ426F -02 . Yamaha R6 -04
Jag gissar på att intresset för att köra på midsommardagen inte är så stort så vi skulle kunna ha öppet på söndag istället? Eller ville ni köra båda dagarna? Bådeoch funkar om ni tar på er att vara träningsledare.

Som jag försökte säga med mitt första inlägg så: ska det vara värt att åka från (tex) Stockholm så vill man gärna köra mer än 1 dag. Så om det skulle gå att ordna så skulle i alla fall jag och någrakompisar kunna komma lite oftare (än på lägret som är 2ggr per år). Sen undrar jag fortfarande vad det är för fenomen att man måste ha träningsledare? Eftersom det inte gäller tex motocross. Sen av ren nyfikenhet vad innebär det att vara träningsledare ?
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Har inte forskat så mycket i ämnet men jag har väldigt svårt att tro att du får köra på motocrossbana utan träningsledare men det är möjligt att du varit någonstans där det hänt eller att det funnits en träningsledare utan att du förstått det, träningsledare behöver ingen utbildning eller så utan kan vara någons farmor tex. :)

Skulle det vara så att kravet inte finns skulle du kunna köra alldeles ensam på en motocrossbana, krascha ut i skogen och ligga där några dagar utan att någon har en aning om det, det är inget jag vill ska hända hos oss iaf.

För våran del innebär träningsledare att man låser upp, skriver in tränande, tar betalt och håller koll på banan om det skulle hända någon olycka osv.

Som jag skrev ovan så kan vi ha tvådagarsträning när intresse finns, gärna om ni drar ihop ett litet gäng, kommer det bara en känns det inte riktigt värt besväret.
 

Tossloo

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Ort
Bagarmossen
Hoj
Yamaha WR426F -02 . Yamaha YZ426F -02 . Yamaha R6 -04
Ok då finns det nog en träningsledare även på crossbanan. Brukar vara någon 13åring som säljer korv och öppnar ;) . Kanske är ordet träningsledare som jag tycker är lite missvisande. Men jag lägger mig :).
Ska kolla lite bland stockholms motarderna Så återkommer jag
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Jag får tyvärr lite skamsen erkänna att det endast är 3st från vår sida som än så länge garanterat kommer på Söndag.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top